زیر و بم اجاره ماشین در کیش

چهارشنبه 5 شهریور 99 ساعت 13:20
زیر و بم اجاره ماشین در کیش

اجاره کردن خودرو در سفر، یکی از مواردی است که بسیاری از افراد تمایل به انجام آن دارند. رانندگی در جاده‌های طولانی خیلی مقرون به صرفه و مناسب به نظر نمی‌آید و در عین حال خستگی زیادی برای راننده و سرنشینان خودرو دارد. اما در کنار این موضوع، داشتن وسیله‌ی نقلیه در سفر، مزایای زیادی دارد. با وجود برنامه‌های مسیریاب، دیگر مشکل پیدا کردن آدرس هم وجود ندارد. جزیره‌ی کیش یکی از مکان‌هایی است که که هم به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص، و هم به دلیل آرامش بی‌نظیرش، مقصد بسیاری از گردشگران ایرانی و خارجی است. طبعا اگر کسی بخواهد با ماشین شخصی به کیش برود، باید علاوه بر طی مسیری طولانی، هزینه‌ی حمل خودرو با کشتی را هم در نظر بگیرد. اینجاست که اجاره‌ خودرو در کیش یک گزینه‌ی خوب به نظر می‌رسد. به خصوص اینکه جزیره‌ی کیش به دلیل منطقه‌ی آزاد بودنش، مملو از خودروهای لوکس و متفاوتی است که تجربه‌ی رانندگی با آن‌ها وسوسه کننده است.

چرا در کیش ماشین اجاره کنیم؟

جزیره‌ی زیبای کیش یک مکان آرام و دنج است که با مساحتی حدود ۹۰ کیلومتر مربع مانند نگینی درخلیج فارس می‌درخشد. کیش پر است از جذابیت‌های تفریحی و مکان‌های زیبا. اما یکی از موارد قابل توجه برای مسافران، خیابان‌های خلوت و بدون ترافیک جزیره‌ است. به علاوه، کیش منطقه‌ی آزادی است که انواع خودروهای لوکس و مدرن دنیا را می‌توان در آن یافت که این موضوع گردشگران را برای تجربه‌ی رانندگی با این خودروها ترغیب می‌کند. خودروهایی که در شرایط معمول امکان خرید آن‌ها برای بسیاری از مردم وجود ندارد و این می‌تواند یک فرصت خوب برای تجربه‌ی رانندگی با بهترین‌های دنیا باشد. نکته‌ی دیگر اینکه اکثر مناطق تفریحی کیش، با فاصله‌ی زیادی از هم قرار دارند و به همین دلیل برای هر بار رفتن به این مکان‌ها باید هزینه‌ی بالایی برای کرایه‌ی تاکسی درنظر گرفت که در مقایسه با کرایه اتومبیل در کیش خیلی مقرون به صرفه به نظر نمی‌رسد. پس چه چیزی بهتر از رانندگی با یک خودروی جذاب در خیابان‌های آرام جزیره؟

چگونه در کیش ماشین اجاره کنیم؟

خب حالا که تصمیم به اجاره‌ی ماشین گرفتیم، باید بدانیم که این کار یک روند مشخص و معمول دارد. پیدا کردن ماشین اجاره‌ای در کیش شاید خیلی کار سختی نباشد اما نکات مهمی وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کرد. برای این کار هم می‌توان به آگهی‌های اجاره ماشین در کیش دیوار رجوع کرد و هم به سراغ شرکت‌های اجاره ماشین در کیش رفت. در مورد دوم بخش مهم پیدا کردن یک شرکت رنت کار در کیش با رزومه و شرایط استاندارد است. این شرکت باید مجوز رسمی از منطقه‌ی آزاد کیش داشته باشد و عضو جمع رنت‌کاران جزیره باشد. شرکت باید دفتر مشخص و سوابق معتبری داشته باشد. بسیاری از افراد در خیابان‌های کیش اقدام به اجاره دادن خودروهای خود می‌کنند. طبعا این روش اصلا مطمئن و قابل اعتماد نیست. شرکت‌های قابل اعتماد مانند شرکت نوین رنت، در جزیره دارای سایت، صفحه‌ی اینستاگرام و رزومه‌ی معتبر هستند که کاملا قابل دسترس و بررسی هستند. بعد از اینکه شرکت مورد نظر را انتخاب کردید، با عقد یک قرارداد، به سراغ انتخاب خودروی مورد نظرتان رفته و لذت رانندگی با آن را تجربه می‌کنید.

برای اجاره‌ ماشین در کیش چه شرایطی لازم است؟

شرایط اجاره ماشین در کیش عموما در میان شرکت‌هایی که ماشین اجاره می‌دهند یکسان است اما گاهی بعضی شرکت‌ها قوانین جداگانه‌ای نیز دارند. به طور معمول مدارک مورد نیاز جهت اجاره خودرو در کیش یک کارت شناسایی و البته گواهینامه‌ی معتبر است. در عین حال بر اساس قوانین شرکت مورد نظر، باید مبلغی را به عنوان ضمانت در اختیار شرکت قرار دهید. این مبلغ معمولا بر اساس میزان قیمت خودروی انتخابی شما، بین ۲ تا ۱۰ میلیون تومان متغیر است. البته بعضی از شرکت‌ها یک فقره چک به مبلغ ارزش خودرو نیز دریافت می‌کنند. در کنار این ضمانت، باید مبلغی حدود ۳۰۰ هزار تومان بابت ضمانت خلافی خودرو پرداخت کنید. بعد از اینکه مدت زمان قرارداد تمام شد و خودرو را به شرکت تحویل دادید، مبلغ ضمانت اولیه کاملا به شما عودت داده می‌شود اما ضمانت خلافی به مدت یک ماه در اختیار شرکت می‌ماند. چون در جزیره‌ی کیش خلافی‌ها بعد از مدت یک ماه اعلام می‌شوند.

در صورت داشتن هرگونه خلافی، از مبلغ ضمانت خلافی شما کم خواهد شد. ذکر این نکته هم بسیار ضروری است که هرگونه خسارت وارده به ماشین، باید توسط فرد اجاره کننده پرداخت شود که البته این شامل خسارت‌های غیرعمدی، مثلا مواردی که مربوط به فرسودگی خودرو بوده، نمی‌شود. رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و کنترل سرعت مجاز از مهمترین نکاتی است که در جزیره‌ی کیش باید به آن بسیار توجه کرد.

چگونه پیش از رسیدن به جزیره، ماشین خود را رزرو کنیم؟

همانطور که گفتیم، شرکت‌های معتبر همگی دارای سایت و دفتر هستند. شرکت نوین رنت یکی از شرکت‌های معتبر در این زمینه است که با مراجعه به دفاتر یا از طریق سایت آن‌ها و یا از طریق رزرو آنلاین ماشین در کیش  می‌توانید پیش از سفر خودروی مورد نظرتان را انتخاب و آن را رزرو کنید. به این منظور مبلغی به اندازه‌ی یک روز اجاره‌ی ماشین باید پرداخت کنید. به محض رسیدن به جزیره، خودرو در فرودگاه در انتظار شماست و از همان اولین قدم می‌توانید از سواری با آن لذت ببرید.

چه خودروهایی در کیش قابل اجاره هستند؟

معمولا چند کلاس خودرو را در لیست شرکت‌های اجاره ماشین می‌توانید ببینید. از ماشین‌های ارزان قیمت و اقتصادی تا انواع شاسی بلندها و خودروهای اسپرت و لوکس، همه و همه در دسترس شما هستند. حتی اگر دسته جمعی و با تعداد زیاد مسافرت می‌کنید، ون‌های خاص در جزیره توسط این شرکت‌ها در اختیارتان قرار می‌گیرند. نیسان جوک، رنجروور، هیوندای توسان، اسپورتیج، سانتافه و راوفور از جمله شاسی بلندهای محبوبی هستند که با پرداخت مبلغی مناسب می‌توانید تجربه‌ی دلنشینی را با آن‌ها داشته باشید. یک گزینه‌ی دیگر کرایه‌ی خودروهای کروک و اسپرت است که در عین هیجان و جذابیت، معایب خاص خودشان را هم دارند. قطعا سوار شدن بر یک فورد موستانگ یا شورولت کامارو در جزیره با وجود آب و هوای محشر این منطقه، حال خوبی است اما نکته‌ی نه چندان خوب داستان این است که  نه تنها مبلغ پرداختی برای این خودروها بسیار بالاست بلکه باید فکر سرعت و هیجان را  از سر به در کنید. جزیره‌ی کیش محل آرام و ساکتی است که قوانین راهنمایی و رانندگی خاص خودش را دارد. با اجاره ماشین در کیش و گشتن در دورتادور جزیره، از سفر لذت بیشتری می‌برید.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar