آیا بدون چک می‌شه ماشین اجاره کرد ؟

بروزرسانی در: دوشنبه 4 اردیبهشت 02 ساعت 12:58
آیا بدون چک می‌شه ماشین اجاره کرد ؟

شهرهای بزرگ و کوچک ایران سالانه پذیرای گردشگران خارجی یا ایرانی بسیاری هستند که بسیاری از آن‌ها فاقد اتومبیل برای رفت و آمد و انجام کارهای روزانه می‌باشند. در این راستا، موسسات و مجموعه‌های بسیاری برای رنت ماشین (car rental) در سراسر ایران شکل گرفته‌اند و با ارائه خودروی ایرانی و خارجی نیاز مسافرین و ساکنین را در سراسر ایران برآورده می‌سازند.

به طور کلی، اجاره ماشین به دو صورت اجاره خودرو بدون راننده و اجاره خودرو با راننده امکان پذیر است و شرایط هر یک از خدمات با یکدیگر متفاوت خواهد بود. اگر شما هم علاقمند به رنت خودرو با آسان‌ترین روش و اجاره ماشین بدون چک و ودیعه هستید، تا اخر مطالب همراه ما باشید.

مدارک مورد نیاز برای اجاره ماشین چیست ؟

به طور معمول برای رنت و اجاره اتومبیل در شرایط قانونی به مدارک زیر نیاز است :

  1. ارائه گواهینامه فرد اجاره کننده با حداقل ۶ ماه اعتبار
  2. ارائه یک کارت شناسایی معتبر جهت احراز هویت
  3. ارائه یک آدرس ثابت
  4. ارائه یک چک یا سفته به عنوان ضمانت خسارات احتمالی
  5. پرداخت ودیعه خودرو

ودیعه یا دپوزیت چیست؟

قبل از بررسی اجاره ماشین در تهران بدون چک و سند لازم است که ابتدا با مفهوم ودیعه و دیپوزیت(Deposit)  آشنا شوید. ودیعه خودرو در حقیقت مبلغی است که از طرف فرد اجاره کننده به شرکت های اجاره خودرو داده می‌شود و به عنوان یک ضمانت نزد آن‌ها باقی می‌ماند. این مبلغ، به محض اتمام قرارداد و بازگرداندن خودرو و کسب اطمینان از سلامت خودرو به فرد اجاره کننده بازگردانده خواهد شد. مبلغ ودیعه نقدی خودرو به شرایط شرکت اجاره دهنده و قیمت خودرو بستگی دارد. برای مثال، ودیعه رنت سراتو کوپه یا اجاره بی ام و بیشتر از پروژه ۲۰۶ و پژو ۲۰۷ است. از سوی دیگر، دریافت ودیعه و دپوزیت از شروط رنت خودرو بدون راننده است؛ اما در صورتی که مشتریان از خدمات اجاره خودرو با راننده استفاده نمایند، نیاز به ارائه مدارک فوق و پرداخت دپوزیت نخواهد بود.

در حقیقت، تامین اسناد و مدارک یکی از اصلی‌ترین چالش‌هایی است که مشتریان موسسات اجاره ماشین با آن روبرو هستند. با این وجود، بسیاری از مشتریان تمایل دارند که بدون ضمانت، قراردادهای خود را تنظیم نمایند.

ودیعه نقدی در هنگام رنت ماشین چگونه محاسبه می‌شود؟

متاسفانه این تصور اشتباه وجود دارد که ودیعه نقدی به فرد اجاره کننده بازگردانده نمی‌شود. این طرز فکر اشتباه باعث شده تا بسیاری از افراد از مزایای رانندگی با خودرو رویایی خود بهره‌مند نشوند. توجه داشته باشید که هیچ یک از موسسات معتبر، بعد از بازگرداندن خودرو توسط مشتری، ودیعه را نزد خود نگه نمی‌دارند و هر زمان که قرار داد به پایان برسد، مشتریان ودیعه نقدی خود را به طور کامل دریافت خواهند کرد.

سوال مهمی که وجود دارد این است که مبلغ ودیعه در هنگام اجاره ماشین، چگونه محاسبه می‎شود ؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که هر یک از موسسات اجاره اتومبیل یک فرمول خاص برای محاسبه ارزش خودرو و میزان ودیعه نقدی و غیر نقدی دارد.

چرا ارائه یک چک بانکی برای رنت ماشین نیاز است ؟

گاهی اوقات ممکن است که مشتریان بعد از رنت خودرو مشکلاتی را از قبیل تحویل دیر هنگام یا جریمه حین رانندگی به وجود بیاورند. ارائه یک چک یا سفته به مدیران شرکت اجاره می‌دهد تا راحت‌تر بتوانند سرمایه و دارایی خود را حفظ نمایند و در صورت بروز مشکل، موسسه‌های اجاره خودرو به راحتی به حق خود خواهند رسید. اما متاسفانه استفاده از این روش برای مشتریانی که دسته چک ندارند، چندان رضایت بخش نیست. 

اجاره ماشین بدون چک و سند امکان پذیر است ؟

این یک امر کاملا طبیعی است که موسسات اجاره خودرو برای رنت اتومبیل‌های خود به افراد ناشناس، نیاز به مدرک و دریافت ضمانت نامه دارند. خودروها در حقیقت سرمایه‌ها و دارایی های یک موسسه هستند و گاهی ارزش آن‌ها بیشتر از چندین میلیارد خواهد بود. در نتیجه، دریافت سفته یا چک ودیعه راهی برای ضمانت حفظ دارایی است. اما متاسفانه گاهی اوقات تامین ودیعه یا ارائه چک و سند برای مشتریان امکان پذیر نیست و این دسته از افراد مبالغ نقدی زیادی به همراه ندارند.

خبر خوب این است که برخی از موسسه های رنت ماشین، برای راحتی مشتریان خود، شرایطی را فراهم کرده‌اند که مشتریان می‌توانند به جای پرداخت ودیعه نقدی، از ارز، طلا و یا سند ملک مسکونی و تجاری که نام شخص اجاره گیرنده است استفاده نمایند.

در نتیجه، بدون راننده اجاره کردن اتومبیل کمی دشوار خواهد بود و نیاز به ارائه یک دارایی نقدی یا غیر نقدی است. شما می‌توانید با ارائه مدارک ذکر شده در بالا، اتومبیل مورد نظرتان را برای موقعیت‌های مختلف رنت نمایید یا از خدمات مختلف مانند اجاره ماشین در فرودگاه امام خمینی یا درب منزل استفاده نمایید و یک تجربه به یاد ماندنی از رانندگی برای خود رقم بزنید.

انواع روش‌های جایگزین برای چک بانکی در هنگام رنت ماشین

چک بانکی یکی از مطمئن‌ترین تضمین‌های قابل قبول در قراردادهای مختلف از جمله قرارداد اجاره اتومبیل است. با این وجود، ارائه چک برای تمامی مشتریان امکان پذیر نخواهد بود. به همین خاطر است که برخی از موسسات از روش‌های جایگزین برای کسب اطمینان استفاده می‌کنند. برخی از این روش‌ها به شرح زیر است :

  1. ارائه یک سند معتبر مانند سند خانه
  2. ارائه طلا، سکه یا ارزهای رسمی
  3. ارائه اصل پاسپورت، اصل ویزا و بلیط برگشت ( این مورد مخصوص توریست‌ها و مسافران محترمی است که عازم ایران هستند و قصد اجاره ماشین کیش بدون چک یا رنت خودرو در دیگر نقاط ایران را دارند.)

چگونه بدون ضمانت نامه، خودرو مورد نظرمان را اجاره کنیم ؟

یکی از روش‌های اجاره ماشین بدون چک، اجاره خودرو با راننده است. در این روش، دیگر نیاز به ارائه چک یا ودیعه از طرف شخص اجاره کننده نیست. همچنین، برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با اجاره خودرو بدون ودیعه از شما دعوت می‌نماییم تا با مجموعه پرارین خودرو در تماس باشید و از مشاوره رایگان بخش پشتیبانی این مجموعه بهره‌مند شوید. مشاورین و متخصصین پرارین خودرو، تا حد امکان، روش‌های جایگزین را خدمت شما ارائه خواهند داد و به شما کمک می‌کنند تا بهترین روش را برای اجاره اتومبیل مورد نظرتان انتخاب کنید.

شرایط و مدارک اجاره ماشین بدون چک

در روش اجاره ماشین بدون چک و سند کرج و دیگر نقاط ایران، ارائه اطلاعات زیر کافی است :

  1. مشخص کردن مبدا و مقصد
  2. مشخص کردن ساعت حرکت
  3. تعداد شرنشینان
  4. ارائه یک مدرک شناسایی
  5. واریز پیش پرداخت

بعد از ارسال موارد فوق و پرداخت هزینه، اطلاعات و درخواست اجاره اتومبیل برای شما ثبت می‎شود و خودرو مورد نظرتان همراه با یک راننده وظیفه شناس، در مکان و ساعت مشخص شده، در اختیارتان قرار می‌گیرد. نکته ای که وجود دارد این است که در این روش، تمامی خسارات و مسئولیت های مرتبط با اتومبیل بر عهده راننده است و فرد اجاره کننده به عنوان یک سرنشین، هیچ گونه مسئولیتی بر عهده نخواهد داشت.

قیمت اجاره ماشین بدون چک چقدر است ؟

به طور کلی، روش‌های مختلفی برای اجاره خودروهای لوکس خارجی و ایرانی برای مراسم عروسی، تشریفات و مصارف شخصی در بازه زمانی کوتاه مدت و بلند مدت وجود دارد. به همین دلیل است که نمی‌توان یک قیمت ثابت یا یک فرمول برای هزینه نهایی اجاره خودرو در نظر گرفت. 

به طور کلی، قیمت رنت خودرو به فاکتورهای زیر بستگی دارد :

  1. مدت زمان اجاره ( ساعتی، روزانه، هفتگی یا ماهانه)
  2. مدل اتومبیل و سال تولید
  3. نوع سرویس و خدمات ( اجاره خودرو یا راننده یا اجاره خودرو بدون راننده)
  4. کیلومتر طی شده

 

خلاصه آنکه...

اگر شما هم تمایل دارید تا تجربه رانندگی با خودروهای لوکس خارجی از برندهای مطرح دنیا را داشته باشید، تنها کافی است که با ارائه مدارک فوق یک قرارداد اجاره ماشین، متناسب با شرایط شرکت اجاره دهنده، تنظیم نمایید. خوشبختانه با توسعه صنعت اجاره ماشین، تمامی افراد می‌توانند به راحتی و با ارائه مدارک مختلف از خدمات موسسات اجاره اتومبیل بهره‌مند شوند.

یکی از بهترین موسسات اجاره ماشین، پرارین خودرو است که با ارائه راه‌های جایگزین برای ارائه چک و دیگر اسناد و مدارک مورد نیاز اجاره خودرو، در تلاش است تا نیاز تمامی هم‌وطنان عزیزمان را در سراسر ایران تامین نماید و با ناوگانی مجهز از انواع خودروهای ایرانی و خارجی، تجربه‌ای به یاد ماندنی از موقعیت‌های مختلف برای مشتریان خود رقم بزند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با نحوه اجاره ماشین بدون چک و کسب آگاهی از خودروهای موجود در مجموعه پرارین خودرو از شما دعوت می‌نماییم تا با مشاورین و متخصصین این مجموعه تماس حاصل فرمایید. تیم پشتیبانی پرارین خودرو در هر ساعت از شبانه روز آماده ارائه خدمات به شما، هم وطنان عزیز و همراهان همیشگی، است.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar