قصد اجاره کردن خودرو دارید ؟ بایدها و نبایدهای آن را بدانید.

بروزرسانی در: سه شنبه 10 تیر 99 ساعت 02:38
قصد اجاره کردن خودرو دارید ؟ بایدها و نبایدهای آن را بدانید.

رنت خودرو یا به عبارتی اجاره خودرو در کشورهای پیشرفته جهان دارای موقعیت ویژه ای است . صنعت گردشگری و توریستم یکی از پردرآمد ترین صنایع دنیا محسوب می شود. هنگامی که یک توریست وارد کشوری می شود بصورت مستقیم برای آن کشور درآمد ارزی ایجاد می کند و مشاغل متعددی تحت تاثیر خدمات رسانی به او رونق می گیرند.

به همین دلیل است که بسیاری از کشورهای پیشرفته و در حال توسعه، توجه ویژه ای برای گسترش این صنعت می کنند . خدمات گردشگری مانند گشت و گذار شهری ، بازدید از امکان و بناهای تاریخی، خرید صنایع دستی و سوغاتی، رستوران گردی و جاذبه های تفریحی ، اقامت در هتل و غیره ، هر یک به نوبه خود دارای اهمیت بسازیی در توسعه این صنعت پولساز در دنیا هستند. یکی دیگر از مهمترین خدمات در این کشورها توسعه سیستم حمل و نقل می باشد ، مترو ، اتوبوس ، تاکسی و غیره هر کدام نقش مهمی ایفا می کنند اما کافی نیستند.

بسیاری از گردشگران علاقه دارند در مدت سفر با استفاده از خودروی شخصی  تردد کنند. مطمئنا گشت و گذار و سیاحت و تفریح با استفاده از خودروی شخصی بسیار لذت بخش تر و راحت تر می باشد. به همین دلیل گردشگران ترجیح می دهند بجای استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی، از سرویس اجاره خودرو استفاده کنند. از این رو اجاره خودرو در کشورهای توریستی بسیار حائز اهمیت است. در ایران نیز شرکت ها و موسسات کرایه خودروی زیادی  در حال ارائه خدمات اجاره خودرو بدون راننده هستند اما این کسب و کار دارای باید ها و نبایدهایی است که حتما باید بدانیم ، که در ادامه به آن می پردازیم. با ما همراه باشید.

مدارک لازم برای اجاره خودرو چیست؟

سرویس اجاره خودرو مدل های مختلفی دارد، و مدارک لازم برای هر کدام متفاوت است به همین دلیل ابتدا لازم است هدف خود را از کرایه کردن خودرو مشخص کنیم.

اجاره خودرو با راننده

فرض کنید به عنوان یک توریست وارد شهر یا کشوری شده اید، خوب ممکن است به قوانین رانندگی در آنجا آشنایی  نداشته باشید و یا حتی پیدا کردن مسیرها برای شما دشوار باشد. به همین خاطر، بهترین گزینه برای انجام امور روزمره مانند : خرید ، گردش داخل شهری و بین شهری ، رفتن به قرارهای کاری ، انجام امور پزشکی و غیره ، اجاره خودرو با راننده در اختیار است. کاملا مشخص است که شما در این حالت نیازی به ارائه مدرک یا تضمین خاصی ندارید و مسئولیتی متوجه شما نخواهد بود.

اجاره ماشین عروس

اگر در شرف برگزاری مراسم عروسی هستید و دوست دارید با کرایه کردن یک خودروی شیک و لوکس، خاطره ای بیادماندنی از این شب استثنایی برای خود و عروس خانم رقم بزنید و به فیلم و عکس عروسی خود جلوه ای دوچندان بدهید، در اینصورت هم اگر از اجاره ماشین عروس با راننده استفاده کنید باز هم نیازی به ارائه هیچ مدرکی نخواهد بود.

اجاره خودرو بدون راننده

اما برای اجاره خودرو بدون راننده یا اصطلاحا رنت خودرو ، به دلیل اینکه ماشین به شما امانت داده می شود موضوع کمی پیچیده تر می شود. از زمانی که اتومبیل به شما تحویل می شود تا لحظه بازگشت و عودت خودرو به شرکت مسئولیت آن بطور کامل با شماست و لازم است مانند خودروی خودتان از آن مراقبت کنید، در غیر اینصورت ممکن است دچار مشکلاتی شوید که در ادامه مطلب توضیح داده خواهد شد. شرکت های رنت کار برای راحتی خیال خود بابت این خدمات ، ضمانت های مختلفی مانند وجه نقد یا دپوزیت ، چک و سفته ، سند ملکی و غیره در نظر می گیرند.

باید ها و نبایدهای اجاره خودرو

همانظور که گفته شد، مسئولیت خودروی اجاره شده از زمان تحویل به شما تا لحظه بازگشت و عودت آن با شماست ! یعنی در صورت تصادف ، جریمه های راهنمایی و رانندگی ، سرقت خودرو یا ایجاد مشکلات فنی برای خودرو شما باید به شرکت جریمه پرداخت کنید. شاید برای شما سوال باشد که نقش بیمه بدنه چه میشود ؟ بله کلیه خودروهایی که توسط شرکت های معتبر اجاره  داده می شوند دارای بیمه ثالث و بدنه کامل هستند اما آیا این کافیست ؟

قطع به یقین خیر کافی نیست . زمانی که خودرویی دچار خسارت می شود شرکت بیمه بخشی از خسارت را به عنوان فرانشیز پرداخت نمی کند، از طرف دیگر ماشین بعد از خسارت دچار افت قیمت می شود که این هم توسط شرکت های بیمه پرداخت نمی شود . نکته دیگر اینکه ، خودرو در مدتی که برای تعمیر به تعمیرگاه منتقل شده ، قابل استفاده نیست و از آنجایی که خودروی مربوطه ابزار درآمدی به حساب می آید لذا تا زمان تعمیر میبایست هزینه اجاره روزانه را پرداخت کنید .

در مورد بیمه ثالث هم مسائل مهمی مطرح است که افراد به آن توجه نمی کنند ، در صورت بروز خسارت مالی به خودروی دیگر اگر شما مقصر تصادف باشید ، ممکن است سقف تعهد مالی بیمه ثالث جوابگوی میزان خسارت نباشد و طبیعتا مازاد خسارت به عهده اجاره گیرنده می باشد.

اما اصلا جای نگرانی نیست شرکت اجاره خودرو کاسپین رنت با شناسایی این نگرانی ها راهکارهای خاصی را در نظر گرفته است که شما می توانید با خیالی آسوده و بدون نگرانی در خصوص بروز اینگونه مشکلات ، ماشین مورد علاقه خود را رنت کنید و از رانندگی با آن لذت ببرید.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar