انواع باتری ماشین سپاهان

دوشنبه 30 آبان 01 ساعت 16:22
انواع باتری ماشین سپاهان

اولین نامی که بعد از شنیدن باتری ماشین به ذهن بسیاری از مردم خطور می‌کند، سپاهان باطری است. برندی ایرانی در زمینه تولید باطری خودرو که در حدود ۳ دهه بخش عمده ای از بازار این محصول را در سیطره خود قرار داده است. شرکت باتری سپاهان در مدت فعالیت خود انواع باتری های اسیدی (غیر سیلد) و خشک (سیلد) را با برندهای مختلف و با تکنولوژی های روز جهانی در بازار عرضه کرده است. این شرکت برندهای موفقی نظیر برند اتمیک و برندهای سری اوربیتال را در کارنامه درخشان خود دارد. اگر می‌خواهید در مورد انواع باتری ماشین سپاهان بیشتر بدانید، ادامه مطلب را مطالعه کنید.

انواع باتری ماشین سپاهان کدام است؟

انواع باتری های خودرو سپاهان را می توان از دو منظر تقسیم بندی کرد. انواع باتری بر اساس تکنولوژی ساخت که به باتری های سیلد و غیر سیلد تقسیم می‌شوند؛ و انواع باتری ها بر اساس نام برند که لیست آن را در قسمت زیر می‌توانید ببینید:

باتری اوربیتال ای اف بی سپاهان (EFB)

باتری اوربیتال پریمیوم سپاهان (Premium)

باتری سوزوکی سپاهان (Suzuki)

باتری اوربیتال وان سیلور پلاس سپاهان ( Orbital-one-silver plus )

باتری اوربیتال وان قرمز سپاهان ( Orbital-one )

باتری بارکاس سپاهان ( Barkas )

باتری سبیک سپاهان ( Sebik )

باتری اوربیتال پاور ایکس ( Power x )

باتری اطلس ( Atlas )

باتری اتمیک سپاهان ( Atomic )

باتری تروپیکال سپاهان (TROPICAL)

تنوعی که در محصولات سپاهان باتری وجود دارد، واقعی بوده و صرفا تفاوت در نام آنها نیست. هر یک از این برندها ممکن است از لحاظ نوع و تکنولوژی ساخت، کیفیت، کارآیی و یا دیگر ویژگیها با هم فرق داشته باشند.

در ادامه با انواع باتری اتمی و اسیدی سپاهان آشنا شده و سپس برخی از برندهای این شرکت ایرانی را بررسی می‌کنیم.

باتری اسیدی (غیر سیلدسپاهان باتری

اگر بیشتر از ۵-۶ سال است که از خودرو استفاده می‌کنید، به احتمال زیاد حداقل با ظاهر این نوع باتری آشنا هستید. البته هنوز هم در برخی از تولیدات خودروهای ایرانی به صورت فابریک از باتری های اسیدی استفاده می شود. باتری هایی که ۶ درب پیچی بر روی آن قرار داشته و هر کدام از آنها وظیفه تولید ۲ ولت انرژی را بر عهده دارند. ویژگی اصلی باتری اسیدی این است که نیاز به نگهداری دارد و سطح الکترولیت آن باید کنترل شود، و در صورت نیاز به آن آب اضافه شود. امتیاز این نوع باتری ها نسبت به باتری های اتمی این است که اولا ارزانتر هستند و ثانیا با توجه به اینکه رفته رفته ضعیفتر می‌شوند، می‌توان پایان عمرشان را پیش بینی کرد.

باتری اتمی (سیلدسپاهان باتری

امروزه بیشتر محصولات سپاهان باتری و البته محصولات سایر برندها را باتری های اتمی تشکیل می‌دهند. در این نوع باتری ها دیگر خبری از پیچ هایی که در باتری های اسیدی وجود دارد نیست، و بنابراین نیازی به کنترل سطح الکترولیت باتری و اضافه کردن آب به آن نیست؛ همین ویژگی عدم نیاز به نگهداری، استفاده از باتری های اتمی را آسانتر کرده است. مهمترین مزیت باتری اتمی نسبت به باتری اسیدی این است که عمر بیشتری داشته و نیاز به تعمیر کمتری دارد. توانایی استارت بیشتر و آلودگی زیست محیطی کمتر از دیگر مزایای باتری های خشک (اتمی) است.

برندهای سپاهان باتری

قبل از آنکه برندهای باتری سپاهان را یک به یک بررسی کنیم، باید بگوییم که تمام برندهای این شرکت توسط پیشرفته ترین دستگاهها و جدیدترین تکنولوژی ها تولید می‌شوند. همه محصولات سپاهان باتری دارای گارانتی هستند، هر چند که زمان گارانتی هر کدام می‌تواند متفاوت باشد.

در صورتی که قصد خرید هر یک از برندهای سپاهان باتری را دارید، می توانید به صفحه فروش اینترنتی سپاهان باتری در وبسایت باتری آنتایم مراجعه کنید.

باتری اوربیتال ای اف بی (EFB)

برند ای اف بی جدیدترین تولید شرکت سپاهان می‌باشد. این باتری برای خودروهایی که از تکنولوژی خاموش و روشن کردن (star-stop) استفاده می‌کنند طراحی شده است. این تکنولوژی به گونه ای است که وقتی ماشین متوقف می‌شود، خودرو به صورت اتوماتیک خاموش می‌شود تا هم از هدر رفت انرژی جلوگیری کند و هم آلودگی زیست محیطی به وجود نیاورد.

ویژگی بسیار خوب باتری EFB سپاهان این است که تا این لحظه بیشترین مدت زمان گارانتی و تحمل بالای استارت های مکرر و چرخه شارژ و دشارژ دارد و به همین دلیل برای کسانی که در طول روز، ماشین خود را زیاد روشن و خاموش می‌کنند بسیار مناسب است.

عمر این باتری به دلیل نرخ بالای استارت و همچنین کیفیت مواد به کار رفته در آن بسیار بیشتر از باتری های معمولی (تا ۲/۵ برابر بیشتر) است.

سرعت شارژ بالا (تا ۳۰ برابر بیشتر از باتری های معمولی) و کاهش آلودگی هوا از دیگر مزایای ای اف بی است. در حال حاضر این باتری با آمپرهای خاصی تولید می‌شود.

باتری اوربیتال پریمیوم (premium)

احتمالا آوازه این باتری به گوشتان رسیده باشد. از باتری های معروف شرکت سپاهان باتری است که برای خودروهای سبک که آپشن ها و امکانات برقی زیادی دارند مناسب است. اگر از کسانی هستید که لوازم جانبی برقی مانند سیستم صوتی قوی استفاده می‌کنید، یا خودروتان با توجه به آپشن های برقی آن به انرژی زیادی نیاز دارد، باتری اوربیتال پریمیوم سپاهان انتخاب مناسبی برایتان خواهد بود.

از دیگر ویژگی های باتری سپاهان مدل اوربیتال پریمیوم استفاده از تکنولوژی روز دنیا در ساخت باتری، عمر بیشتر نسبت به باتری های معمولی، گارانتی بالا در بین باتری های سپاهان و دفعات استارت زنی بالا است.

باتری سوزوکی (Suzuki)

این برند از افتخارات بزرگ سپاهان باتری است، چرا که حاصل همکاری این شرکت با برند سوزوکی ژاپن می‌باشد.

باتری های سوزوکی برای انواع خودروهای سبک و سنگین داخلی و خارجی مناسب هستند. این برند به کشورهای همسایه نیز صادر می‌شود. خودروهای لوکس از مشتریان پر و پا قرص سوزوکی هستند.

باتری های ۳۵ تا ۱۰۰ آمپر این برند برای خودروهای سبک و باتری های ۱۲۰ تا ۱۹۰ آمپر برای خودروهای سنگین استفاده می‌شوند.

باتری اوربیتال وان قرمز (orbital-one)

شرایط آب و هوایی یکی از موارد بسیار تاثیرگذار روی باتری های خودرو است؛ باتری اوربیتال ۱ به خوبی برای آب و هوای ایران بومی سازی شده و در شرایط سخت آب و هوایی مانند سرمای شدید نیز قدرت استارت زنی بسیار بالایی دارد، و علت این موضوع این است که سپاهان باتری از تکنولوژی اکسپندد در ساخت صفحات سربی این باتری استفاده کرده است.

اوربیتال وان قرمز به خاطر کیفیت بالای خود به عنوان باتری کارخانه ای در برخی خودروهای داخلی استفاده می‌شود.

باتری های ۳۲ تا ۷۴ آمپر این برند برای خودروهای سبک و باتری های ۱۴۵ تا ۱۹۰ آمپر برای خودروهای سنگین طراحی شده‌اند.

 

باتری اوربیتال وان سیلور پلاس (orbital-one-silver plus)

باتری وان سیلور پلاس که به باتری اوربیتال نقره ای نیز معروف است، نه فقط بین برندهای باتری سپاهان، بلکه بین تمام برندهای ایرانی باتری از پرفروشترین باتری های ماشین در کشور است. این محصول جریان برق بیشتری (تا ۴ آمپر بیشتر) به خودرو شما می‌دهد.

در ساخت این باتری نیز از تکنولوژی اکسپندد در ساخت صفحات آن استفاده شده که هم میزان استارت زنی آن را بالا برده و هم عمر باتری را افزایش داده است.

باتری یک محصول پر خطر است و می‌تواند آسیب زننده باشد؛ اما باتری اوربیتال وان مدل سیلور یک باتری امن است چرا که از فیلتر ضد شعله در آن استفاده شده که مانع انفجار باتری می‌شود.

باتری اتمیک سپاهان (Atomic)

یک باتری سازگار با محیط زیست که دارای نشان صنعت سبز از سازمان محیط زیست کشور است. باتری اتمیک اولین باتری اتمی برای خودرو در ایران بود که توسط شرکت سپاهان تولید شد، به همین دلیل به باتری های سیلد، باتری اتمی نیز می‌گویند.

کیفیت بالا، قدرت استارت زنی بالا، دارا بودن فیلتر ضد انفجار و دشارژ خود به خودی پایین از ویژگیهای باتری توربو اتمیک سپاهان است.

باتری بارکاس (barkas)

بارکاس بیشتر به کشورهای منطقه صادر می‌شود و به همین خاطر خبری از تبلیغات آن در داخل کشور نیست. همچنین این برند باتری فقط در آمپرهای خاص تولید می‌شود. باتری های تا ۷۴ آمپر بارکاس برای خودروهای سبک و باتری های از ۱۱۰ تا ۲۰۰ آمپر نیز برای خودروهای سنگین تولید می‌شوند.

باتری تروپیکال سپاهان (TROPICAL)

گرمای شدید باتری را ضعیف و به تدریج خراب می‌کند. تروپیکال مخصوص مناطق گرمسیری طراحی شده و برای کسانی که در شرایط آب و هوایی گرم زندگی می‌کنند، بسیار مناسب است.

سپاهان باتری در سال ۱۳۸۶ به خاطر تولید این برند، عنوان بهترین تامین کننده باتری و عنوان دومین تامین کننده در بین قطعه سازان خودرو را در کشور کسب کرد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

2 دیدگاه ها برای "انواع باتری ماشین سپاهان"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
مهدی
مهمان

چرا نقاط ضعف رو نگفتید . فقط گفتید بهترینه . و برای همه نوشتید ، تعداد استارت زنی بالا .

علیرضا
مهمان

سلام. مطلب مفیدی بود. اما بهتر بود متن رو مرتب تر می نوشتید