اهمیت تعویض لوازم یدکی در خودرو

بروزرسانی در: چهارشنبه 23 شهریور 01 ساعت 15:15
اهمیت تعویض لوازم یدکی در خودرو

وسیله نقلیه شما، مانند هر ماشین دیگری، برای بهترین عملکرد، ارتقای ایمنی و جلوگیری از خرابی عمده، نیاز به تعمیر، نگهداری و تعویض منظم دارد. علاوه بر این، برخی از خدمات تعمیر و نگهداری مانند چرخاندن لاستیک ها با افزایش طول عمر قطعات باعث صرفه جویی در هزینه شما می شود.

سازنده خودروی شما باید یک برنامه زمانبندی تعمیر و نگهداری ارائه دهد تا شما را راهنمایی کند که چه زمانی باید خدمات تعمیر و نگهداری ضروری را انجام دهید. هرگز این خدمات تعمیر و نگهداری را نادیده نگیرید یا به تعویق نیندازید، حتی اگر ماشین شما عملکرد مطلوبی داشته باشد.

مزایای نگهداری به موقع خودرو

تضمین ایمنی

اگر برنامه تعمیر و نگهداری خودرو را به خوبی رعایت کنید، از تصادقات ناشی از خرابی قطعات جلوگیری خواهید کرد. به عنوان مثال، تعویض لنت و دیسک ترمز در زمان مناسب خطر تصادفات ناشی از خرابی ترمز را به حداقل می رساند. به طور مشابه، تعویض به موقع لاستیک می تواند از ترکیدن لاستیک که یکی از دلایل رایج تصادفات است، جلوگیری کند.

تضمین عملکرد بهینه

در طول سرویس تعمیر و نگهداری، مکانیک شما قطعاتی را که بر عملکرد موتور تأثیر می‌گذارند بررسی و جایگزین می‌کند تا اطمینان حاصل شود که خودروی شما عملکرد بهینه خود را حفظ می‌کند. موتوری که به خوبی تنظیم شده است حتی پس از سال ها استفاده به طور قابل اعتماد عمل می کند.

با این حال، اگر خدمات تعمیر و نگهداری خودرو را به تعویق بیندازید، خودروی شما کارایی کمتری خواهد داشت، زیرا اکثر قطعات بیش از حد فرسوده می شوند. به عنوان مثال، اگر روغن موتور را به موقع تعویض نکنید، رسوب در موتور وسیله نقلیه شما جمع می شود که منجر به تعمیرات پرهزینه موتور می شود.

صرفه جویی در هزینه

تعمیر و نگهداری به موقع از خرابی هایی که هزینه تعمیر بیشتری دارند، جلوگیری می کند. به عنوان مثال، عدم تعویض روغن موتور می تواند منجر به خرابی کامل موتور شود که هزینه تعمیر یا تعویض آن بیشتر خواهد بود.

همچنین، از آنجایی که خودرویی که به خوبی از آن نگهداری می شود دوام بیشتری دارد، پس از چندین سال نیازی به خرید وسیله نقلیه دیگری ندارید.

بهبود ارزش فروش مجدد

پس از چند سال استفاده از ماشین خود، ممکن است بخواهید آن را بفروشید و به مدل جدیدتر ارتقا دهید. با این حال، بر خلاف خرید یک وسیله نقلیه جدید، خریداران خودروهای دست دوم به تاریخچه تعمیر و نگهداری علاقه مند هستند تا کارایی و قابلیت اطمینان خودرو را نشان دهند. بنابراین می توانید در صورت داشتن سوابق تعمیر و نگهداری خودرو خود را به سرعت با قیمت مناسب در بازار دست دوم بفروشید.

حتی بدون سوابق، خریداران حاضر خواهند بود خودروی شما را با قیمت بالاتری بخرند، زیرا پس از خرید نیازی به انجام تعمیرات گران قیمت نخواهند داشت.

بهبود راندمان سوخت

عوامل زیادی بر بهره وری سوخت خودروی شما تأثیر می گذارد. در حالی که سن خودرو، ظرفیت بار و وضعیت موتور عوامل اصلی هستند، تعمیر و نگهداری به موقع نیز می تواند ارقام مصرف سوخت شما را بهبود بخشد.

به عنوان مثال، در صورت رفع مشکلات جدی تعمیر و نگهداری، مانند مشکلات موتور، می توانید بازده سوخت خودروی خود را تا ۴۰ درصد بهبود بخشید. سایر خدمات تعمیر و نگهداری که می توانند کارایی سوخت را بهبود بخشند عبارتند از: تعویض فیلتر هوای مسدود شده، تعویض لاستیک و تنظیم موتور.

افزایش ماندگاری خودرو

از آنجایی که وسیله نقلیه شما یک سرمایه گذاری بزرگ است، می خواهید سال ها از مزایای آن بهره مند شوید. این هدف تنها در صورتی قابل دستیابی است که از طریق عادات صحیح رانندگی و نگهداری به موقع از خودروی خود به خوبی مراقبت کنید. تعمیر و نگهداری مناسب وسیله نقلیه شما را به وضعیت عالی خود باز می گرداند و از فرسودگی شدید که می تواند به زودی وسیله نقلیه شما را بکشد، جلوگیری می کند.

اگر می خواهید بهترین استفاده را از ماشین خود ببرید، تعمیر و نگهداری به موقع ضروری است. از ایمنی بهبود یافته تا افزایش قابلیت اطمینان و ارزش فروش مجدد بالاتر، تعمیر و نگهداری به موقع خودرو مزایای زیادی را ارائه می دهد که بر هزینه آن بیشتر است. با این حال، تنها در صورتی از تمام مزایای تعمیر و نگهداری به موقع خودرو مطمئن هستید که کار خدمات تعمیر و نگهداری را به مکانیک های مجرب و حرفه ای بسپارید.

به همین دلیل است که برنامه نگهداری در دفترچه راهنمای خودرو وجود دارد. برخی از لوازم جانبی خودرو بیشتر از سایر قطعات نیاز به تعویض دارند مانند فیلترها و روغن موتور. با این وجود، دانستن اینکه آیا یک قطعه احتمالاً نیاز به تعویض دارد یا نه، همیشه خوب است، به خصوص اگر قیمت آن نیز بسیار خوب باشد.

با شروع از اصول اولیه، خودروی شما هر شش ماه یا ۷۵۰۰ مایل، هر کدام که زودتر اتفاق بیفتد، نیاز به تعویض روغن دارد. این قاعده کلی است. تغییرات بیشتر روغن به معنای هزینه بیشتر است. در زمان تعویض روغن، فیلتر روغن شما نیز باید تعویض شود. در فروشگاه های آنلاین می توانید انواع روغن موتور بی ام و، بنز، پورشه، آئودی، ولوو و فولکس و دیگر برندها را بیابید.

بسته به محل زندگی شما، باتری خودرو می تواند بین سه تا شش سال دوام بیاورد. مطمئن شوید که حداقل سالی یک بار به دنبال نشتی، ترک یا برآمدگی باتری خود باشید. هر یک از این نشانه ها می تواند به این معنی است که زودتر از موعد زمان تعویض فرا رسیده است.

در شرایط مناسب، لاستیک های شما فقط هر سه تا هفت سال یکبار بسته به میزان رانندگی شما نیاز به تعویض دارند. حتما بررسی کنید تایرهای شما برای چند مایل رتبه بندی شده اند! ناهماهنگی، لاستیک های نامتعادل، پیچ های تند، و توقف های سخت مداوم عمر لاستیک های شما را کاهش می دهد.

در مورد تسمه های خودرو نیز، تسمه تایم شما باید در حدود ۱۰۰۰۰۰ مایل تعویض شود، مگر اینکه دائماً موتور خود را در شرایط نامناسب ز قرار دهید. تسمه ممکن است تا این اندازه دوام بیاورد، اما برای اینکه ایمنی را داشته باشید، تسمه را حدود ۷۵۰۰۰ مایل تعویض کنید.

اگر به دنبال تامین کننده قطعات یدکی خودرو هستید، می توانید از خرید آنلاین و یا فروشگاه های معتبر لوازم یدکی قطعه مدنظر را بیابید. خدمات آنلاین قطعات خودرو در همه ی مناطق آسیا، آفریقا، منطقه اروپا، آمریکا، مدیترانه و خاورمیانه در دسترس هستند.

فروشگاه های اینترنتی اکنون برای ارائه قطعات یدکی و لوازم جانبی خودرو در سراسر جهان فعالیت می کنند. که در آن می توان قطعات یدکی خودروهای کوچک تا بزرگ از همه برندها را با رضایت کامل و مقرون به صرفه خریداری کرد.

با طغیان فناوری و پیشرفت های حاصل از آن، صنعت خودرو در دهه اخیر چرخش جدیدی را به خود گرفته است. تقریباً هر خودروسازی هر ساله نسخه‌های جدیدتری از خودروها را عرضه می‌کند. این مجموعه ای از قطعات یدکی را به لیست طولانی از قطعات یدکی خودرو مدل های مختلف خودروی یک خودروی خاص اضافه می کند. تمام قطعات یدکی  خودروی لوکس مانند، سیستم تعلیق، شمع ها، فیلترها و لوازم جلوبندی بی ام و، بنز، پورشه، آئودی، ولوو و فولکس از مدل های کلاسیک گرفته تا جدیدترین به صورت آنلاین و حضوری از فروشگاه ها قابل خریداری هستند.

هنگامی که صحبت از تجارت الکترونیک قطعات یدکی خودرو به میان می آید، نکات زیر مهم می شوند:

  1. در یک فروشگاه آنلاین قطعات خودرو پیدا کردن قطعات خودرو برای برند خودروی شما آسان خواهد بود.
  2. ارائه کاتالوگ لوازم یدکی آنلاین آسان به شما کمک می کند تا قطعه مناسب برای ماشین خود را پیدا کنید. این کاتالوگ ها نه تنها در پیدا کردن قطعات متناسب انواع خودرو بلکه در یافتن افزودنی ها مانند روغن موتور بی ام و، بنز، پورشه، آئودی، ولوو و فولکس و سایر برندها به شما کمک می کنند.

فروشگاه های لوازم یدکی قطعات اصلی را از همه برندهای پیشرو خودرو مانند بی ام و، بنز، پورشه، آئودی، ولوو و فولکس را مستقیماً از کارخانه‌های سازنده به شما عرضه می‌کند. قطعات خودرو مانند لنت و دیسک، شمع و کویل، دسته موتور، فیلترها و لوازم جلوبندی بی ام و، بنز، پورشه، آئودی، ولوو و فولکس و و بسیاری دیگر که مستقیماً از سازندگان خریداری می شوند.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar