بهترین جنس برای خرید روکش صندلی ماشین

دوشنبه 23 بهمن 02 ساعت 10:42
بهترین جنس برای خرید روکش صندلی ماشین

مناسب بودن جنس روکش صندلی ماشین با احساس راحتی سرنشینان خودرو ارتباط مستقیمی دارد. شناخت انواع جنس روکش، مزایا و معایب هر یک از این محصولات به شما امکان می‌دهد که متناسب با نیاز خود بهترین روکش صندلی را انتخاب کنید.

افزایش زیبایی فضای داخلی ماشین، افزایش احساس راحتی سرنشینان و کمک به افزایش دوام و مقاومت صندلی‌ها از مهم‌ترین مزایای انواع روکش صندلی خودرو است. در این مقاله به نکاتی اشاره می‌کنیم که قبل از خرید روکش ماشین باید بدانید، پس همراهمان بمانید.

انواع جنس روکش صندلی ماشین

انواع روکش صندلی خودرو از موادی نظیر چرم طبیعی، چرم مصنوعی، پلی‌اورتان، وینیل، پلی‌استر، پارچه و ترکیب چرم و پارچه تولید می‌شوند.

روکش صندلی چرم طبیعی که معمولا به‌صورت آماده در بازار موجود نیست. سفارشی‌سازی این محصول و تولید آن با استفاده از چرم طبیعی باعث شده است که به یکی از گران‌ترین روکش‌ها تبدیل شود.

اگر تنها به‌دلیل گران‌قیمت بودن روکش صندلی چرم طبیعی از خرید این نوع روکش صرف‌نظر کرده‌اید، روکش صندلی چرم مصنوعی بهترین گزینه برای شما است. این جنس روکش صندلی ماشین، ظاهری لوکس و مدرن به فضای داخلی خودرو خواهد بخشید. روکش پلی‌ اورتان نیز یکی از زیرمجموعه‌های روکش صندلی چرم مصنوعی است. تنوع در طرح و رنگ از ویژگی‌های مفید این نوع از روکش‌ها محسوب می‌شود.

روکش پلی‌استر از دیگر روکش‌های صندلی محبوب و پرمتقاضی‌ به‌شمار می‌رود. معمولا از پلاستیک یا پارچه برای تولید این محصولات استفاده می‌شود. روکش صندلی بوم یکی از زیرمجموعه‌های روکش صندلی پلی‌استر است که از ترکیب پنبه و پلی‌استر ساخته می‌شود. روکش‌های نئوپرن از دیگر انواع روکش‌های پلی‌استرند و با استفاده از نوعی لاستیک تهیه می‌شوند.

روکش صندلی پلی‌کاتن یک جنس روکش صندلی ماشین دیگر است که از کتان و نخ در رنگ‌ها و طرح‌های متنوع تولید شده‌ است. از دیگر انواع روکش صندلی خودرو باید روکش‌های پارچه‌ای را نام ببریم.

سهولت دوخت و تولید این محصولات در رنگ‌ها و طرح‌های گوناگون آن‌ها را به متداول‌ترین نوع روکش تبدیل کرده است. در پایان روکش صندلی ترکیب چرم و پارچه از ظاهر لوکس و شیک و قیمت مناسبی برخوردار است. می‌توان این نوع روکش را ایده‌آل‌ترین و راحت‌ترین نوع روکش نام ببریم که طرفداران زیادی نیز دارد.

روکش صندلی ماشین

مزایا و معایب انواع روکش صندلی خودرو

آشنایی با مزایا و معایب انواع روکش صندلی خودرو به شما امکان می‌دهد تا به‌صورت آگاهانه و با در نظر گرفتن نیاز خود بهترین نوع روکش را انتخاب کنید.

  • روکش صندلی چرم طبیعی: از مزایای روکش صندلی چرم طبیعی می‌توان به مواردی مانند دوام و مقاومت بالا، ظاهر شیک، جذاب و جلوگیری از تعریق سرنشینان اشاره کرد. معایب این روکش‌ها نیز مواردی مانند قیمت بالا و داغ شدن سطح در صورت تابش نور مستقیم آفتاب را شامل می‌شوند.
  • روکش صندلی چرم مصنوعی: روکش‌های صندلی چرم مصنوعی نسبت به روکش‌های صندلی چرم طبیعی قیمت کمتری دارند و گرمای آفتاب را کمتر جذب می‌کنند. ظاهر لوکس، ضدآب و ضدلک بودن از دیگر مزایای چرم مصنوعی است. تنها نقطه ضعف این روکش‌ها بوی نامطبوع آن‌ها است.
  • روکش صندلی پلی‌اورتان: مقاومت در برابر آب و رطوبت و تنوع در طرح و رنگ از مهم‌ترین مزایای این جنس روکش به‌شمار می‌روند. این روکش‌ها نیز مانند روکش‌های چرم طبیعی گرمای آفتاب را جذب می‌کنند. طول عمر مفید و مقاومت کم از دیگر معایب خرید روکش‌های پلی‌اورتان است.
  • روکش صندلی وینیل: روکش‌های صندلی وینیل دوام و مقاومت بسیار بالایی دارند. سازگاری با محیط زیست و مقاومت در برابر رطوبت از دیگر مزایای این روکش‌ها است. این محصولات بوی نامطبوعی دارند و گرمای خورشید را به خود جذب می‌کنند.
  • روکش صندلی پلی‌استر: این جنس روکش صندلی ماشین ضدتعریق است و باعث افزایش احساس راحتی سرنشینان می‌شود. ضدلک بودن و امکان دوخت در مدل‌های متنوع از دیگر مزایای روکش صندلی پلی‌استر است. نداشتن مقاومت مناسب در مقابل آب و رطوبت تنها ویژگی منفی روکش‌های صندلی پلی‌استر است.
  • روکش صندلی بوم: نظافت آسان و امکان شست‌وشو در ماشین لباسشویی، مقاومت در مقابل سرما و گرما و دوام و ماندگاری بسیار بالا بعضی از مزایای استفاده از روکش صندلی بوم به‌شمار می‌روند. جذب رطوبت و لکه شدن سریع از معایب این محصولات است.
  • روکش صندلی پلی‌کاتن: خنک بودن و جلوگیری از تعریق، راحتی و امکان شست‌وشوی آسان ازجمله مزایای خرید روکش صندلی پلی‌کاتن به‌حساب می‌آیند. علیرغم این ویژگی‌های مفید جنس پلی‌کاتن ضدآب نیست و به‌سادگی لکه می‌شود.
  • روکش صندلی نئوپرن: طول عمر مفید روکش‌های صندلی نئوپرن بسیار زیاد است. مقاومت در برابر رطوبت، جذب نکردن گرما، امکان نظافت و شست‌وشوی آسان و مقاومت درمقابل آتش‌سوزی از دیگر مزایای روکش‌های صندلی نئوپرن است. با وجود این نصب این روکش‌ها بسیار دشوار است. می‌توان این موضوع را تنها مشکل روکش صندلی ماشین نئوپرن در نظر گرفت.
  • روکش صندلی پارچه‌ای: از مهم‌ترین مزایای خرید روکش صندلی ماشین پارچه‌ای باید از مواردی مانند تنوع در طرح و رنگ، جلوگیری از تعریق سرنشینان و برخورداری از قیمت مناسب و مقرون‌به‌صرفه نام برد. رنگ‌پریدگی درصورت تماس با نور مستقیم خورشید و شست‌وشوی دشوار از معایب این روکش‌ها محسوب می‌شوند.
  • روکش صندلی ترکیب چرم و پارچه: روکش صندلی ترکیب چرم و پارچه معایب روکش‌های چرمی و روکش‌های پارچه‌ای را ندارند. استفاده از چرم در بعضی از بخش‌های روکش باعث افزایش زیبایی این محصولات می‌شود. استفاده از پارچه در قسمت‌هایی مانند پشتی صندلی و نشیمن از تعریق سرنشینان جلوگیری می‌کند.

روکش صندلی ماشین

انتخاب رنگ روکش صندلی

رنگ روکش صندلی تاثیر به‌سزایی در افزایش زیبایی محیط داخلی خودرو شما دارد. برای انتخاب رنگ مناسب روکش صندلی اتومبیل باید مواردی مانند تناسب رنگ و جنس روکش و کاربری خودرو را در نظر بگیرید که در جدول زیر توضیح داده‌ایم.

تناسب رنگ روکش صندلی با اجزاء داخلی خودرو

تناسب رنگ روکش صندلی با اجزاء داخلی خودرو از دو طریق امکان‌پذیر است. انتخاب رنگ‌های متضاد یا رنگ‌های همسان دو گزینه‌ای محسوب می‌شوند که برای انتخاب رنگ مناسب برای روکش صندلی پیش رو دارید.

 

تناسب رنگ و جنس روکش

توجه به تناسب رنگ و جنس روکش صندلی خودرو دیگر موردی است که در زمان انتخاب روکش باید به آن توجه کنید. مثلا انواع روکش‌های چرم با رنگ‌های مشکی، کرم یا قهوه‌ای در مقایسه با سایر رنگ‌ها جلوه زیباتری دارند. بهترین گزینه‌ها برای انتخاب روکش‌های پارچه‌ای روکش‌هایی با رنگ‌های طوسی، زغالی یا مشکی است.

 

نوع کاربری خودرو

نوع کاربری خودرو یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید در زمان خرید روکش صندلی به آن توجه کنید. اگر از خودروتان تنها برای مصارف شخصی استفاده می‌کنید، می‌توانید از رنگ دلخواهتان برای روکش کردن صندلی‌ها بهره بگیرید.

برای خرید روکش صندلی ماشین‌هایی که به ‌منظور حمل‌ونقل مسافر مورداستفاده قرار می‌گیرند، باید بیشتر دقت کنید. در این حالت امکان لکه‌شدن روکش‌ها بسیار بیشتر از حالت اول است. به‌همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم که در صورت استفاده از خودرو برای حمل‌ونقل مسافر خرید روکش‌هایی با رنگ تیره را در اولویت قرار دهید.

 

روکش صندلی ماشین

نکات مهم در هنگام خرید روکش صندلی ماشین

در هنگام خرید روکش برای صندلی اتومبیل خود علاوه‌بر میزان راحتی به فاکتورهای دیگری نیز دقت کنید. بعضی از مهم‌ترین معیارهایی که در انتخاب و خرید بهترین و مناسب‌ترین نوع روکش صندلی اتومبیل به شما کمک می‌کنند، شرح می‌دهیم.

ابتدا جنس روکش است که در سنجش میزان راحتی، زیبایی و طول عمر مفید این محصول مورد توجه قرار می‌گیرد. روکش‌های صندلی‌های ماشین از مواد متنوعی ساخته می‌شوند. می‌توانید با توجه به کاربرد خودرو و مزایا و معایب هر یک از این محصولات بهترین گزینه را انتخاب کنید. توجه کنید بعضی از روکش‌ها گرما را بیشتر جذب می‌کنند و تعریق سرنشینان خودرو را افزایش می‌دهند، پس حتما به این ویژگی زمان انتخاب جنس روکش صندلی ماشین دقت کنید.

امکان شست‌وشوی آسان دیگر موضوعی است که باید مد نظر قرار دهید. جدا شدن راحت روکش از صندلی‌ها و امکان شست‌وشو با ماشین لباسشویی از مواردی محسوب می‌شوند که نباید از یاد ببرید. تناسب ابعاد روکش و صندلی‌ها یا به اصطلاح نشستن روکش روی صندلی‌های خودرو در افزایش زیبایی و راحتی روکش نقش دارد.

مناسب بودن نوع دوخت روکش، بافت، طرح و رنگ آن از مهم‌ترین مواردی‌اند که در اصول زیبایی‌شناختی مورد بررسی قرار می‌گیرند. صندلی‌ها بخش بزرگی از فضای داخلی خودرو را تشکیل می‌دهند. به‌همین دلیل خوش‌دوخت بودن روکش، برخورداری از بافت، طرح و رنگ مناسب و متناسب با سایر اجزاء داخلی نقش بسیار پررنگی در افزایش زیبایی اتومبیل شما خواهد داشت.

در پایان انتخاب جنس روکش صندلی ماشین متناسب با شرایط اقلیمی به افزایش دوام و ماندگاری این محصول منجر می‌شود. مثلا خرید روکش‌های مقاوم در برابر رطوبت بهترین گزینه برای محیط‌هایی با آب‌وهوای شرجی است. پس اگر در مناطق گرم زندگی می‌کنید، بهتر است که روکش‌هایی را با جذب کم یا متوسط گرما خریداری کنید.

روکش صندلی ماشین

جمع‌بندی

انتخاب و خرید روکش صندلی خودرو با رنگ، جنس، نوع دوخت و طرح مناسب در افزایش زیبایی ظاهری محیط داخل ماشین شما نقش چشم‌گیری دارد. افزایش راحتی سرنشینان از دیگر مزایای خرید روکش صندلی ماشین مناسب است.

 در این مقاله به معرفی انواع روکش صندلی خودرو پرداختیم و با مزایا و معایب هریک از این محصولات آشنا شدیم. با توجه به این نکات و معیارهای انتخاب بهترین جنس روکش صندلی ماشین و توجه به رنگ آن، می‌توانید محصولی منطبق با سلیقه و نیازهای خود را خریداری کنید.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar