تصادفات دیگر تحت پوشش بیمه نیستند!

یکشنبه 24 اردیبهشت 02 ساعت 14:40
تصادفات دیگر تحت پوشش بیمه نیستند!

به گزارش خبررسانی‌های ایران؛ سرهنگ احسان مومنی در مصاحبه‌ای گفته‌است که با توجه به تعداد دفعات تصادفات، بخشی از خسارات از راننده مقصر دریافت می‌شود. این قانون به این صورت است که در تصادف اول (حوادث حادثه ساز) مقدار دو نیم درصد از خسارات بدنی و مالی به وجودآمده از راننده مقصر دریافت خواهد شد.

در تصادف حادثه ساز بعدی (دفعه دوم) این میزان دریافت به ۵ درصد می‌رسد و اگر باری دیگر تکرار شود این درصد به رقم ۱۰ خواهد رسید. این قانون به این دلیل وضع‌شده است که تلاش شود رانندگان را از رفتارهای حادثه‌ساز منع کند و جلوی ایجاد تصادفات و سوانح را تا حد امکان بگیرد. معمولا پلیس و راهنمایی رانندگی از طریق قوانین و بندهای مختلفی سعی می‌کنند رانندگان را به رعایت کامل قانون تشویق کنند که این مورد هم یکی از آن‌ها می‌باشد.

اگر برایتان سوال است که تخلفات حادثه ساز به چه موارد اتلاق می‌شود باید به سرعت غیر مجاز، حرکت با دنده عقب در بزرگ‌راه‌ها، عبور از محل‌های ممنوع، عبور از چراغ راهنمایی در زمان‌های قرمز، رد شدن وسایل نقلیه از پیاده‌روها، اقدام به دور زدن در محل‌های ممنوع و رعایت نکردن حق تقدم اشاره نمود.

انواع بیمه خودرو و وسایل نقلیه

بیمه‌های مختلفی برای خودروها از طرف شرکت‌های مختلف در نظر گرفته‌شده‌ است. با بیمه کردن خودرو و پرداخت ماهانه مقدار کمی هزینه، اگر اتفاقی برای خودتان یا خودرو بیفتد، بیمه خسارت آن را تا سقف مشخص‌شده پرداخت خواهد کرد. شرکت‌های بیمه‌ مختلفی در سرتاسر ایران مشغول به خدمت‌رسانی هستند. در ادامه با انواع بیمه خودرو، خبرهای جدید در رابطه با بیمه تصادفات و همچنین نحوه خرید بیمه از بیمه بازار با کد تخفیف بیمه بازار و وب سایت‌های مشابه توضیحاتی ارائه خواهد شد.

قبل از بررسی فرآیند بیمه و قوانین آن بهتر است یک آشنایی کلی‌ با انواع بیمه خودرو داشته‌باشیم تا تغییرات و تفاوت‌ها را بهتر درک کنیم.

۱- بیمه شخص ثالث

هر فردی که خودرو داشته‌باشد، باید بیمه شخص ثالث نیز داشته‌باشد و خرید آن طبق قانون امری واجب است. این بیمه حادثه‌هایی که طی رانندگی ایجاد می‌شود و خسارت‌های مالی و جانبی برای راننده، سرنشینان و سایر افراد بیرون از خودرو به وجود آورد را پوشش می‌دهد. هر خسارتی از موارد مالی تا هزینه‌های مربوط به فوت توسط این بیمه پرداخت می‌شود. دقت داشته‌باشید که در زمان تمام شدن این بیمه خیلی سریع به تمدید آن اقدام کنید چرا که در صورت وجود سانحه، علاوه بر این که تحت پوشش بیمه نخواهید بود، جریمه هم می‌شوید.

۲- بیمه بدنه

دومین بیمه معروف و پرکاربردی که برای خودروها ارائه می‌شود، بیمه بدنه است. مشخصا در حوادث مختلف احتمال آسیب به بدنه خودرو بسیار محتمل است. اما خرید آن اختیاری است و به بودجه و شرایط مالکان خودرو بستگی دارد. البته خرید آن کاملا پیشنهاد می‌شود چرا که شاید آتش‌سوزی امری با احتمال پایین باشد، اما آسیب رسیدن به بدنه خودرو در حوادث بسیار متعددی به وجود خواهد آمد.

در عقد قراردادهای این بیمه، مبلغی مشخص که می‌توان با کد تخفیف ازکی آن را کاهش داد به شرکت بیمه پرداخته‌می‌شود و در صورت وجود سانحه‌های مختلف مثل تصادف (حتی اگر مقصر باشید)، آتش سوزی و سوانح طبیعی، سرقت و... خسارت وارده از طرف بیمه پرداخت خواهد شد.

۳- بیمه حوادث راننده

در انواع سوانح حین رانندگی امکان آسیب رسیدن به راننده وجود دارد. این بیمه خسارت‌های وارده به این فرد را حتی در صورتی که ایشان مقصر باشد پرداخت خواهد کرد. هزینه‌های درمان و فوت شامل این بیمه می‌شود و می‌تواند حین وقوع سوانح آسیب‌رسان، کمی آرامش خاطر ایجاد کند.

۴- بیمه خوردو بین الملل

این بیمه یکی از انواع بیمه شخص ثالث تلقی می‌شود که در این راستا عرضه می‌شود که اگر به کشوری دیگر سفر کنید و سانحه‌ای رخ دهد، طبق قوانین بیمه خسارات پوشش داده‌خواهد شد. این نوع بیمه با کارت سبزی ارائه می‌شود و در همه کشورها قابل قبول خواهد بود. در قوانین برخی بیمه‌ها، بیمه خودرو در خارج از مرزهای کشور در مدت دو روز امکان خدمت‌رسانی خواهد داشت.

از کجا بیمه بخریم و چگونه هزینه‌ها را کاهش دهیم؟

در کشور ایران شرکت‌های مختلفی به ارائه خدمات بیمه مشغول هستند. کلیات عملکرد این شرکت‌ها مشابه هم است اما هر کدام از آنها مزایا و معایبی دارند. در گذشته مقایسه قیمت و شرایط ارائه‌شده تمامی شرکت‌های بیمه کشور امری ناممکن بود و اگر وقت زیادی را نیز به این کار اختصاص می‌دادید، نهایتا تعداد محدودی از آن‌ها را می‌توانستید مقایسه کنید. تازه همین کار هم به شکل حضوری یا تماس‌های تلفنی طولانی قابل انجام بود.

با پیشرفت تکنولوژی بسیاری از کارها آسان‌شده است که یکی از آن‌ها انتخاب و خرید بیمه است. به غیر از شرکت‌های فروشنده بیمه‌، وب سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی برای مقایسه و فروش آن‌ها طراحی‌شده و خیلی زود توانستند کاربران زیادی را به خود جذب کنند.

کاربران با انتخاب وضعیت خودشان قادر خواهند بود که تمامی شرکت‌های بیمه با امکان همکاری را مشاهده کنند و با چند کلیک ساده و مطالعه مطالب در بازه زمانی بسیار کوتاه مناسب‌ترین مجموعه را انتخاب کنند. یعنی سادگی، سرعت و دقت در کنار هم امکان‌پذیر شده است.

کاهش هزینه‌های بیمه

کم شدن هزینه‌های بیمه به مقایسه شرکت‌ها و انتخاب به صرفه‌ترین خدمات بیمه خلاصه نمی‌شود. اپلیکیشن‌ها و سایت‌هایی مانند ازکی دات کام، بیمه دات کام، بیمه بازار و... که در زمینه فروش خدمات بیمه‌ای فعالیت می‌کنند، برای جذب بیشتر کاربران و رقابت بهتر، تخفیف‌های متنوعی را در نظر می‌گیرند. این تخفیف ها تنوع زیادی دارند و برای کابران می‌توانند متفاوت باشند و درصدهای مختلفی را ارائه دهند.

سایت موپُن پلتفرمی است که از ‌سایت‌های مختلف مِن جمله وب سایت‌های خرید بیمه، کدهای تخفیف مختلف و قابل استفاده را جمع آوری‌کرده و به شکل یکجا به کاربرانش نشان می‌دهد و حتی قابلیت دارد تا با ارائه کدهای جدید آن را از راه‌های مختلف مانند ایمیل و پیام کوتاه به اطلاع افراد برساند. کدهای موجود در این وب سایت معمولا برای عموم افراد یا حداقل افرادی که شرط مشخصی مانند خرید اول، خرید در تاریخ خاص، معرفی دوستان و.. را رعایت‌کرده باشند قابل استفاده است.

چگونه از کدهای تخفیفی بیمه استفاده کنیم؟

دستورالعمل استفاده از این تخفیف ها و کاهش هزینه‌ها بسیار آسان است. در فرآیند پرداخت هزینه بیمه معمولا بخشی مربوط به اعمال کد تخفیف وجود دارد. اگر کدی برای شما فعال باشد، با وارد کردن آن در این بخش درصدی مشخص طبق شرایط از پیش تعیین‌شده از هزینه‌های شما کاهش می‌یابد.

برای دستیابی به این کدها وارد سایت موپُن می‌شوید، در بخش مربوط به بیمه برای مثال کد تخفیف بیمه دات کام را انتخاب می‌کنید. انواع کدهای فعال با شرایط و درصدهای متنوع به شما نمایش داده‌می‌شود. بهترین آن را کپی می‌کنید و در سایت وارد می‌کنید. دقت داشته‌باشید در هر خرید تنها مجاز به استفاده از یک کد تخفیف هستید. پس بهتر است با مقایسه و بررسی بیشترین درصد و بهترین حالت را برای خود انتخاب کنید.

البته راه‌های دیگری هم برای دریافت تخفیف وجود دارد. یکی از آن‌ها ارسال پیام کوتاه از پلتفرم‌های مختلف است یا می‌توانید با شرکت در جشنواره‌های مختلف از این تخفیفات استفاده کنید. نکته دیگر این است که تخفیفی که شرکت بیمه برای مشتریانش در نظر می‌گیرد، معمولا با تخفیفی که پلتفرم‌های فروش برای کاربران اعمال می‌کنند فرق می‌کند. به این ترتیب در نهایت مجموع تخفیف‌ها از مبلغ اصلی کم خواهد شد.

جمع بندی

 در این مقاله به واسطه خبر جدید در مورد عدم پوشش بیمه رانندگان حادثه ساز در رابطه با انواع بیمه خودرو، شرکت‌ها و پلتفرم‌های فروش آن و راه‌های کاهش هزینه بیمه صحبت کردیم. قوانینی که در این حوزه وضع می‌شوند سعی در کاهش تصادفات و سوانح به واسطه جرایم مادی دارند. شما نیز بهتر است حین رانندگی به طور کامل قوانین را رعایت کنید تا هم سلامتی خود و خودرویتان حفظ شود و هم در صورت وقوع تصادف، بیمه خسارات واردشده به شما را پوشش دهد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar