دریافت عدم خلافی خودرو با قبضینو

بروزرسانی در: چهارشنبه 1 تیر 01 ساعت 15:21
دریافت عدم خلافی خودرو با قبضینو

چند سالی است که روش پیگیری خلافی خودرو به صورت آنلاین و غیر حضوری انجام می‌شود. یعنی نیازی نیست راننده در دفاتر پلیس ۱۰+ حضور پیدا کند و برگه عدم خلافی خودرو را دریافت کند. سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی و خصوصی زیادی این خدمات را ارائه می‌کنند، اما مشکل اصلی این است که نتایج خلافی‌شان به‌روز نیست و مجبور هستید جزئیات خلافی را با دو سه روز تاخیر مشاهده کنید یا برای تسویه جرائم چند روز کاری منتظر بمانید.

اما سوالاتی نیز این بین برای بیشتر کاربران پیش می‌آید؛ کدام سازمان خصوصی خدمات خود را به صورت آنلاین و به‌روز ارائه می‌کند؟ آیا سایتی مورد اعتماد وجود دارد که بتوانیم از طریق آن بدهی خودرو را به صورت آنی تسویه کنیم؟ چگونه بدون پرداخت هزینه بالا، برگه عدم خلافی را برای تعویض پلاک دریافت کنیم؟ آیا برای نقل و انتقال خودرو نیاز است خلافی را به صورت کامل تسویه کنیم؟ این تنها بخشی از سوالات کاربران هستند که در ادامه این مطلب می‌توانید به جواب آن‌ها برسید.

چه زمانی باید برگه عدم خلافی را داشته باشیم؟

اگر برای تعویض پلاک خودرو به مراکز تعویض پلاک مراجعه کرد‌‌ه‌اید یا به دلیل رانندگی پرخطر، خودرو شما توقیف شده است. باید برای خرید و فروش خودرو یا ترخیص خودرو از پارکینگ برگه عدم خلافی خودرو را ارائه کنید.

نکته مهم اینجاست که زمان تعویض پلاک همراه داشتن برگه عدم خلافی مانند سایر مدارک دیگر مثل بیمه‌نامه، اصل شناسنامه و کارت ملی، کارت خودرو و سند مالکیت خودرو از اهمیت زیادی برخوردار است. مهم نیست مبلغ خلافی خودروتان کم است یا زیاد! در هر صورت باید خلافی خودروتان را برای تعویض پلاک، ترخیص خودرو از پارکینگ یا فروش خودرو صفر کنید.

تعداد صفرهای جرایم خودرو بالا است؟ نمی‌توانید هزینه سنگین جرایم را به صورت یکجا پرداخت کنید؟ نگران نباشید همیشه راهی وجود دارد. این راه چیزی جز پرداخت قسطی بدهی خودرو نیست! یعنی به جای پرداخت یکجا خلافی می‌توانید به صورت دلخواه مبلغ چند جریمه رانندگی را انتخاب و به صورت قسطی پرداخت کنید. بدین ترتیب هم خیلی زود تمام جرایم خودرو صفر می‌شود و هم خلافی خودرو را پیش از توقیف خودرو و انتقال به پارکینگ راهور  و سنگین شدن مبلغ جریمه پرداخت می‌کنید.

چگونه برگه عدم خلافی خودرو را بگیریم؟

دردسرهای همیشگی فقط به پرداخت و تسویه آنی خلافی وسیله نقلیه خلاصه نمی‌شود. بلکه گاهی اوقات پیدا کردن راهی برای مشاهده عدم خلافی خودرو هم مشکلاتی برای رانندگان ایجاد می‌کند. برای اینکه ببینید که خلافی خودرو دارید یا خیر یا جلوی جریمه‌های کمرشکن و بالای خودرو را بگیرید باید از روش‌های زیر استفاده کنید.

مشاهده برگه عدم خلافی خودرو در دفاتر پلیس ۱۰+

دفاتر پلیس ۱۰+ همیشه پاسخگوی نیاز کاربران به صورت حضوری است. اما قبل از گسترش فضای آنلاین و پیدایش اپلیکیشن‌های موبایلی و سایت‌ها، تمام افراد برای مشاهده مبلغ خلافی و جزئیات آن به این مراکز مراجعه می‌کردند. این روش شاید هنوز طرفداران زیادی از گوشه و کنار داشته باشد اما هزینه‌ای که از کاربران دریافت می‌شود، به نسبت بالا است. هم‌چنین برای رسیدن به این مراکز نیاز است در ترافیک منتظر بمانید یا به دنبال جای پارک باشید؛ در هر صورت این روش نارضایتی‌های کاربران زیادی را به دنبال دارد.

اولین روش و در واقع بهترین راه برای دریافت گواهی عدم خلافی خودرو مراجعه به دفاتر پلیس + ۱۰ است. اگر برگه عدم خلافی خودرو را از این طریق بگیرید، می‌توانید برگه خلافی خودرو را به عنوان یکی از مدارک تعویض پلاک ارائه کنید. چراکه در این مراکز امکان چاپ لیست جرایم راهور همراه با مهر رسمی وجود دارد.

استعلام رایگان عدم خلافی خودرو پلیس راهور

یکی از روش‌های رایگان مشاهده عدم خلافی خودرو مراجعه به سایت راهور به نشانی rahvar120.ir است. با وجود اینکه این روش به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است و برای استعلام تنها به بارکد خودرو نیاز است؛ اما بسیاری از افراد از روند سخت ثبت‌نام سخا و عدم تسویه آنی تخلفات رانندگی (به‌روز نبودن اطلاعات خلافی) ناراضی هستند. بیشتر رانندگان به دنبال روشی ساده و آسان برای استعلام خلافی خودرو هستند و علاقه‌ای ندارند فرایند پیچیده و سختی را دنبال کنند.

برای دریافت عدم خلافی خودرو از راهور نیاز است ابتدا وارد سایت راهور شوید. بعد از ورود به سایت نیاز به بارکد ۸ یا ۹ رقمی خودرو دارید. با وارد کردن آن می‌توانید لیست جرایم رانندگی را با جزئیات مشاهده کنید. بعد از ۷۲ ساعت خواهید دید جرایم شما صفر شده است.

مشاهده رسید عدم خلافی با ارسال پیامک

برای مشاهده پیامک عدم خلافی خودرو می‌توانید کد vin هفده رقمی کارت یا سند مالکیت خودرو را به ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ ارسال کنید. با وجود اینکه نیاز نیست هزینه بالایی برای ارسال پیامک پرداخت کنید اما مشاهده مبلغ خلافی به صورت آفلاین، عدم قابلیت پرداخت و پاسخگویی برای برخی از کاربران باعث شده این سرویس محبوبیت خود را در بین رانندگان از دست بدهد.

ارسال vin خودرو به کد دستوری *۱۱۰#

برای مشاهده مبلغ خلافی یا پیامک عدم خلافی خودرو نیاز است کد هفده رقمی vin را به *۱۱۰# پیامک کنید و منتظر پاسخ این سامانه بمانید. متأسفانه این سرویس در حال حاضر پاسخگو نیست و هیچ کاربری نمی‌تواند از آن استفاده کند.

به‌روز نبودن اطلاعات و جزئیات خلافی باعث شده افراد تمایلی به پرداخت قبض جریمه خودرو نداشته باشند. متاسفانه نمایش پیام نداشتن جریمه رانندگی بر اساس آخرین اطلاعات سامانه راهور نیست بلکه برای چند روز گذشته است. افراد به دلیل به‌روز نبودن نتایج استعلام خلافی با چنین پیامی روبرو می‌شوند. اگر بعد از  گذشت دو الی سه روز اقدام به پیگیری جریمه کنید، تازه متوجه خواهید شد در آن زمان و تاریخ چقدر جریمه شده‌اید.

رفع مشکل به‌روز نبودن نتایج خلافی با قبضینو

سازمان‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی زیادی هستند که هدف آن‌ها نمایش نتایج به‌روز خلافی و تسویه آنی است. قبضینو یکی از همین ارگان‌ها است. هدف اصلی سایت عدم خلافی خودرو قبضینو پاسخگویی به نیاز کاربران است. از این رو کلیه رانندگان می‌توانند از سرویس استعلام خلافی برای دریافت برگه عدم خلافی با شماره پلاک استفاده کنند.

اگر معتقد هستید که همیشه پایبند قوانین راهنمایی و رانندگی بوده‌اید و هیچ‌ کجا قوانین را زیر پا نگذاشتید. اما باز هم برای اطمینان از داشتن برگه عدم خلافی خودرو می‌خواهید به آخرین و به‌روز‌ترین نتیجه استعلام  خلافی دسترسی پیدا کنید، می‌توانید از قبضینو (https://ghabzino.com) استفاده کنید. برای اطمینان از نداشتن خلافی خودرو می‌توانید بدهی خودرو  خودروتان را تنها با داشتن شماره پلاک خودرو مشاهده کنید. حتی از مزیت‌های زیر که مختص این سامانه است نیز بهره‌مند شوید.

  • امکان گرفتن خلافی خودرو با موبایل در هر زمان و هر مکان
  • استعلام آنلاین و به‌روز خلافی مطابق با آخرین و جدیدترین اطلاعات پلیس راهور
  • مشاهده جزئیات کامل مانند نوع، تصویر، مکان، تاریخ و ساعت در صورت وجود خلافی
  • تسویه آنی  بدهی خودرو بدون نیاز به مراجعه یا تماس دوباره جهت پیگیری
  • امکان پرداخت قسطی و موردی برای خلافی‌های سنگین وسیله نقلیه
  • پرداخت تمام مبلغ جرایم با یک رمز پویا
  • ذخیره سوابق و پرداخت از طریق آن به صورت کاملا رایگان
  • پشتیبانی ۲۴ ساعته برای پاسخ به سوالات کاربران و پیگیری آن‌ها

تسویه آنی خلافی خودرو را به قبضینو بسپارید

اول از همه باید وارد سایت یا اپلیکیشن قبضینو شوید. سپس گزینه خلافی خودرو یا موتورسیکلت را انتخاب کنید. برای اینکه بتوانید متوجه عدم خلافی خودرو با پلاک شوید، نیاز است شماره پلاک خودرو را وارد کنید. بعد از گرفتن استعلام خلافی، نوبت پرداخت جرائم رانندگی است. وقتی با وضعیت تسویه‌ شده خلافی روبرو شدید یعنی توانسته‌اید تمام جرایم خودرو را به صورت آنی پرداخت کنید. در این شرایط می‌توانید برگه عدم بدهی خودرو اینترنتی را پرینت بگیرید. اگر مبلغ خلافی بالا بود، به طوری که پرداخت تجمیعی آن مبلغ زیادی را به شما متحمل می‌کرد؛ می‌توانید خلافی خودرو را به صورت قسطی و موردی پرداخت کنید.

چگونه خلافی خودرو را در مراکز تعویض پلاک صفر کنیم؟

برای خرید و فروش خودرو همراه داشتن برگه عدم خلافی اجباری است. مالک پلاک باید تمام جریمه‌ها را پرداخت کند و این برگه را در زمان تعویض پلاک ارائه کند. اگر برگه عدم خلافی را از راننده فعلی دریافت نکنید و فروش خودرو به صورت وکالتی انجام دهید، تمام بدهی ماشین راننده به گردن شما خواهد افتاد.

اگر تاکنون اقدام به دریافت برگه عدم خلافی خودرو نکرده‌اید و حالا زمانی برای پرداخت قسطی جرایم رانندگی در مراکز تعویض پلاک ندارید، می‌توانید از یکی از دو راهکار زیر استفاده کنید:

  • تمام مبلغ جرایم خودرو را در همان لحظه با سرویس استعلام تجمیع خلافی خودرو قبضینو پرداخت کنید. بعد از تسویه آنی جرایم رانندگی، نیازی به ایستادن در صف‌های طولانی نیست؛ بلکه تنها باید از متصدی باجه خود بخواهید تا استعلام جرائم رانندگی را انجام دهد تا بتوانید بعد از آن، برگه عدم خلافی رسمی را از مرکز تعویض پلاک دریافت کنید.
  • مبلغ خلافی را از طریق کارت عابر بانک مراکز تعویض پلاک پرداخت کنید. البته متاسفانه به دلیل حضور زیاد افراد، نیاز است زیاد در صف‌های طولانی منتظر بمانید تا نوبتتان شود.

در نهایت رسید پرداخت به برگه خلافی پیوست می‌شود. بعد از انجام این کار می‌توانید برگه عدم خلافی را همراه با سایر مدارک ارائه کنید. بهترین حالت این است که چند روز قبل از معامله خودرو، تمام بدهی خودرو را صفر کنید.

نکته: توجه داشته باشید که با وجود پرداخت و تسویه آنی جرائم در سایت قبضینو، رسید سوابق پرداخت سایت قبضینو، سایت پلیس راهور و دیگر روش‌های پرداخت اینترنتی خلافی، اعتبار قانونی لازم برای ارائه به مراجع رسمی مانند پلیس را ندارد و برگه عدم خلافی را باید از خود دفاتر پلیس+۱۰ و یا مراکز تعویض پلاک دریافت کنید.

سایت قبضینو:

 

www.ghabzino.com

 

شماره تماس:

 

 ۲۸۴۲۲۳۸۸ - ۰۲۱

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "دریافت عدم خلافی خودرو با قبضینو"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
آرمان
مهمان

من همین الان سایت قبضینو رو چک کردم. این که همه خدمات مربوط به عوارض خودرو و قبوض رو داره واقعا خوبه.