در تهران از کدام مراکز نهال گردو بخریم ؟

یکشنبه 1 بهمن 02 ساعت 12:11
در تهران از کدام مراکز نهال گردو بخریم ؟

موقعیت جغرافیایی و اقلیمی شهر تهران و آب و هوای معتدل آن ایجاب می‌کند که بسیاری از افراد به دنبال این باشند که در تهران از کدام مراکز نهال گردو را بخرند. برای خرید نهال گردو در تهران باید با شرایط آب و هوایی این کلان شهر پایتخت آشنایی داشته و بدانید برای کدام بخش چه نوع ارقامی می‌توانند بهترین بازدهی و راندمان تولید را با مقاومت به عوامل نامساعد محیطی داشته باشند. لذا مرکزی که قصد خرید نهال را از آن دارید باید از نظر فعالیت، اعتبار، رعایت اصول و استانداردهای تولید نهال دارای تاییدیه رسمی از جهاد کشاورزی باشد.

زیرا در این صورت است که می‌توانید نهال‌های سلامت، بدون افت، مرغوب  را در اختیار داشته  و از بسیاری از معضلات و بیماری‌ها در امان باشید. پایتخت کشور از نظر اقلیمی، تحت تاثیر سلسله جبال البرز و کوه دماوند از رطوبت و جریانات توده‌ای دریای خزر نیز برخوردار است و بستری مناسب برای پرورش نهال‌های گردوی معتدله خواهد بود.

 با خرید نهال گردو در تهران از نهالستان‌های معتبر  و همچنین آشنایی با اصول کاشت و مراقبت آن می‌توانید درآمدهای میلیاردی را از این باغات کسب کنید. در این مقاله با ما همراه باشد.

آیا نهال گردو با نوع آب و هوای تهران سازگار است؟

شاید اولین مطلبی که پس از شنیدن تهران به ذهن بسیاری از افراد خطور می‌کند آلودگی هوا، گرما، دود گوگرد و کارخانجات صنعتی است. در این زمینه سوال پیش می‌آید که با نوع آب و هوای تهران چه نوع نهال گردویی می‌تواند در آن سازگاری داشته باشد؟ این کلان شهر بزرگ از شرایط جوی اقیانوسی و بری برخوردار است و این شرایط به دلیل قرارگیری کوه‌های دماوند و سلسله جبال البرز جنوبی در شمال و غرب شهر و وجود دشت کویری در جنوب و شرق آن است.

 اما تحت تاثیر خنکی و رطوبت دریای خزر و همچنین جریانات توده‌ای ارتفاعات البرز، رطوبت توانسته تا حدی بر گرما غلبه پیدا کرده و آب و هوای این بخش را معتدل کند. به طور کلی نهال گردوی دماوند، چندلر، ژنوتیپ پالیز، اسرائیلی و تویسرکان از جمله نهال‌های هستند که به وفور در مناطق مرتفعی مانند شمیرانات، دماوند، رودهن، فومن و بخش‌های کوهپایه‌ای مورد کشت قرار می‌گیرند.

بهترین نهال گردو برای مناطق معتدل

با توجه به اینکه اقلیم آب و هوایی شهر تهران نسبتا معتدل و مرطوب است، لذا بهترین نهال گردو برای مناطق معتدل نهالی است که به زمستان‌های سرد و تابستان‌های گرم نیازمند است. به طور کلی نهال‌های گردو برای گذران دوره خواب خود به  ۳۰۰ الی ۱۵۰۰ ساعت دمای زیر ۷ درجه نیازمندند. همچنین برای رشد میوه، پرچرب شدن مغز و بلوغ آن به گرمای ۳۷ درجه نیز احتیاج دارند و در دمای کمتر از ۲۰ درجه نیز دچار سرمازدگی می‌شوند.

در تهران از کدام مراکز نهال گردو بخریم ؟

 با در نظر گرفتن اینکه کمینه دمایی شهر تهران منفی ۸ درجه و بیشینه دمایی آن تا ۴۱ درجه می‌رسد می‌توان گفت که کاشت نهال گردو در آن می‌تواند با استفاده از رقم‌های سازگار زیر از جهت ثمره مغذی و خشکباری و چوب با کیفیت آن  بسیار سودآور باشد.

  • نهال گردوی چندلر: نهالی آمریکایی است که تا ارتفاع ۶ متر به دلیل پایه کوتاه بودن رشد می‌کند باردهی ۶ تن در هکتار داشته، رقمی پیوندی، سازگار تا ارتفاعات ۱۵۰۰ متری
  • نهال گردوی ژنوتیپ پالیز: نهال اصلاحی فاقد ژنوم‌های منفی، با قدرت باردهی تا ۱۲ تن در هکتار، قابلیت کاشت در همه مناطق تهران، مقاوم‌ترین نهال به گرمای ۴۵ درجه و سرمای زیر ۳۰ درجه، دیرگل و زود بازده
  • نهال گردوی دماوند:  از جمله رقم‌های بومی شهرستان دماوند است که تا ارتفاعات ۱۲۰۰ متری سازگاری داشته، باردهی آن ۵ تن در هکتار است، نهالی زودگل، مقاوم به خشکی و گرما
  • نهال گردوی خوشه‌ای اسرائیلی: رقمی میان رس است که از ارتفاعات ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ متری قابلیت کاشت دارد، محصول دهی آن ۵ تن در هکتار بوده و باردهی خوشه‌ای را در شاخه‌های جانبی نیز دارد.
  • نهال گردو فرنور: رقمی سردسیری مناسب ارتفاعات شمیرانات و مناطق کوهپایه ای، باردهی ۷ تن در هکتار مناسب با ارتفاعات ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ متری، دیرگل ده، مقاوم به سرما

احداث باغ گردو در تهران

 با احداث باغ گردو در تهران باید بدانید که نهال گردو به خاک‌های با اسیدیته خنثی تا ۷  نیازمند است و خاک آن باید فاقد شوری و آهک بوده، بافت خاکی آن لومی و شنی با زهکشی مناسب باشد. فواصل کاشت آن باید ۶ در ۶ باشد زیرا این نهال پس از چندین سال به دلیل گستردگی شاخ و برگ ممکن است با اختلال دریافت نور در شاخه‌های زیرین مواجه شود. تا دمای ۳۷ درجه و سرمای منفی ۲۰ درجه را تحمل می‌کند و برای کاشت نیز باید ارتفاع منطقه با رقم انتخابی سازگار باشد.

 کما اینکه گرمای بالا می‌تواند باعث چروکیدگی مغز، سوختگی پوست گردو، برگ و تضعیف نهال شود‌ پس باید رقم مناسب با ارتفاع، شرایط اقلیمی، وضعیت بارندگی، نوسانات دمایی و خاک منطقه مورد انتخاب قرار بگیرد. بستر کاشت نهال از نظر مکان‌یابی، مختصات کاشت و حفر چاله مناسب نیز بهترین شرایط را داشته باشد. ثمره این نهال جزو خشکبار ثروت آفرین بوده و درآمد حاصل از یک هکتار محصول آن با ارقام میوه دیگر قابل مقایسه نیست.

انواع نهال گردو در تهران

به طور کلی در نهالستان‌های سطح شهر انواع نهال گردو در تهران را می‌توان یافت، اما برای  بهره‌برداری هرچه بهتر از ثمره این نهال باید رقم‌های سازگار با آب و هوای آن مورد کشت قرار بگیرد. مناطقی مانند ورامین، پاکدشت، حسن آباد در شرق تهران به دلیل نزدیکی به مناطق کویری اقلیم‌های خشک و گرمی هستند که برای گردوکاری در آن باید از رقم‌های مقاوم به خشکی مانند: لارا، روند، دماوند، اسرائیلی و پکان آمریکایی استفاده کرد.

 در مقابل مناطق کوهپایه‌ای و شمالی تهران مانند شمیرانات، کن و سولقان، دماوند، رودهن،  لواسان، بومهن با استفاده از رقم‌های سردسیری، نیمه سردسیری و معتدله بهترین باغات گردو را می‌توان داشت. به طور کلی  در شهر تهران به لحاظ موقعیت و تنوع اقلیمی می‌توان با  خرید نهال گردو در تهران از ارقام زیر با رسیدگی‌های نوین و تخصصی نهال‌های تنومند، پرسود و تجاری را داشت.

  • ژنوتیپ پالیز
  • فرنور
  • هارتلی
  • دماوند
  • لارا
  • تویسرکان
  • اسرائیلی
  • روند
  • فرنت
  • پکان آمریکایی

خرید نهال گردو در تهران با بهترین قیمت

 مسلماً از ابتدای مقاله به قصد شناخت بهترین نهالستان برای خرید نهال گردو در تهران با بهترین قیمت با ما همراه بوده‌اید. با تفاسیر ذکر شده ذکر شده می‌توان این نتیجه را استنباط کرد که باید در شهری مانند تهران با تنوع اقلیمی حساسیت بالای نسبت به خرید نهال گردو در تهران داشت و آن را از ارقام مناسب و سازگار با سلامت و مرغوبیت بالا انتخاب کرد.

در تهران از کدام مراکز نهال گردو بخریم ؟

در تعامل با نهالستان برتر نهال  در صورت عدم اطلاعات کافی، مهندسین و کادر مجرب این مجموعه شما را در انتخاب صحیح‌ترین رقم راهنمایی خواهند کرد. در نتیجه با خرید نهال از این نهالستان مرکزی و مورد تایید جهاد کشاورزی، با دریافت تاییدیه سلامت، فاکتور فروش معتبر، شاخص کنترل، شناسنامه اصیل و گارانتی دو ساله با بهترین قیمت نهال آن را در کوتاه‌ترین زمان از مسیر اینترنتی خریداری کنید.

کلام آخر

اگر به قصد سرمایه‌گذاری احداث باغ گردو را در کلانشهر تهران در سر دارید می‌توانید با مراجعه به نهالستان برتر نهال، خرید نهال گردو در تهران را با خدمات پس از فروش، ضمانت سلامت، کیفیت، همراه با شناسنامه اصیل داشته باشید.

تماس با پالیز نهال: ۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۳

تماس با برتر نهال:  ۰۹۱۴۱۸۳۲۳۹۳

منبع: bartarnahal.ir

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar