راهنمای جامع خرید انواع باتری های ماشین MG

شنبه 26 اسفند 02 ساعت 13:42
راهنمای جامع خرید انواع باتری های ماشین MG

از آنجا که خودروهای MG در ایران شناخته شده نیستند، پیدا کردن باتری برای آن‌ها کار راحتی نیست. این ماشین‌های باکیفیت بریتانیایی نه تنها ظاهر بسیار لوکس و زیبایی دارند، بلکه امکانات برقی آن‌ها نسبت به خودروهای پرفروش بازار ایران بسیار بیشتر است. شرکت MG برای هر یک از محصولات خود یک باتری متفاوت را به کار برده است که این شاید شما را برای خرید بهترین باتری برای خودروی ام جی کمی سردرگم کند. به همین دلیل ابتدا باید مدل و نوع خودروی خود را در نظر داشته باشید و سپس براساس مشخصات آن، بهترین باتری را تهیه کنید. در این مطلب اطلاعات مفیدی برای خرید بهترین باتری مناسب برای ماشین‌های ام جی آمده است.

مناسب‌ترین باتری برای ماشین MG

قبل از هر چیز باید مدل و نوع خودروی خود را بدانید و با توجه به اطلاعاتی که در جدول زیر آمده است، یک باتری را انتخاب کنید.

خودرو

آمپراژ باتری

چینش قطب

نوع باتری

ام جی ۳

۵۵ آمپر ساعت

قطب چپ

پایه کوتاه

ام جی ۶

۷۴ آمپر ساعت

قطب چپ

پایه کوتاه

ام جی ۳۵۰

۶۰ آمپر ساعت

قطب چپ

پایه کوتاه

ام جی ۳۶۰

۶۰ آمپر ساعت

قطب چپ

پایه کوتاه

ام جی ۵۵۰

۷۴ آمپر ساعت

قطب چپ

پایه کوتاه

ام جی RX5

۶۶ آمپر ساعت

قطب چپ

پایه کوتاه

ام جی GT

۶۰ آمپر ساعت

قطب چپ

پایه کوتاه

ام جی GS

۷۴ آمپر ساعت

قطب چپ

پایه کوتاه

باتری مناسب برای ام جی ۳

این خودروی جمع و جور که دارای ظاهر اسپرت است و در بین محصولات ام جی به باتری ضعیف‌تری نیاز دارد. به طوری که با یک باتری ۵۵ آمپر ساعت امکانات برقی این خودرو به خوبی عمل می‌کنند. همچنین شما به یک باتری با چینش قطب چپ و از نوع پایه کوتاه نیاز دارید.

این خودرو به یک باتری با طول ۲۴.۲، عرض ۱۷.۵ و ارتفاع ۱۹ سانتیمتر نیاز دارد.

باتری مناسب برای ام جی ۳۵۰

این خودرو به یک باطری با ظرفیت ۶۰ آمپر ساعت نیاز دارد. البته اگر روی آن سیستم صوتی نصب کرده باشید، می‌توانید یک باتری ۶۶، ۷۰ و یا ۷۴ آمپر ساعت هم روی آن نصب کنید.

نوع باتری پایه کوتاه و با چینش چپ است. درست زمانی که بخواهید باتری را روی خودروی خود نصب کنید، تمامی این مشخصات اهمیت پیدا می‌کند.

باتری مناسب برای ام جی ۳۵۰ با طول ۲۵ سانتیمتر، عرض ۱۸ سانتیمتر و ارتفاع ۱۸ سانتیمتر است.

باتری مناسب برای ام جی ۵۵۰

یکی دیگر از محصولات پرفروش شرکت بریتانیایی ام جی است که به یک باتری با ظرفیت ۷۴ آمپر ساعت نیاز دارد. البته شما می‌توانید یک باتری ۶۶ آمپر ساعت هم روی این خودرو نصب کنید.

این خودرو به باتری پایه کوتاه با چینش قطب چپ نیاز دارد. همچنین زمان خرید باتری ام جی ۵۵۰ باید به ابعاد آن نیز توجه داشته باشید. طول باتری ۲۸ سانتیمتر، عرض آن ۱۸ سانتیمتر و ارتفاع آن ۱۹ سانتیمتر است.

باتری مناسب برای ام جی ۶

MG 6 به یک باتری با ظرفیت ۷۴ آمپر ساعت نیاز دارد که باید از نوع پایه کوتاه باشد. البته شما می‌توانید یک باتری با شدت جریان ۶۶ آمپر ساعت نیز برای آن خریداری کنید.

ابعاد باتری ام جی ۶ شامل طول ۲۷ سانتیمتر، عرض ۱۸ سانتیمتر و ارتفاع ۱۹ سانتیمتر است.

باتری مناسب ام جی GS

این خودرو به یک باتری با ظرفیت ۷۴ آمپر ساعت نیاز دارد و شما نمی‌توانید باتری دیگری را جایگزین آن کنید. باتری از نوع پایه کوتاه و چینش قطب آن از سمت چپ است.

همچنین زمان خرید باتری ام جی GS باید به ابعاد آن توجه داشته باشید که عبارت است از: طول ۲۸ سانتیمتر، عرض ۱۸ سانتیمتر و ارتفاع ۱۸ سانتیمتر.

قیمت باتری ماشین‌های ام جی

قیمت باتری ام جی به عوامل زیادی بستگی دارد که عبارتند از:

  • ایرانی یا خارجی بودن محصول
  • برند سازنده
  • داشتن گارانتی و مدت پشتیبانی
  • تحویل باتری کهنه به فروشنده

در آخر

برای خرید انواع باتری ماشین‌های ام جی حتما به تاریخ تولید محصول توجه داشته باشید. اگر بیش از شش ماه از زمان تولید یک باتری گذشته باشد، محصول مورد نظر در کمتر از یک سال خراب می‌شود و شما مجبور به تعویض آن خواهید بود. همچنین باتری را با گارانتی از فروشنده دریافت کنید.

در فروشگاه ایران باتری می‌توانید انواع مختلفی از باتری‌های ایرانی مناسب برای خودروهای MG را با قیمت مناسب خریداری کنید.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar