ردیاب چگونه به امنیت خودرو کمک می کند؟

سه شنبه 28 بهمن 99 ساعت 14:08
ردیاب چگونه به امنیت خودرو کمک می کند؟

همه ما با اینکه می‌دانیم خطر سرقت خودرو از ما به عنوان مالک ماشین دور نیست، اما به دلایل نامعلوم موضوع امنیت ماشین را آنطور که شایسته است جدی نمی‌گیریم! مگر افرادی که یکبار سرقت خودرو یا قطعات ارزشمند آن را تجربه کرده باشند. شاید در این گیر و دار اسم ردیاب خودرو به گوشتان خورده باشد. بله دقیقاً منظور ما هم همان سیستم امنیتی و نظارتی است که این روزها بهترین انتخاب برای پیشگیری قبل از سرقت و مهم تر از آن، پیگیری بعد از سرقت به حساب می‌‌آید.

 احتمال می‌دهیم شمایی که این مطلب را می‌خوانید در حد همین تعریف، ردیاب خودرو را بشناسید و ندانید که دقیقاً داشتن یک جی پی اس چگونه به امنیت خودرو کمک خواهد کرد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم مطلبی را بنویسیم که به سوالات ذهنی شما پاسخ دهد و بتوانید انتخاب آگاهانه تری داشته باشید. پس توصیه می‌کنیم اگر به فکر تامین امنیت هرچه بیشتر ماشین عزیزتان هستید، اما نمی‌دانید به جز قفل و دزدگیر که جزو روش های سنتی به حساب می‌ آیند، چه راهکار دیگری وجود دارد، مطلب امروز را تا انتها بخوانید.

توضیحی مختصر برای ردیاب خودرو

ردیاب خودرو یا همان جی پی اس ماشین یک سیستم امنیتی پیشرفته است که در بین مردم در حال فراگیر شدن می‌ باشد. این سیستم تلفیقی از دو بخش سخت افزاری و نرم افزاریست که موقعیت یابی اصلی ترین وظیفه آن محسوب می‌شود. البته زود قضاوت نکنید! داشتن ویژگی موقعیت یابی، تنها قابلیتی نیست که ردیاب را به دستگاه ضدسرقت خودرو پیشرفته تبدیل کرده است.

در حقیقت پس از نصب بخش سخت افزاری در داخل خودرو و جاساز کردن آن تمامی‌ امکانات جی پی اس به کمک یک اپلیکیشن که بر روی تلفن همراه کاربر در حال اجراست، در اختیار فرد قرار می‌گیرد.

ردیاب خودرو چه امکاناتی دارد؟

امکانات ردیاب عبارتند از:

  • موقعیت یابی به صورت آنلاین و آفلاین
  • خاموش و روشن کردن خودرو از راه دور
  • تعیین محدوده مجاز حرکتی و اعلام هشدار در صورت خروج از آن
  • دریافت تاریخچه‌ی مسیرهای پیموده شده
  • هشدار حمل با جرثقیل
  • هشدار سرقت باتری خودرو
  • هشدار سرقت ردیاب رادار
  • هشدار باز شدن درب خودرو
  • هشدار رانندگی خطرناک
  • هشدار تصادف و واژگونی خودرو

هر یک از این ویژگی ها می‌تواند حل کننده مشکلاتی باشد که بار بزرگی را از روی دوش مالک خودرو برمی‌دارد.

چرا این روزها ابزارهای سنتی جواب نمی‌دهند؟

تا به حال به این سوال فکر کرده اید؟ حتما همه ی شما پاسخ خواهید داد چون سارقان به راحتی از پس ابزارهای سنتی بر می‌ آیند. واقعیت همین است. قفل فرمان، پدال، کاپوت، دزدگیر و ... اگر چه می‌تواند در این موضوع تاثیرگذار باشد و کار را برای سارق سخت تر و زمانبرتر کند، اما راه حل قطعی نیست. مثلاً همین دزدگیر که یک مکمل خوب برای جی پی اس است. واقعاً چه کمک به پیشگیری از سرقت خودرو شما خواهد کرد؟ اگر صادقانه به این موضوع نگاه کنیم می‌فهمیم دزدگیر بجز اینکه کار ما را در قفل کردن و باز کردن قفل از راه دور، راحت تر کرده است، کمک آنچنانی به ما در بحث پیشگیری از سرقت نمی‌کند. ضمن اینکه هیچ سارقی بدون از کار انداختن دزدگیر دست به سرقت نخواهد زد. کارایی قفل ها هم همینطور است. تنها نقشی که دارند این است که کار سرقت را سخت تر خواهد کرد. چون این روزها سارقان راه دور زدن این قفل ها را بلدند.

چرا می‌گوییم ردیاب یک راه حل خوب برای امنیت خودرو به حساب می‌ آید؟

در بدترین حالت تصور کنید یک شب که در خواب هستید خودروی شما به سرقت برده می‌شود و هیچکدام از ابزارهای امنیتی به کار گرفته شده در خودروی شما جلوی این اتفاق را نمی‌گیرد. صبح که به ماشین سر می‌زنید جای خالی آن را می‌ بینید! اولین اقدام شما چیست؟ قطعا در اولین حرکت پلیس را در جریان این اتفاق قرار می‌دهید. در گام بعدی به دنبال فیلم های ضبط شده توسط دوربین‌های مداربسته می‌گردید. آن هم اگر دوربین ها درست باشند! ولی این را به یاد داشته باشید که جمعیت کمی‌ از سارقان هستند که با خودرو یا وسیله نقلیه خود سرقت می‌کنند.. حداقل کاری که خواهند کرد، مخدوش کردن پلاک است. از طرفی طبیعی است که پیگیری‌های پلیس قطعا زمانبر خواهد بود و نمی‌توان با وجود روند قانونی انتظار داشت پلیس یک شبه خودرو را به شما بازگرداند. این احتمال را هم باید داد که ممکن است خودروی شما پیدا شود اما باحالت اوراقی که دیگر ارزشی نخواهد داشت. حالا بیایید به ماجرا از یک زاویه دیگر نگاه کنیم.

شب در خواب هستید و صدای تلفن شما را از خواب بیدار می‌کند. هشدار روشن شدن خودرو را دریافت کرده اید و به سرعت پیگیر این ماجرا می‌ شوید. در تلخ ترین حالت نمی‌ توانید جلوی این اتفاق را بگیرید و سارق می‌ گریزد. به سرعت به تلفن همراه خود رجوع می‌کنید و به کمک نرم افزار ردیاب رادار از موقعیت خودرو مطمئن می‌شوید. حالا خیالتان کمی‌ راحتتر می‌شود و با آرامش خاطر، پلیس را در جریان این اتفاق قرار می‌دهید. راه حلی که حتی فکرش را هم نمی‌کردید که اینگونه در شرایط بحرانی به شما کمک کند. جالب نیست؟ این را بهتر است از افرادی بپرسیم که یک تجربه تلخ از سرقت دارند. احتمالا آن‌ها با تمام سلول‌های بدنشان ارزش این امکانات را درک خواهند کرد. تمام امکانات ردیاب بر پایه مسائل امنیتی نیست.

 ردیاب خودرو به واسط امکانات نظارتی کاربردهای فراوانی دارد. به خصوص برای افرادی که به واسطه شغل یا شرایط، ماشین خود را  در اختیار دیگران قرار می‌دهند، هشدارهایی مثل رانندگی خطرناک، تعیین محدوده مجاز تردد می‌تواند اطلاعات مفیدی از عملکرد صحیح راننده به شما بدهد.

اما شاید حالا با کسب این اطلاعات بپرسید سارقان حرفه ای که از پس ترفندهایی مثل قفل ها و ... بر می‌ آیند، چگونه نمی‌توانند یک دستگاه کوچک را جدا کنند؟ اول از همه این را باید گفت که خوشبختانه در دستگاه جی پی اس خودرو رادار مکان جاسازی خودرو در ماشین های مختلف، متفاوت است. به همین دلیل سارقان زمان خیلی زیادی را باید صرف پیدا کردن دستگاه کند. از طرفی شرکت ردیاب رادار فکر این مورد را هم کرده است! هشدار جدا شدن ردیاب...
به کمک این هشدار زمانی که سارق اقدام به جداسازی دستگاه کند شما مطلع خواهید شد و با اقدام به موقع می‌تواند جلوی آن را بگیرید.

در نهایت ...

اگرچه استفاده از انواع قفل‌ها، دزدگیرها راه حل خوبی برای پیشگیری از سرقت است، اما راهکار قطعی نیست. بنابراین خرید ردیاب خودرو می‌تواند یک انتخاب هوشمندانه باشد که سارقان از پس آن به آسانی بر نمی‌‌آیند. خرید ردیاب خودرو مثل هر وسیله دیگری نیاز به آگاهی دارد تا بتوان در بین برندها بهترین آن را انتخاب کرد. در این مقاله سعی کردیم به شما توضیح دهیم چرا برای تامین امنیت خودرو به ردیاب نیاز داریم و چگونه مشکلات امنیتی را حل میکند.

برند رادار در سال‌های اخیر به واسطه امکانات کاربردی و خدمات پس از فروش، به عنوان بهترین ردیاب خودرو از نگاه مشتریان شناخته شده است. اما با تمام این صحبت‌ها این شما هستید که با نیاز سنجی دقیق و اهدافی که برای خرید ردیاب دارید، می‌‌توانید مناسبترین گزینه را انتخاب کنید.

برای خرید ردیاب رادار و یا ارتباط با مشاوران می‌‌توانید از طریق وبسایت و یا شماره تماس باما در ارتباط باشید.

آدرس وبسایت : radargps.org

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar