مقایسه چانگان با جک s5

سه شنبه 29 تیر 00 ساعت 13:13
مقایسه چانگان با جک s5

امروزه در کشور ایران بازار داغ محصولات چینی را شاهد هستیم؛ از محصولات پرفروش و هم زمان ارزان قیمت خودرو های چینی، دو برند و گروه های متفاوت خودروسازی، هر کدام با برتری خاص خود با هم رقابت میکنند. خودروی چانگان با نام cs35 و جک s5 دو خودرو شاستی بلند چینی هستند که هر دو آن‌ها با قیمت و آپشن هایی نزدیک به هم، با هم رقابت می کنند.

هر دوی این خودروهای جک s5 و چانگان cs35 در سال ۲۰۱۳ طراحی شده اند و در طراحی های جزئی تفاوت دارند و رنج قیمت نزدیک به دلیل تفاوت های این خودرو ها در مقیاس کوچک است و کمتر آپشنی پیدا میشود که یکی از خودرو ها داشته باشد و دیگری نه. با ما همراه باشید تا بیش‌تر با این دو خودرو آشنا شوید.

مقایسه چانگان cs35 با جک s5

همانطور که گفته شد میان دو خودرو جک s5 و چانگان cs35 که الان مدتی است در گروه خودروسازی سایپا تولید میشود، رقابتی در بازار های داخلی کشور برقرار است که ما در ادامه می خواهیم تمامی آپشن هایی اساسی این دو خودرو دو را مقایسه و تحلیل کنیم تا تصویری تقریبا کامل راجب این دو خودرو چینی برایتان به ارمغان بیاوریم.

طراحی داخلی و کابین

 با توجه به اینکه خودروی جک s5 از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به هیوندا دارد ممکن است که حدس بزنید جک s5 در قسمت داخلی نیز برتری بیشتری نسبت به چانگان cs35 دارد، در این مورد باید گفت که در قسمت داخلی خودرو چانگان cs35 شما فضایی کمتر از جک s5 مشاهده میکنید که این موضوع برتری مدل جک را باری دیگر به همگان یادآور می شود. البته اگر ملاک ارزشیابی این خودرو ها زیبایی و رضایت مشتری باشد هر دو خودرو زیبایی خاص خود را دارند و از جنس متریال ساخته شده اند که کارایی و مقاومت این دو خودرو را هم تضمین می کند.

مشخصات فنی و عملکرد

 در خصوص مشخصات فنی خودرو جک s5 باید گفت، این خودرو دنده ای و دارای یک پیشرانه چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ توربوشارژ با حجم ۲/۰  لیتر است که این موتور قدرتی برابر با ۱۷۴ اسب بخار و گشتاوری برابر ۲۳۵ نیوتن متر دارد. این خودرو یک گیربکس ۶ سرعته دستی دارد و جک s5 با حجم باک ۵۵ لیتر در مسیر ۱۰۰ کیلومتری مصرفی بالغ بر ۸/۵ تا ۸/۹ لیتر بنزین دارد. در خصوص مشخصات فنی خودرو چانگان cs35 باید گفت، این خودرو یک پیشرانه چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ و با حجمی برابر با ۱/۶ لیتر است که این موتور قدرتی برابر ۱۲۳ اسب بخار و گشتاوری برابر ۱۶۰ نیوتن متر دارد. این خودرو با یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک و باکی با ظرفیت ۵۲ لیتر، در هر صد کیلومتر ۷/۵ لیتر بنزین مصرف می کند. با توجه به مشخصات فنی این دو خودرو خودرو چانگان cs35 برتری بیشتری نسبت به جک s5 در مصرف سوخت و دیگر امکانات فنی این دو خودرو دارد.

ایمنی و امکانات

در خصوص امکانات چانگان cs35 میتوانیم به امکاناتی همچون سانروف، کروز کنترل، مجهز به سیستم ضد سرقت، قابلیت تنظیم صندلی راننده در ۶ جهت، دکمه های تنظیم روی فرمان، چراغ های هالوژنی جلو، کمربند ایمنی مجهز به سیستم پیش کشنده و قابلیت تنظیم ارتفاع و… را مثال بزنیم. و از امکانات خودرو جک s5 میتوانیم ترمز ضد قفل، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی HAC، سیستم کنترل سرعت خودرو در سرپایینی HDC، سیستم کنترل کشش TCS، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم ترمز اضطراری، آنتن شیشه ای،  خروجی پاور ۱۲ ولت، سیستم ضد سرقت، چراغ های جلو برقی و… را مثال زد. این دو خودرو، هر دو امنیت خوبی دارند و بازخورد های مشتریان در مورد امنیت ماشین خوب بوده است.

قیمت

اگر بخواهیم قیمت خرید این خودرو ها را در رنج قیمت ۸۵ میلیون تومان نسبت به یکدیگر بسنجیم؛ در جک s5 با ۸۵ میلیون تومان پول می توانید جک s5 مدل ۱۳۹۵ این خودرو را خریداری کنید. خودروی چانگان cs35 نیز با وجود قیمت حبابی، مبلغی میان ۸۲ تا ۹۰ میلیون تومان برای مدل ۱۳۹۷ اعلام کرده است.

و در آخر جالب است بدانید که این دو خودرو در شهر مشهد بسیار مشاهده می‌‌شوند و مردم مشهد بسیار از این دو مدل خودرو استفاده می‌کنند. پیدا کردن مدل های سال های ۱۳۹۵ یا قبل تر این دو خودرو، در شهر مشهد آسان تر می‌باشد، برای سفر به این شهر دوست داشتنی می‌توانید از تور لحظه آخری مشهد سایت لحظه آخر استفاده کنید.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar