روغن موتور بی کیفیت چه بلایی به سر موتور خودرو می آورد؟

بروزرسانی در: دوشنبه 7 اسفند 02 ساعت 13:03
روغن موتور بی کیفیت چه بلایی به سر موتور خودرو می آورد؟

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چرا روغن موتور خودرو مهم است؟ یا اینکه به این مسئله توجه کرده اید که روغن بی کیفیت چه بلایی به سر خودرو می آورد. ما در این مقاله قصد داریم در خصوص کیفیت روغن موتور لتیتود و همچنین زمان تعویض روغن موتور لتیتود، بپردازیم. همانگونه که می دانید استفاده از خودرو نیز مانند سایر وسایل مصرفی که دارای شرایط خاص خود هستند، شناخت اجزا و قطعات خودرو اهمیت زیادی دارد. به خصوص اگر خودرو نیاز به تعمیر و یا تعویض روغن موتور جدید داشته باشد.

اینجاست که استفاده کردن از قطعات با کیفیت و تعویض روغن موتور اورجینال می‌تواند به طول عمر و سلامت خودرو رنو لتیتود کمک کند. بهتر است بدانید که روغن موتور باکیفیت برای روان کردن قطعات داخلی موتور مورد استفاده قرار می گیرد. به این موضوع توجه داشته باشید یکی از راه های سلامت موتور خودرو لتیتود، انجام سرویس های دوره ای در تعمیرگاه تخصصی لتیتود می باشد. چرا که در این سرویس ها به صورت مرتب روغن موتور بررسی می شود و در صورت لزوم تعمیرکار رنو اقدام به تعویض روغن موتور لتیتود می کند.

روغن موتور خودرو چیست و چه وظیفه ای دارد؟

همانگونه که می دانید یکی از مهمترین و حیاتی ترین نیازهای موتور هر خودرویی، روغن آن می باشد. روغن موتور کمک می کند تا موتور خودرو عملکرد درستی از خود نشان دهد و در نتیجه باعث افزایش طول عمر موتور می شود. تعویض به موقع روغن نیز یکی از مسائل مهم در افزایش طول عمر موتور خودرو می باشد. اما در این میان فقط تعویض روغن مورد توجه قرار نمی گیرد، بلکه کیفیت روغن نیز تاثیر بسزایی در عملکرد موتور و سلامت آن دارد. پنج وظیفه اصلی روغن موتور خودرو رنو لیتیود به شرح زیر است.

  • حفاظت در برابر سایش

  • کاهش حرارت موتور

  • خنک سازی قطعات داخلی موتور

  • آب بندی کردن فضای خالی بین پیشتون و سیلندر، کاهش آسیب به قطعات با ضربه گیری بر اثر سایش قطعات

  • پاکسازی ذرات و رسوبات

اهمیت روغن موتور خودرو لتیتود چیست؟

به بیان کارشناس فنی رنو، روغن موتور در خودرو از قطعات داخلی موتور و پیشرانه محافظت می کند . همانگونه که پیش تر بیان کردیم، وظیفه روغن موتور لتیتود در خودرو کاهش اصطکاک در میان اجزای متحرک موتور است. بنابراین روغن از ساییده شدن قطعات داخلی موتور جلوگیری می کند. همچنین باعث کاهش سطح اکسید کنندگی ناشی از ترکیب سوخت با اکسیژن می شود. در نتیجه زنگ زدگی قطعات داخلی موتور خودرو رنو لتیتود به حداقل می رسد. از دیگر موارد اهمیت روغن موتور، کیفیت آن است. چرا که روغن موتور باکیفیت محفظه داخلی موتور را تمیز نگه می دارد. همچنین فشار ضربات بر موتور خودرو را تا حدی کاهش می دهد.

روغن موتور بی کیفیت

تاثیر روغن موتور بی کیفیت بر روی موتور خودرو

همانگونه که می دانید یکی از مهم‌ترین اجزای هر خودروی، موتور آن است. یکی از موثرترین راه‌ها برای حفاظت از موتور استفاده از روغن موتور مرغوب و باکیفیت می باشد. چرا که استفاده از روغن موتور بی کیفیت به پمپ روغن آسیب می رساند و در نهایت منجر به ساییدگی قطعات داخلی موتور می شود. همچنین در برخی موارد ممکن است باعث روغن سوزی و یاتاقان زدن موتور خودرو رنو لتیتود شود.

توصیه ما این است که حتما برای انجام تعویض روغن موتور لتیتود به تعمیرگاه های معتبر مراجعه کنید. تعمیرگاه تخصصی لتیتود با امکانات و تجهیزات مکانیکی روز دنیا، همچنین استفاده از محصولات باکیفیت کمپانی رنو، گزینه مناسبی برای تعویض روغن موتور خودروی شما است. عواقب استفاده از روغن موتور بی کیفیت باعث کاهش بازده موتور، پرشدن منافذ موتور از آلودگی، روغن سوزی شدید و پوسیده شدن قطعات موتور می شوند. برای اینکه از هزینه های سنگین تعمیر موتور خودرو، جلوگیری کنید. بهتر است به کیفیت روغن موتور، تعویض به موقع آن در نمایندگی مجاز رنو اهمیت بدهید.

کیفیت روغن موتور چه تاثیری در شتاب خودرو دارد؟

همانگونه که پیش تر بیان کردیم یکی از وظایف روغن موتور خودرو رنو لتیتود، روانکاری قطعات داخلی موتور است. بنابراین زمانی که کیفیت و یا سطح روغن موتور کاهش یابد. روان ‌کاری به ‌درستی انجام نمی شود. چرا که بین قطعاتی که به‌خوبی روان ‌کاری نشده باشند، اصطکاک بالایی ایجاد می‌شود و درعملکرد آن‌ها اختلال ایجاد می شود.

این اختلال باعث کاهش شتاب خودرو می شود. پس زمانی که شتاب خودرو کم ‌تر از حالت ایده‌آل شد، باید وضعیت روغن موتور را چک کنید. چرا که کیفیت و کاهش روغن موتور تاثیر مستقیمی بر شتاب خودرو می گذارد. برای تعویض روغن موتور رنو بهتر است تعمیرگاه مجاز رنو را انتخاب کنید. چرا که در تعمیرگاه های مجاز رنو، تمامی محصولات با کیفیت و دارای برچسب اطمینان می باشند.

زمان تعویض روغن موتور خودرو لتیتود

همانطور که می دانید روغن موتورها در قلب خودرو جریان دارند چرا که وظیفه اصلی‌ آن ها، خنک‌ سازی، تصفیه‌ سازی، آب‌بندی و روان ‌سازی است. بنابراین طبیعی است که بعد از مدتی استفاده، خواص‌ خود را از دست بدهند و مثل روز اول کارایی مناسبی نداشته باشند. یکی از مهم‌ترین خواصی که به مرور زمان در روغن موتور خودروها تغییر می‌کند، ویسکوزیته یا غلظت روغن موتور است.

به بیان کارشناس فنی رنو، زمان مناسب برای تعویض روغن موتور لتیتود، هر ۵۰۰۰ کیلومتر یا هر ۲ ماه یکبار است. اما نشانه هایی وجود دارد که به شما هشدار زمان تعویض روغن موتور خودرو لتیتود را می دهد. این نشانه ها عبارتند از: روشن شدن چراغ تعویض موتور، کاهش شتاب خودرو، صداهای غیر طبیعی از موتور، خارج شدن دود از اگزوز و بوی روغن می باشند. با مشاهده هر یک از این نشانه های بهتر است در اولین فرصت به تعمیرگاه مجاز رنو مراجعه کنید.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar