معرفی لوازم آفرود ضروری برای سفر و کمپینگ

سه شنبه 14 آذر 02 ساعت 15:51
معرفی لوازم آفرود ضروری برای سفر و کمپینگ

هیجان و تجربه‌ی سفرهای آفرودی، اولین گزینه‌ایست که همه افراد را مجاب می‌کند تا به سمت آن کشیده شوند؛ اما معقول‌تر آن است که شما در کنار هیجانات و احساسات، منطق خود را نیز به کار بگیرید. به بیانی دیگر، شما باید با تجهیزات و لوازم آفرود کاملی عازم سفر شوید تا بتوانید از قبل، جلوی حوادث و اتفاقات تلخ احتمالی را بگیرید. با رعایت تمامی موارد لازم، شما علاوه بر اینکه از خطرات دور خواهید ماند، سفر خوب و خوش و مطمئنی را هم تجربه خواهید کرد. اگر قصد تهیه لوازم آفرودی حیاتی و مهم را برای خودروی خود دارید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا به شما محصولات کاربردی مختلفی را معرفی کرده و در آخر، شما را با یک فروشگاه وسایل آفرود (حضوری و اینترنتی) معتبر آشنا کنیم.

 

انواع لوازم آفرود

لوازم و وسایل مخصوص یک خودروی آفرودی عمدتا به چند دسته‌بندی تقسیم می‌شوند. این دسته‌بندی شامل:

  • باربند آفرود
  • سپر آفرود
  • رکاب آفرود
  • سوپرلید
  • لوازم اسپرت

می‌شود. البته محصولاتی که در ارتباط با سفرهای بیراهه و دمپینگ‌ها هستند، شمار بسیاری دارند؛ اما در اینجا هدف معرفی ضروری‌ترین لوازم آفرود است. در ادامه کاربرد هر یک از این موارد را، بررسی خواهیم کرد.

باربند آفرود

ساختار اکثر خودروهای آفرودی به گونه‌ایست که قسمت بار ماشین نمی‌تواند پاسخگوی تمام وسایل یک سفر آفرودی باشد؛ بنابراین به یک باربند روی سقف خودرو نیاز خواهید داشت. بدین ترتیب، شما به راحتی و بدون هیچ دغدغه‌ای می‌توانید هر وسیله‌ای که نیاز دارید را با خود به سفر برده و تجهیزات خود را کامل به همراه داشته باشید. حتما به جنس باربندی که قصد خرید آن را دارید، توجه کرده و سعی کنید باربند فولادی یا آلومینیومی را انتخاب کنید.؛ زیرا استحکام و دوام این جنس بسیار زیاد بوده و آستانه تحمل بیشتری برای شما خواهد داشت. اگر به مراکز تخصصی ساخت باربند آفرود مراجعه کنید، امکان سفارش یک باربند اختصاصی برای شما وجود داشته و می‌توانید بسته با سلیقه و نیاز خود نوع باربند را تغییر دهید. برای مثال می‌توانید درخواست کنید که جایگاهی برای قرار گرفتن سایبان آفرود و یا نصب آن بر روی باربند به هنگام طراحی، تعبیه شود. 

سپر آفرود

اگر کمی به خودروهای شاسی بلند آفرودی دقت کرده باشید، حتما سپرهای بزرگ و غول پیکری از آنها به خاطر دارید. برای آنکه خودروی آفرودی از فراز و نشیب‌های جاده پیش روی خود جان سالم به در برد، نیازمند سپری مقاوم و مستحکم است؛ تا مانع ورود این ضربات به جلوبندی ماشین شود. بنابراین، وجود سپر آفرود علاوه بر زیبایی بخشی به ظاهر خودروی شما، به حفظ سلامت آن نیز کمک خواهد کرد. سپر آفرودی که با توجه به مدل خودروی شما بصورت اختصاصی طراحی شده و سفارشی‌سازی شده باشد، چهره‌ای اسپرت و جذاب به خودروی شما خواهد بخشید. علاوه بر تمام این موارد، آگاه باشید که با نصب این قطعه ضروری می‌توانید به کاهش هزینه‌های مربوط به تعمیر و نگهداری خودروی خود نیز، بسیار کمک کنید.

 

لوازم آفرود

رکاب آفرود

منظور از رکاب آفرود همان پوشش محافظی است که در کنار خودرو و پایین درها قرار می‌گیرد. به دلیل ساختار ویژه‌ی خودروهای شاسی بلند، اکثر افراد بخصوص سالمندان یا کودکان، برای سوار شدن به خودرو از این پوشش کمک می‌گیرند. از این قطعه همچنین، می‌توان به عنوان یک محافظ برای خودرو در برابر ضربات و صدماتی که ممکن است به بدنه وارد شود، کمک گرفت. به انتخاب شما رکاب به صورت یکپارچه و یا چند تیکه بر روی ماشین نصب خواهد شد. طراحی رکاب آفرودی برای هر خودرو متفاوت بوده و بهتر است طراحی و نصب این قطعه نیز همچون سایر وسایل، به متخصصین این کار سپرده شود. رکاب‌ها با دو جنس مختلف فایبر گلاس و فلزی در بازار عرضه می‌شوند. اگر خودروی شاسی بلند دارید و قرار نیست با خودروی خود مسیرهای بسیار دشواری را طی کنید، نوع فایبر گلاس برای شما مناسب خواهد بود. نوع فلزی آن اما، به دلیل مقاومت بسیار بالایی که در برابر ضربات و حرارت دارد، بهترین گزینه برای آفرود سواران است.

سوپرلید آفرود

اگر در سفرهای چند روزه خود وسایل با ارزشی مثل دوربین عکاسی، لپتاپ و ... به همراه دارید و می‌خواهید از آنها در مقابل خطرات احتمالی همچون به سرقت رفتن محافظت کنید، بهترین گزینه نصب یک سوپرلید است. در واقع سوپرلید همان گاو صندوق امنی است که شما در منزل‌تان دارید و دقیقا همان کاربرد را برایتان خواهد داشت. همچنین، سوپرلید از وسایل شما در برابر آب، خاک، گرد و غبار و ... محافظت خواهد کرد. سوپرلید جایگاهی امن و مضاف بر باربند آفرود را در اختیارتان خواهد گذاشت.

لوازم اسپرت آفرود

انواع لایت بار، تور استتار آفرود، گالن بنزین، جامپ استارتر و ... تمامی این موارد در زیر مجموعه لوازم اسپرت قرار می‌گیرند؛ که شما می‌توانید با در نظر داشتن نوع سفر و نیاز خود، آنها را خریداری کنید. برای مثال اگر شما اهل سفرهای چند روزه‌ای هستید که در شب هنگام هم در جاده یا طبیعت به سر می‎برید، باید حتما لایت بار تهیه کنید تا بتوانید میزان دید خود را برای رانندگی در شب، افزایش دهید. برخی به اشتباه گمان می‌کنند که با استفاده از چراغ‌های خودرو می‌توانند در شب رانندگی بدون مشکل رانندگی کنند؛ اما حقیقت چیز دیگری است! شما در جاده‌های آسفالت شده و هموار رانندگی نمی‌کنید که دلخوش به چراغ‌های خودرو باشید؛ بلکه باید نور بیشتری در اختیار داشته باشید تا به دست‌اندازها، چاله‌ها و سایر ناهمواری‌هایی که پیش روی‌تان خواهد بود، تسلط کافی داشته باشند.

 

لوازم آفرود

فروشگاه لوازم آفرود در تهران

خرید از یک فروشگاه لوازم آفرود مطمئن و معتبر، می‌تواند خیال شما را بابت اصالت و کیفیت کالا آسوده کند. در خرید تجهیزات و لوازم آفرود، باید به کیفیت قطعات و ساخت آنها بسیار توجه داشته باشید؛ پس باید ابتدا تحقیق کرده و سپس یک مرکز را انتخاب کنید. پیشنهاد ما به شما مراجعه به مجموعه تخصصی دنده کمک است. این مجموعه، سالهاست که در زمینه طراحی و ساخت وسایل مربوط به آفرود، فعالیت می‌کند. شما می‌توانید هر محصولی که برای خودروی خود نیاز دارید را به آنها سفارش دهید؛ تا طراحان و کارشناسان این مرکز، به طور اختصاصی آن قطعه را برای خودروی شما در ابتدا طراحی و سپس با کمک مواد اولیه با کیفیت، به تولید آن قطعه بپردازند. همچنین اگر محدودیتی در بودجه دارید و یا هر مشکل یا سوالی ذهن شما را به خود درگیر کرده است، می‌توانید با کارشناسان دنده کمک ارتباط گرفته و به صورت رایگان به تمامی پرسش‌های خود پاسخ داده و از آنها مشاوره بگیرید.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar