نمونه سوالات آیین نامه اصلی راهنمایی و رانندگی

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
نمونه سوالات آیین نامه اصلی راهنمایی و رانندگی

مطالعه نمونه سوالات آیین نامه اصلی ، باعث افزایش احتمال قبولی در آزمون آیین نامه می شود. نمونه سوالات آیین نامه اصلی را می توانید از وب سایت تست درایو دانلود کنید.

آیین نامه مقدماتی راهنمایی و رانندگی

پس از اینکه شما ۶ جلسه کلاس آشنایی با علائم و قوانین راهنمایی و رانندگی را سپری کردید، ۲ جلسه نیز باید در کلاس های آموزش فنی اتومبیل بگذرانید، در پایان این کلاسها برای کلاس های علائم یک آزمون پایه و مقدماتی از شما توسط مربی گرفته می شود و شما باید بتوانید به تعداد مشخص شده ای از آنها پاسخ دهید. اگر شما نمونه سوالات آیین نامه اصلی را تهیه کرده باشید، می توانید از آنها برای این مرحله نیز استفاده کنید. آزمون دیگری نیز به صورت مقدماتی از شما گرفته خواهد شد که مربوط به آموزش های فنی است. این مرحله نیز توسط مربی انجام می شود و شما باید توانایی پاسخ گویی به سوالات فنی را داشته باشید.

آیین نامه اصلی راهنمایی و رانندگی

اگر شما به کمک نمونه سوالات آیین نامه اصلی و یا بدون کمک آنها، موفق به قبولی در آزمون های پایه و کلاسی شوید، باید در آزمون آیین نامه اصلی شرکت کنید. این آزمون توسط افسر مربوطه گرفته می شود و از حساسیت و سطح بالاتری برخوردار است. بدون شک اگر از قبل نمونه سوالات آیین نامه اصلی را مطالعه کرده باشید، به راحتی می توانید در این مرحله نیز قبول شوید.

در صورتی که به هر دلیلی نتوانید نمره قبولی را از افسر مربوطه کسب کنید، می توانید در آزمون بعدی شرکت کنید. آزمونها معمولاً هر هفته یک بار برگزار می شوند. با توجه به این که مردود شدن در این آزمون باعث عقب انداختن فرایند دریافت گواهی نامه شما می شود، توصیه می کنیم از یک وب سایت معتبر نمونه سوالات اصلی آیین نامه رانندگی پایه ۳ را تهیه کنید و با مطالعه آنها سطح دانش خود از سوالات را بالا ببرید.

با استفاده از لینکهای زیر سوالات و آزمونهای آیین نامه رانندگی را مشاهده کنید :

دانلود آزمونهای آیین نامه رانندگی مقدماتی

دانلود آزمون آیین نامه رانندگی اصلی

نحوه برگزاری آزمون آیین نامه اصلی

در صورتی که شما قبلاً آزمون آیین نامه اصلی را گذرانده و یا مردود شده باشید، در مورد تعداد سوالات و سبک آنها اطلاع دارید. اما در غیر این صورت باید بدانید که آزمون آیین نامه اصلی از ۳۰ سوال تشکیل شده است و توسط افسر راهنمایی و رانندگی گرفته می شود. شما موظف هستید حداقل به ۲۶ سوال پاسخ درست بدهید.

مهم ترین تفاوت آزمون آیین نامه اصلی و مقدماتی که شاید شما نیز به هنگام مطالعه نمونه سوالات اصلی آیین نامه متوجه شده باشید، سوال آمدن از قسمت فنی کتاب آیین نامه راهنمایی و رانندگی است. یعنی در آزمون اصلی آیین نامه شما باید به سوالات آیین نامه اصلی فنی نیز پاسخ بدهید. در همین جهت برای این که شما آزمون راحت تری را پشت سر بگذارید تهیه نمونه سوالات آیین نامه اصلی بسیار مفید واقع خواهد شد.

نکاتی در خصوص آزمون آیین نامه رانندگی

توجه داشته باشید که در صورت عدم حضور در جلسه اول آموزش رانندگی، اجازه شرکت در بقیه کلاسها به شما داده نخواهد شد. برای این که شما بتوانید در کلاس های عملی رانندگی شرکت کنید، باید ۵ جلسه در کلاس های تئوری شرکت کرده باشید. به طور معمول برای کلاس های رانندگی حداقل ۱۰ جلسه پیشنهاد می شود و در صورتی که نتوانید نتیجه لازم را کسب کنید، به پیشنهاد مربی برای شما جلسات بیشتری نوشته خواهد شد. پوشه ای که در اول ثبت نام به شما داده شده است را در تمام کلاس های رانندگی به همراه داشته باشید. بانوانی که مربی آنها آقا انتخاب شده است، لازم است برای کلاس های رانندگی، یک همراه بالای ۱۵ سال داشته باشند.

در صورت مردودی باید مبلغ هزار تومان را به شماره حساب های اعلام شده واریز نمایید. سوالات آیین نام در آنها اخذ نمایید. در ضمن برای تغییر و کنسل کردن کلاس ها لازم است ۲۴ ساعت قبل به آموزشگاه اطلاع داده و مانع از غیبت خوردن شوید.

نمونه سوالات آیین نامه اصلی

همان طور که می دانید، در صورتی که مهارت های کافی را در پاسخ گویی به سوالات آیین نامه اصلی رانندگی نداشته باشید، ممکن است قبولی از امتحان به یک دوره ی بسیار طولانی مدت تبدیل شده و چندین بار پشت سر هم مردود شوید. در همین راستا شاید بهترین پیشنهادی که به نظر می رسد، مطالعه ی چندین باره ی نمونه سوالات آیین نامه اصلی است.

در بسیاری از وب سایت ها، نمونه سوالات آیین نامه اصلی رایگان و غیر رایگانی وجود دراند که با مطالعه ی آنها شانس قبولی شما بالا خواهد رفت. بدون شک، باید در انتخاب وب سایت مطمئن برای خرید و تهیه نمونه سوالات آیین نامه اصلی دقت کنید، زیرا نداشتن کیفیت مناسب ممکن است به جای کمک به بالا رفتن سطح دانش شما از سوالات، باعث انحراف از موضوع و مبحث سوالات اصلی شود.

اهمیت آشنایی با نمونه سوالات آیین نامه اصلی

بی تردید برای موفقیت در امتحانها، آشنایی با سوالات و شرایط امتحان نقش بسیار زیادی خواهد داشت. در کتاب های قدیمی آیین نامه، در انتهای کتاب تعدادی نمونه سوالات اصلی آیین نامه رانندگی پایه ۳ نوشته شده بود و این نمونه سوالات کمک بسیار زیادی در آشنایی افراد با سبک سوالات می شد. اما در کتاب جدیدی که تغییرات بسیار زیادی نسبت به کتاب قبلی داشته است، به هیچ عنوان نمونه سوالات آیین نامه اصلی نوشته نشده اند.

در همین جهت، معمولاً به دلیل عدم آشنایی افراد با سوالات در اولین امتحان رد می شود و آزمون های بعدی به دلیلی آشنایی بیشتر با سوالات آیین نامه اصلی احتمال قبولی شان افزایش پیدا می کند. به همین دلیل نمونه سوالات آیین نامه اصلی قبل از اولین آزمون باعث آشنایی شما با سوالات شده و در صورت مطالعه ی دقیق احتمال قبولی شما بسیار بالا می رود. معمولاً نمونه سوالات آیین نامه اصلی بسیار شبیه به آزمون های اصلی هستند و اغلب سوالاتاشان نیز در آزمون ها تکرار می شوند.

تهیه نمونه سوالات آیین نامه اصلی

برای اینکه شما به راحتی نمونه سوالات آیین نامه اصلی را تهیه کنید، لازم است از طریق یک وب سایت معتبر و قابل اطمینان، سوالات آیین نامه اصلی pdf را دانلود کنید. توجه داشته باشید، وب سایتی که اقدام به خرید و یا دانلود نمونه سوالات آیین نامه اصلی از آن می کنید، باید سوالات استاندارد و مشابه سوالات اصلی را در اختیار شما بگذارد.

امروزه وب سایت های زیادی برای ارائه ی نمونه سوالات آیین نامه اصلی به وجود آمده اند و شما باید در انتخاب بهترین و مناسب ترین سایت برای دانلود سوالات دقت کنید. زیرا ممکن است استاندارد نبودن سوالات نقش عکسی در موفقیت شما داشته باشد.

تأثیر خواندن نمونه سوالات آیین نامه اصلی در قبولی

 همان طور که قبلاً اشاره کردیم سابقه نشان داده است که سوالات آیین نامه، تعدادی سوال ثابت می باشند و در هر دوره تکرار می شوند. اگر شما تعداد زیادی از نمونه سوالات آیین نامه اصلی را مطالعه کنید، احتمال اینکه بسیاری از سوالات را عیناً مشاهده کنید زیاد است. البته زمانی مطالعه ی نمونه سوالات آیین نامه اصلی پایه ۳ مؤثر خواهد بود، که استاندارد بوده و مشابه سوالات واقعی طراحی شوند.

خواندن کتاب به تنهایی کافی نیست و گاها پیش می آید که افراد وقت بسیار کمی برای مطالعه ی کل کتاب دارند. در این صورت می توانند از نمونه سوالات آیین نامه اصلی استفاده کرده و در وقت خود صرفه جویی نمایند.

نحوه استفاده از نمونه سوالات آیین نامه اصلی

پس از تهیه ی نمونه سوالات آیین نامه اصلی باید نحوه ی استفاده از آنها را بدانید. در مرحله ی اول نمونه سوالات آیین نامه اصلی را بدون این که به جواب آنها نگاه کنید بخوانید.

در مرحله ی بعد جهت تمرین محیط و شرایط آزمون لازم است چند بار سوالات را حل کرده و زمان بگیرید. در واقع باید امتحان را برای خود شبیه سازی کرده و در زمان ۲۰ دقیقه به حل نمونه سوالات آیین نامه اصلی بپردازید. پس از حل چند باره ی نمونه سوالات، شما با نقطه ضعف های خود آشنا می شوید و می توانید در آن قسمتها بیشتر مطالعه کنید.

نکاتی مهم در خصوص آیین نامه رانندگی اصلی

بهتر است قبل از تهیه ی نمونه سوالات آیین نامه اصلی، خود کتاب را به صورت دقیق مطالعه کنید. توجه داشته باشید که معمولاً نصف نمونه سوالات آیین نامه اصلی مربوط به تابلو های راهنمایی رانندگی بوده و بخش دیگر نمونه سوالات آیین نامه اصلی را نیز حق تقدم ها، نکات مهم کتاب آیین نامه و مباحث فنی تشکیل خواهند داد.

مدت زمان آزمونها ۲۰ دقیقه است و بهتر خواهد بود با تمرین بر روی نمونه سوالات آیین نامه اصلی توانایی مدیریت زمان خود را بهبود ببخشید. سعی کنید نمونه سوالات آیین نامه اصلی در بخش تابلوها را به صورت دقیق و چندین باره مطالعه کنید، زیرا تابلوها گاها مفهومی بسیار شبیه به هم دارند و مفاهیم آنها فرار است.

گواهی نامه یکی از مهم ترین مدارکی است که باید اکثر افراد پس از رسیدن به سن ۱۸ سالگی تهیه کنند. آیین نامه از آزمون های مختلفی تشکیل می شود و آزمون آیین نامه اصلی مهم ترین آزمون گواهینامه به شمار می رود. مطالعه ی نمونه سوالات آیین نامه اصلی باعث می شود، شما با سوالات امتحان آشنایی پیدا کرده و به راحتی موفق به پاسخ گویی شوید. در واقع این نمونه سوالات بسیار به سوالات امتحانی مشابه هستند و باعث آشنایی شما با سبک امتحان می شوند.

گواهی نامه رانندگی

گواهی نامه ی رانندگی در واقع یک مدرک رسمی است که دارندگان آن مجاز به رانندگی با وسایل دارای موتور همچون موتور سیکلت، اتومبیل، کامیون، اتوبوس و ... می شوند. در زمان های گذشته به گواهی نامه ی رانندگی، تصدیق رانندگی گفته می شود. برای اینکه اشخاص بتوانند این مدرک و مجوز رسمی را دریافت نمایند باید در آزمون های مختلفی شرکت کرده و در تمام آنها نمره ی قبولی را کسب نمایند. در صورت مردودی در هرکدام از این آزمونها افراد مجاز به شرکت در آزمون مرحله ی بعد نخواهند بود.

بدون شک مطالعه ی نمونه سوالات آیین نامه اصلی باعث موفقیت بیشتر در آزمون های تئوری خواهد بود. گواهی نامه خود به چند پایه تقسیم می شود که اولین مرحله در آن، گواهی نامه ی پایه سه است. همچنین آزمون هایی که برای دریافت گواهی نامه از رانندگان گرفته می شود، به دو بخش عملی و تئوری تقسیم می شوند.

گواهی نامه پایه ۳ رانندگی

گواهی نامه ی پایه سه در واقع برای درخواست کنندگان گواهی نامه ی رانندگی با اعتبار موقت یک ساله صادر می شود و راننده مکلف است در این مدت قوانین و شرایط ویژه ای را رعایت کند. در صورتی که راننده به صورت کامل این قوانین را رعایت کرده و مرتکب تخلفی نشود، بدون این که نیاز به حضور در راهنمایی و رانندگی باشد، گواهی نامه مورد نظر به یک گواهی نامه ی ۱۰ ساله تبدیل می شود.

اولین سطح دریافت گواهی نامه های رانندگی و آزمون های آن مربوط به گواهی نامه ی پایه ۳ خواهد بود و در این مسیر می توانید با تهیه ی نمونه سوالات آیین نامه اصلی از وب سایت های معتبر، احتمال موفقیت خود را در آزمون ها افزایش دهید. در گواهی نامه های پایه ۳ در صورتی که در یک سال اول راننده مرتکب برخی تخلف های مشخص شده شود، گواهینامه ی وی توسط مأموران راهنمایی و رانندگی اخذ شده و به واحد های صدور گواهینامه ارسال می گردد تا اعتبار آن از ۱۰ سال به ۱ سال تغیر یابد.

مدارک لازم برای شرکت در کلاس های رانندگی

اگر شما نیز قصد شرکت در آزمون راهنمایی و رانندگی را دارید و تصمیم گرفته اید برای بالا بردن شانس موفقیت خود در پاسخ به سوالات آیین نامه اصلی، اقدام به تهیه ی نمونه سوالات آیین نامه اصلی کنید، لازم است برخی شرایط برای شرکت در این آزمونها را در نظر گرفته و مدارک لازم را تهیه کنید.

مهم ترین و اولین ملاک برای شرکت در کلاس های رانندگی دارا بودن حداقل ۱۸ سال سن است. در صورتی که شما هنوز به ۱۸ سالگی نرسیده اید، نمی توانید اقدام به اخذ گواهی نامه کنید. در صورت داشتن حداقل ۱۸ سل، شما می توانید با تهیه مدارکی همچون، اصل و کپی کارت ملی، آدرس محل سکونت و کد پستی، اصل و کپی شناسنامه و ۶ قطعه عکس تمام رخ باز زمینه ی سفید اقدام به ثبت نام در کلاسها و آزمون های گواهینامه کنید. لازم به ذکر است برای موفقیت بیشتر در پاسخ گویی به سوالات آیین نامه اصلی رانندگی، می توانید اقدام به مطالعه ی نمونه سوالات آیین نامه اصلی کنید.

تصویر ۱۱

مراحل دریافت گواهی نامه

پس از این که شما تمام مدارک مورد نیاز را به طور کامل به آموزشگاه های رانندگی تحویل دادید، پرونده ای برای شما تشکیل می شود. سپس شما باید به پزشک طرف قرار داد مراجعه کنید و وضعیت بینایی شما مشخص شود. بعد از آن از شما هزینه ی مربوط به برگزاری کلاس های تئوری و عملی دریافت می شود. با مشخص شدن زمان حضور در اولین کلاس، شما باید ۸ جلسه کلاس تئوری را پشت سر بگذارید.۱۲ جلسه نیز مربوط به کلاس های رانندگی به صورت عملی خواهد بود که به شما نحوه ی صحیحی رانندگی با اتومبیل آموزش داده می شود. در پایان کلاس ها شما باید بتوانید در آزمون مقدماتی آیین نامه و همچنین آزمون رانندگی که توسط مربی هرکدام از کلاس ها گرفته می شوند قبول شوید.

لازم به ذکر است که شما می توانید از نمونه سوالات آیین نامه اصلی با جواب برای افزایش مهارت در پاسخگویی به سوالات مرحله مقدماتی استفاده کنید. در نهایت مدارک کاردکس تکمیل شده و به آموزشگاه تحویل داده می شود. آموزشگاه زمان آزمون های اصلی شما را مشخص می کند که اولین مرحله مربوط به آزمون تئوری آیین نامه اصلی و مرحله بعدی مربوط به آزمون عملی و رانندگی در کنار افسر مربوطه است.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

2 دیدگاه ها برای "نمونه سوالات آیین نامه اصلی راهنمایی و رانندگی"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
مهسا
مهمان

سلام تو همین سایت z4car تو لینک زیر هم تعدادی از نمونه سوالات هست سوالاش خیلی مهم بودن من خوندم روی لینک زیر کلیک کنید اون سوالات هم ببینید
http://z4car.com/reportage/%D9%86%D9%85%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%B3%D9%88%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%A2%DB%8C%DB%8C%D9%86-%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%A7%D8%B5%D9%84%DB%8C-%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D9%88-2

milad
مهمان

سلام بچه ها من همین امروز امتحان اصلی رو دادم سوالا فرق کرده بود با این وجود هیچ اشتباهی نداشتم و قبول شدم. راستش من برای آزمون اصلی همین ۴۱ آزمون رو گذرونده بودم خیلی از سایت شما ممنونم.