نکاتی که باید هنگام خرید لوازم یدکی بی ام و به آن توجه کرد

شنبه 20 فروردین 01 ساعت 14:35
نکاتی که باید هنگام خرید لوازم یدکی بی ام و به آن توجه کرد

خرید لوازم یدکی برای خودروهای لوکسی مانند بی ‌ام ‌و کار چندان راحتی نیست. برخلاف خودروهای داخلی یا متوسط بازار که لوازم یدکی و قطعات آنها به راحتی در بازار پیدا می‌شود، در مورد تهیه‌ی قطعات یدکی اصل و اورجینال برای ماشین‌های لوکس، از یک ‌سو با تحریم‌های اقتصادی و دشواری واردات آنها روبرو هستیم و از سوی دیگر با افراد سودجویی که با سوءاستفاده از این شرایط، قطعات تقلبی را به نام کالای اصلی می‌فروشند.

به همین دلیل، برای خرید لوازم یدکی خودروهای لوکس مانند بی ‌ام ‌و و بنز، لازم است نکاتی را بدانیم که در خرید مورد سوءاستفاده قرار نگیریم و قطعه‌ای سالم و اورجینال خریداری کنیم. موضوعی که در این مطلب قصد داریم به آن بپردازیم، نکاتی است که به ‌عنوان مالک یک خودروی بی ‌ام‌ و باید در زمان خرید لوازم یدکی خودرو به آنها دقت کنید. اطلاع از این نکات، از زیان مالی ناشی از خرید کالای تقلبی و آسیب به خودروی گران قیمت شما در اثر استفاده از همین قطعات جلوگیری خواهد کرد.

 

اهمیت خرید لوازم یدکی بی ‌ام ‌و از برندهای معتبر و اورجینال

شاید ظاهراً سوال ساده‌ای به نظر برسد، ولی یکی از بهترین روش‌ها برای نگهداری از خودروهای لوکسی مانند بی ‌ام ‌و خرید لوازم یدکی اصل و با کیفیت است. خرید لوازم یدکی بی ‌ام‌ و اصل، علاوه بر حفظ سلامت موتور خودرو، به کاهش هزینه‌های استهلاک و افزایش طول عمر خودرو کمک می‌کنند. بنابراین توجه به اصالت قطعات و لوازم یدکی آن به شدت اهمیت دارد.

به‌ طور کلی اصل بودن قطعات یدکی بی ‌ام‌ و از ۳ جهت مهم است:

۱.      باعث حفظ سلامت موتور BMW و سایر قطعات مهم خودرو می‌شود

یکی از مهمترین بخش‌های قطعات بی ‌ام‌ و، موتور خودرو است. موتور نسبت به استفاده از قطعات غیر اصل و تقلبی حساس و آسیب پذیر است. اگر در تعویض لوازم یدکی خودرو از قطعات غیر استاندارد استفاده کنیم، چون طول عمر بالایی ندارد یا به‌ اصطلاح با سایر قطعات خودرو سازگار نیستند، هیچ بعید نیست که در حین رانندگی ماشین به مساله‌ای مواجه شده یا دچار سانحه شویم.

۲.      هزینه‌های استهلاک خودرو را کاهش می‌دهد

اگر از لوازم یدکی و قطعات اصلی و اورجینال استفاده کنیم، هزینه‌های استهلاک خودرو کاهش پیدا می‌کند. چون سلامت سایر قطعات حفظ می‌شود و خودرو از آسیب‌های ناشی از به‌ کارگیری قطعات تقلبی در امان می‌ماند. لوازم یدکی که بسته بندی نامتعارف و قیمت پایینی دارند و توسط برندهای نا آشنا تولید شده‌اند، برای خودروهای لوکسی مانند بی ‌ام ‌و مناسب نیستند و به مرور بقیه قطعات خودرو رو را هم فرسوده و آسیب پذیر می‌کنند.

۳.      حتماً باید از فروشگاه‌های معتبر خریداری شوند

ما با بازاری مواجه هستیم که تشخیص اجناس تقلبی و بی‌کیفیت از کالاهای اصل و اورجینال، کار راحتی نیست. بنابراین خیلی مهم است که لوازم یدکی خودروی گران قیمت خود را از فروشگاه‌های معتبر انجام دهیم. فروشگاه‌هایی که کالای اصل و تضمین شده ارائه می‌کنند؛ مانند رادیس کار.

۶ نکته حیاتی که باید قبل از خرید لوازم یدکی بی ‌ام ‌و بدانید

پیش از اینکه به سراغ خرید لوازم یدکی بی ‌ام ‌و یا سایر خودروهای لوکس خارجی بروید، چند نکته مهم وجود دارد که باید حتماً بدانید. نکاتی که دانستن آنها از ضرر مالی یا آسیب به خودرو جلوگیری می‌کند. این نکات عبارتند از:

۱.      لوازم یدکی سازگار با خودروی بی ‌ام ‌و را بخرید

هر قطعه یا لوازم یدکی که برای بی ‌ام‌ و خریداری می‌کنیم، باید با خودروی ما سازگار باشد. این یکی از موضوعات مهمی است که صاحبان خودروهای لوکس باید به‌ طور ویژه به آن توجه کنند. اگر لوازم یدکی خریداری شده مناسب خودروی ما نباشد، سایر قطعات هم به ‌درستی کار نخواهند کرد یا مشکلات دیگری به وجود خواهد آمد که باعث استهلاک زود هنگام قطعات خودرو و اضافه شدن هزینه تعمیرات به سایر هزینه‌های خودرو خواهد شد.

۲.      درباره برندهای مشهور تولید کننده لوازم یدکی بی ‌ام ‌و تحقیق کنید

قبل از خرید، حتماً برندهای معتبر تولید کننده لوازم یدکی بی ‌ام ‌و را بشناسیم. تحقیق درباره برندهای معتبر و قابل اعتماد اطلاعات ما را برای خرید بالا می‌برد و تجربه خرید بهتری خواهیم داشت. می‌توانیم از افرادی که بی ‌ام ‌و دارند هم مشورت بگیریم، یا از کارشناسان فروشگاه‌های لوازم یدکی بی ‌ام ‌و. معمولاً این افراد اطلاعات و تجربه بیشتری دارند.

۳.      سراغ فروشگاه‌های معتبر و تخصصی قطعات بی ‌ام‌ و بروید

برای انتخاب فروشگاه، حتماً به اصالت و اعتبار آن در بازار لوازم یدکی خودروهای لوکس دقت کنید. فرقی نمی‌کند که فروشگاه اینترنتی باشد یا حضوری، باید محصولات را در بسته‌بندی‌های دارای هولوگرام برند اصلی ارائه کند، خدمات پس از فروش داشته باشد و تیم پشتبانی آن متعهدانه پاسخگوی نیاز مشتریان باشند. البته که داشتن کارت گارانتی معتبر و ضمانت بازگشت محصول، کارشناسان فروش متخصص و با تجربه برای ارائه مشاوره و درگاه پرداخت امن برای خرید مطمئن نیز می‌تواند نشان دهنده اعتبار آن فروشگاه باشد.

۴.      قیمت لوازم یدکی مارک‌های مختلف را با هم مقایسه کنید

لوازم یدکی اورجینال خودروهای لوکسی مانند بی ‌ام ‌و معمولاً گران قیمت هستند. ولی بهتر است هنگام خرید قیمت محصولات برندهای مختلف را بررسی کنید. داشتن قیمت بسیار بالا لزوماً به معنی کارآمد بودن یک قطعه نیست، همچنان که قیمت پایین نشان دهنده بی کیفیت بود یک قطعه نیست. قیمت‌ها و کیفیت قطعات را با هم مقایسه کنید، از فروشنده یا افراد باتجربه مشورت بگیرید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

۵.      لوازم یدکی را فقط با ارائه ضمانت ‌نامه بخرید

لوازم یدکی خودروهای لوکسی مانند بی ‌ام ‌و معمولاً ضمانت ‌نامه دارند. ضمانت ‌نامه خیال ما را از خرید کالای اصل راحت می‌کند. به علاوه اگر لوازم یدکی که تهیه کرده‌ایم مشکلی داشته باشد، با ضمانت ‌نامه می‌توانیم به راحتی آن را تعویض کنیم. خرید لوازم یدکی و قطعات فاقد ضمانت، ریسک هدر رفتن هزینه، به خطر افتادن سلامت خودرو و افزایش هزینه‌های استهلاک قطعات خودرو را در پی خواهد داشت. لوازم یدکی بی‌کیفیت طول عمر کوتاهی دارند و خیلی زود خراب می‌شوند.

۶.      در خرید قطعات و لوازم یدکی حساس حتماً مهلت تست بگیرید

اگر تحت شرایط خاص ناچار هستید که لوازم یدکی مورد نیاز خودروی خود را از فروشگاهی که کاملاً به آن اعتماد ندارید تهیه کنید، حتماً با فروشنده توافق کنید که در صورت ناسازگار یا معیوب بودن قطعه، آن را تعویض کنید. مخصوصاً در مورد لوازم یدکی که حساس هستند، حتماً به این موضوع دقت کنید.

با بهترین فروشگاه آنلاین خرید لوازم یدکی بی ‌ام ‌و آشنا شوید

همان‌طور که در مطلب پیش رو گفتیم، یکی از مهم‌ترین موضوعات در خرید لوازم یدکی خودروهای گران قیمت مانند بی ‌ام ‌و، کیفیت قطعات و اعتبار برند تولید کننده آنهاست.

اگر تصمیم دارید برای خودروی لوکس خود قطعه‌ای تهیه کنید، پیشنهاد ما فروشگاه آنلاین رادیس کار است. در این فروشگاه می‌توانید لوازم یدکی بی ‌ام‌ و و بنز را با بهترین قیمت و اطمینان از اصالت کالا خریداری کنید و دیگر نگران تقلبی یا بی‌کیفیت بودن آن نباشید. فقط کافیست به نشانی www.radiscar.com مراجعه کنید و قطعه یا لوازم یدکی مورد نیازتان را به ‌صورت آنلاین سفارش دهید.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar