چری آریزو ۶ پرو پیشتازی میکند

بروزرسانی در: چهارشنبه 11 اسفند 00 ساعت 14:09
چری آریزو ۶ پرو پیشتازی میکند

خودروی سدان چری آریزو ۶ پرو مدل ۲۰۲۱ در هفتمین نمایشگاه Carsughi L'Auto Preferita در برزیل جایزه بهترین خودروی سواری متوسط را در کلاس خود دریافت کرد. این نمایشگاه برزیلی یکی از جذاب‌ترین اتفاقات و البته جوایز صنعت خودرو در کشور برزیل محسوب میشود. از دیگر ویژگی‌های مختص به این نمایشگاه هیئت منصفه آن است که متشکل از ۲۱ روزنامه‌نگار برجسته و حرفه‌ای صنعت خودروست که در طول برگزاری نمایشگاه اقدام به بررسی و رتبه‌دهی به خودروهای شرکت کننده در نمایشگاه میکنند. از همینجا میتوان نتیجه گرفت که آریزو ۶ پرو از زیر زره‌بین‌های بسیاری گذشته است.

خودروی آریزو ۶ پرو که در ماه اکتبر در برزیل عرضه شد و به دلیل طراحی جذاب، پیکربندی قدرتمند، تجربه رانندگی راحت و فناوری‌های ایمنی پیشرفته مورد تحسین بوده و از طرفی مورد استقبال مشتریان برزیلی قرار گرفته است. آریزو ۶ دارای یک موتور ۱.۵ لیتری توربو با ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر است و از یک گیربکس ۹ سرعته CVT بهره میبرد.

البته به گفته شرکت چری، برزیل تنها یکی از بازارهای استراتژیک جهانی آن است که در سالهای اخیر شاهد رشد سریع فروش بوده است. طبق داده‌های منتشر شده توسط فدراسیون ملی توزیع وسایل نقلیه موتوری در برزیل در نوامبر سال ۲۰۲۱، فروش چری سالانه ۱۲۷ درصد افزایش یافته و از خودروهای نیسان پیشی گرفته است و نهمین رتبه برتر در فروش خودروهای سواری در بازار برزیل شده است. شرکت چری میگوید سدان Arrizo ۶ Pro را در چندین کشور عرضه و تجربه رانندگی با کیفیتی را برای مصرف کنندگان در سراسر جهان به ارمغان خواهد آورد. البته در چند ماه گذشته در کشور ایران نیز شامل چند رونمایی از جدیدترین مدل‌های چری آریزو و ام وی ام نیز بوده‌ایم.

اما آنچه که در بازار ایران و خودروهای متنوع چینی آن شاهد هستیم گویای این مطلب است که چری آریزو ۶ میتواند رقیبی ارزان قیمت برای خودروهای مونتاژ داخل مانند کیا سراتو از سایپا، مزدا ۳ از بهمن و هیوندای النترا از کرمان خودرو محسوب شود. اما از طرف دیگر به لحاظ قیمتی میتواند آن را رقیب هیوندای سوناتا و کیا اوپتیما دانست. البته جذابیت‌هایی که شرکت مدیران خودرو در عرضه این خودروی لوکس ارائه میکند نیز میتواند برگ برنده‌ای برای فروش هرچه بیشتر آن در ایران محسوب شود.

به لحاظ نامی که آریزو ۶ دارد عملا باید حداقل یک پله بالاتر از آریزو ۵ قرار بگیرد. اما جالب است بدانید که اگر گیربکس ۹ سرعته آریزو ۶ را در این مقایسه اجمالی وارد نکنیم به لحاظ فنی شاید تفاوت چندانی بین این دو خودرو مشاهده نشود. هردوی این خودروها از پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ و البته گیربکس اتوماتیک cvt استفاده میکنند و سیستم انتقال قدرت آنها در دیفرانسیل جلو قرار دارد. با وجود در نظر گرفتن مسائل فنی میتوان گفت که آریزو ۶ عملا نسخه‌ای آپدیت شده از آریزو ۵ است که البته اگر منصفانه به آن نگاه کنیم آریزو خودرویی بسیار مناسب و قدرتمند است اما تغییر چندانی در مدل ۶ آن رخ نداده است.

آنچه منتقدان در خصوص آریزو ۶ میگویند این است که این خودرو پیشرانه‌ای کم حجم دارد. این مسئله میتواند کمی عجیب باشد اما جالب است بدانید که به دلیل قوانین موجود در کشور چین خودروسازان تمایل بیشتری به استفاده از پیشرانه‌های کم حجم دارند. البته دلیل این امر هم چیزی نیست جز پرداخت مالیات کمتر که دلیل اصلی آن نیز قوانین بسیار سختی است که در چین وجود دارد. موتورهای توربو شارژ نیاز بیشتری به بنزین‌های سوپر دارند که البته در ایران نیز این مسئله تبدیل به یکی از دغدغه‌های صاحبان خودروهای خارجی شده است.

مدیران خودرو همیشه فعال است.

یکی از معایبی که در رابطه با خودروهای داخلی شاهد آن هستیم عدم وجود لوازم یدکی با کیفیت، استاندارد و دارای ضمانت است. که البته در مواجه با خودروهای وارداتی نیز شاید بتوان گفت که مدت‌ها بعد از عرضه‌ی یک خودروی خارجی لوازم یدکی آن نیز به داخل کشور ما وارد میشود. اما در بررسی آنچه که در چندین سال گذشته از فعالیت های مدیران خودرو شاهد بودیم به جرات میتوان گفت که در فرآیند فروش و خدمات پس از فروش توانسته به شکل بسیار قابل قبولی ظاهر شود.

از همان ابتدای ورود آریزو ۶ به بازار ایران، مدیران خودرو توانسته لوازم یدکی آریزو را نیز به تمامی نمایندگان مجاز خود عرضه کند، که البته تعداد این نمایندگان در سراسر کشور بسیار زیاد است و به جرات میتوان گفت که در هر شهر و استانی میتوان حداقل یک یا دو نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش فعال و باتجربه را یافت. بطور مثال نمایندگی ۵۰۷۲ یکی از نمایندگان فروش لوازم یدکی ام وی ام و قطعات خودروهای عرضه شده توسط شرکت مدیران خودرو است که به صورت اینترنتی و آنلاین اقدام به عرضه محصولات مورد نیاز مشتریان میکند.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar