نگاهی به ۸ مدل خاص بازار دست دوم‌های ایران

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
نگاهی به 8 مدل خاص بازار دست دوم‌های ایران

می‌توان با گشتی کوتاه در میان مدل‌های دست دوم ۵۰ تا ۱۵۰ میلیونی اتومبیل‌هایی ویژه و خاص خرید که ضمن داشت قیمت پایین، هم کیفیتی خوبی دارند و هم سطح سواری عالی.

حالا که با رکود در بازار اتومبیل‌های صفر کیلومتر رو به رو هستیم، حالا که دست ما بیشتر از هر زمانی از خودروهای باکیفیت و مدرن روز دور مانده و حالا که همه چیز علیه آزادی انتخاب اتومبیل دلخواه ما عمل می‌کند، مجبوریم با کمی ارفاق، از خیر خرید خودرو صفر کیلومتر بگذریم و در یک رده پایین‌تر، میان انبوهی از مدل‌های وارداتی کارکرده یک اتومبیل خوب و مناسب پیدا کنیم. این کار می‌توان به هر نوعی انجام شود چرا که بازار دست دوم بی‌نهایت انتخاب را پیش روی مشتریان می‌گذارد. رعایت چند نکته مهم مانند شناخت از اتومبیل تجربه رانندگی و هم دانش کافی می‌تواند به خرید یک خودرو جذاب کمک کند ضمن اینکه با اندکی اغماض نسبت به موضوع قابیلت نقدشوندگی سریع اتومبیل، می‌توان دست به خرید اتومبیل‌های بهتری هم زد که تجربه سواری کم نظیری دارند. برای مثال آلفا رومئو همیشه ماشین‌های اسپورتی می‌سازد، بایک همکاری چینی ساب سوئد اتومبیلی سریع و محکم است، و هیوندای در مدل آی ۴۰ توانسته اتومبیل بسیار جالبی بسازد. این اتومبیل‌ها اگر چه بازار خوبی ندارند اما به متقاضیان خود تجربه متفاوتی عرضه می‌کنند که ارزش ریسک کردن دارد. این شما و این هشت پیشنهاد عجیب و ویژه از بازار دست دوم.

 

تویوتا آریون گرند مدل ۲۰۱۰/ ۱۷۰ تا ۱۸۰ میلیون تومان

کشور سازنده: استرالیا

پیشرانه: ۶ سیلندر ۳۵۰۰ سی‌سی

قدرت: ۲۶۸ اسب بخار

شتاب: ۷ ثانیه

ایمنی: ۵ ستاره انکپ استرالیا

دلیل انتخاب: با کارکردی معادل ۱۸۰ هزار کیلومتر، هنوز هم اتومبیلی با وقار، زیبا و مدرن است که علاوه بر فضای راحت اتاق از پیشرانه‌ای قدرتمند، تجهیزات مناسب و کیفیت ساخت بالا بهره می‌برد. به نظر می‌رسد به جای پرداخت بهای ۱۵۰ میلیونی برای یک سدان اقتصادی مثل مزدا ۳، خرید آریون به عنوان نمونه ارتقایافته مدل کمری به شدت توصیه می‌شود.

هیوندای آی ۴۰ مدل ۲۰۱۵/ ۱۴۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان

کشور سازنده (مونتاژ): روسیه

پیشرانه: ۴ سیلندر ۲۰۰۰ سی‌سی

قدرت: ۱۷۵ اسب بخار

شتاب: ۱۱ ثانیه

ایمنی: ۵ ستاره یوروانکپ

دلیل انتخاب: یک سدان شرقی که در کره جنوبی برای اروپایی‌ها طراحی شد و البته شکست خورد. این اتومبیل که چیزی میان هیوندای الانترا و هیوندای سوناتا را به متقاضیان ارائه می‌کند خودرویی کم مصرف است که می‌توان با اعتماد کامل نسخه کارکرده آن را به اتومبیلی مانند سانگ یانگ تیوولی ترجیح داد.

ایسوزو دی ماکس مدل/ ۱۳۵ میلیون تومان

کشور سازنده: تایلند

پیشرانه: ۴ سیلندر ۳۰۰۰ سی‌سی

قدرت: ۱۶۵ اسب بخار

شتاب: ۱۳ ثانیه

ایمنی: ۴ ستاره یوروانکپ

دلیل انتخاب: یک وانت کاملاً سفت و سخت و اقتصادی که می‌توان نمونه‌های کم کارکرد آن را به جای مدل پردردسری مانند کاپرا یا ریچ خریداری کرد و از توان قدرت بارکشی بالا، استهلاک کم، قدرت آفرود بی نظیر و سواری راحتش لذت برد. خوب است بدانید که پیشرانه دی-ماکس ۳۶۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد که همواره در مانورهای سخت به کمک راننده می‌آید.

MG6 جی‌تی مدل ۲۰۱۶ / ۱۲۰ تا ۱۲۵ میلیون تومان

کشور سازنده: چین

پیشرانه: ۴ سیلندر ۱۸۰۰ سی‌سی توربو

قدرت: ۱۶۰ اسب بخار

شتاب: ۱۰ ثانیه

ایمنی: ۴ ستاره یوروانکپ

دلیل انتخاب: این سدان کوچک و اسپورت را در نمونه پرکارکرد می‌توان با فراغ بال جایگزین اتومبیلی مانند چری آریزو ۵ توربو یا لیفان ۸۲۰ کرد. نمونه‌های تمیزتر سری ۶ ام‌جی البته اندکی گران‌تر هستند و استهلاک کمتری به شما تحمیل می‌کنند. اتاق ۶ جادار و مجهز است و در مقایسه با نمونه‌های چینی و کره‌ای هم رده، زیبایی و شکوه بیشتری دارد.

کیا اسپورتیج مدل ۲۰۱۰/ ۱۱۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان

کشور سازنده: کره جنوبی

پیشرانه: شش سیلندر ۲۷۰۰ سی‌سی

قدرت: ۱۷۵ اسب بخار

شتاب: ۱۱ ثانیه

ایمنی: ۵ ستاره یوروانکپ

دلیل انتخاب: در مقایسه با اتومبیلی مانند چری تیگو ۵ هم قدرت بالاتر و هم کیفیت ساخت بیشتری دارد. در عین حال به کمک ۸ کیسه هوای ایمنی و کلی سیستم ترمز، ایمنی مناسبی داشته که در نمونه‌های چینی کلاً یافت نمی‌شود. خوشبختانه دو دیفرانسیل بوده و توان آفرود نسبتاً خوبی دارد ضمن اینکه استهلاک کمتری هم به متقاضیانش تحمیل می‌کند.

بایک سنوا/ ۱۱۵ میلیون تومان

کشور سازنده: چین

پیشرانه: ۴ سیلندر ۲۳۰۰ سی‌سی

قدرت: ۲۴۸ اسب بخار

شتاب: ۹ ثانیه

ایمنی: مشخص نیست

دلیل انتخاب: خب، شاید باورش سخت باشد ولی بایک سنوا واقعاً اتومبیل باکیفیتی است، با کمک سوئدی‌ها و البته شرکت معروف ساب ساخته شده که ضمن طراحی یک پیشرانه و جعبه دنده خوب، شاسی محکم و ایمنی متناسبی را برایش به ارمغان آورده است. شتاب بالایی داشته و می‌تواند به راحتی آدرنالین خون راننده را بدون چینی بودن بالا ببرد!

آلفا رومئو میتو/ ۱۰۰ میلیون تومان

کشور سازنده: ایتالیا

پیشرانه: ۴ سیلندر ۱۴۰۰ سی‌سی

قدرت: ۱۳۵ اسب بخار

شتاب: ۹ ثانیه

ایمنی: ۵ ستاره انکپ استرالیا

دلیل انتخاب: هنوز هم زیبایی این کوپه ایتالیایی جای ستایش دارد. با اینکه ابعاد کوچکی دارد اما اتومبیل جاداری در مقایسه با اتومبیل‌های کره‌ای موجود در این قیمت مثل پیکانتو به حساب آمده ضمن اینکه کیفیت سواری، هماهنگی پیشرانه و جعبه دنده و هندلینگش مثال زدنی است. راستی میتو اتومبیلی عالی برای تیونینگ و ارتقا بوده که این مورد باب دل جوانان هم هست.

شورولت کاپریس ال‌اس ۱۹۸۴/ ۷۰ میلیون تومان

کشور سازنده: آمریکا

پیشرانه: ۸ سیلندر ۵۷۰۰ سی سی

قدرت: ۱۷۰ اسب بخار

شتاب: ۱۱ ثانیه

ایمنی: مشخص نیست

دلیل انتخاب: طبیعتاً وقتی حرف از خاص بودن می‌زنیم باید در مورد محصولات کلاسیکی مثل شورولت کاپریس که به کاپریس تخم مرغی معروف است هم حرف بزنیم. این اتومبیل که در سال‌های دهه ۶۰ به شمار اندکی وارد ایران شده یک سدان کشیده و بزرگ با انبوهی از امکانات است که به لطف پیشرانه حجیم و سواری نرم و راحت می‌تواند به خوبی تجربه رانندگی را به خاطره‌ای لذت بخش تبدیل کند.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar