جگوار اف تایپ مدل ۲۰۲۱ رونمایی شد + تصاویر

سه شنبه 12 آذر 98 ساعت 17:32
جگوار اف تایپ مدل 2021 رونمایی شد + تصاویر

جگوار اف تایپ مدل ۲۰۲۱ بالاخره به طور رسمی رونمایی شد و از نظر ابعاد بدنه، تقریباً مشابه نسل فعلی این خودرو است. از نظر ما این مورد را نمی‌توان ایراد به حساب آورد، چرا که اف تایپ هنوز هم یکی از بهترین خودروهای حاضر در بازار می‌باشد. جگوار در واقع نمی‌خواسته این فرمول جذاب را فعلاً دست کاری کند و به همین دلیل، دستی مختصر روی سر و روی آن کشیده است.

در حالی که شکل کلی خودرو تقریباً دست نخورده باقی مانده، برخی از المان‌های طراحی این خودرو به طور قابل توجهی متفاوت هستند. جگوار برای اف تایپ جدید یک جلوپنجره بزرگ‌تر، چراغ‌های جلوی افقی باریک‌تر و یک کاپوت جلوی جدید با دریچه‌های ورودی هوای کناری متفاوت طراحی کرده است. چراغ‌های عقب نیز برخی تغییرات داشته‌اند و اکنون گرافیک آن‌ها شبیه به آن چیزی است که قبلاً روی جگوار I-Pace دیده بودیم. خوشبختانه، طراحی ۴ سراگزوز پیشرانه هشت سیلندر خورجینی در مدل قدرتمند R همچنان وجود دارد.

آدام هاتون، طراح ارشد شرکت جگوار در این باره می‌گوید: «اف تایپ همیشه ظاهر و ابعاد فوق العاده ای داشته و جدیدترین طراحی ما تلاش کرده تا آن ارزش‌های کلیدی جگوار را بیش از پیش تقویت کند. هدف ما این بود که اف تایپ جدید را هدفمندتر، معاصرتر و دراماتیک‌تر طراحی کنیم.»

جگوار اف تایپ مدل 2021 رونمایی شد + تصاویر

در بحث پیشرانه‌ها جگوار محافظه کارتر رفتار کرده است. پیشرانه پایه همچنان همان موتور ۲ لیتری توربو ۵ سیلندر با ۲۹۶ اسب بخار قدرت می‌باشد. جگوار گیربکس دستی مدل ۲۰۲۰ خودرو را حذف و جگوار اف تایپ مدل ۲۰۲۱ را فقط با یک گیربکس هشت دنده اتومات می‌توانید خریداری کنید. پیشرانه قوی‌تر عرضه شده همچنان همان موتور شش سیلندر خورجینی توربو با ۳۸۰ اسب بخار قدرت است، گرچه دیگر خبری از نسخه ۳۴۰ اسب بخاری همین موتور نیست. جگوار می‌گوید این پیشرانه هنوز هم آن صدای جذاب و گوش نواز را دارد. اگر به دنبال بهترین پرفورمنس هستید، اف تایپ R باید انتخاب شما باشد. در این مدل خروجی‌های پیشرانه به ۵۷۵ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور افزایش یافته؛ اعدادی که دقیقاً مشابه SVR هستند، ولی در مقایسه با اف تایپ R قبلی ۱۸ نیوتن متر گشتاور آن بیشتر شده است.

جگوار اف تایپ مدل 2021 رونمایی شد + تصاویر

جگوار هنوز چیزی در مورد برنامه احتمالی خود برای نسخه SVR اف تایپ جدید نگفته، ولی ما حدس می‌زنیم این اتفاق خواهد افتاد. اگر جگوار این خودرو را عرضه کند، می‌توانیم انتظار خروجی‌های به مراتب بیشتری از پیشرانه‌اش داشته باشیم. تا این لحظه، جگوار ادعا می‌کند نسخه R اف تایپ جدید صفر تا صد را در ۳.۵ ثانیه می‌تواند پر کند که همان زمان SVR می‌باشد. حداکثر سرعت آن به صورت الکترونیکی روی ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. تمامی پیشرانه‌ها به یک سیستم اگزوز فعال به صورت استاندارد یا آپشن مجهز هستند. نسخه R این خودرو یک حالت جدید به نام Quiet Mode دارد که با فعال بودن آن، هنگام روشن کردن جگوار اف تایپ مدل ۲۰۲۱ خود دیگر همسایه‌ها از دستتان شاکی نخواهند شد.

جگوار اف تایپ مدل 2021 رونمایی شد + تصاویر

شرکت همچنین هندلینگ اف تایپ جدید را نیز بهبود بخشیده است. خودرو از کمک فنرهای جدید با کالیبراسیون متفاوت بهره می‌برد و سواری بسیار بهتری در مقایسه با مدل فعلی دارد. جگوار می‌گوید اف تایپ جدید در سرعت‌های پایین سواری راحت‌تر و در سرعت‌های بالا کنترل بیشتر و سواری مطمئن‌تر در اختیار شما خواهد گذاشت. فرمان الکتریکی و سیستم کنترل پایداری خودرو نیز تیونینگ جدید دارند. از نظر سخت افزاری، جگوار می‌گوید قطعات اعظم سیستم تعلیق عقب از جنس آلومینیوم هستند. برای حل مشکل کم فرمانی، سیستم مبدل گشتاور مبتنی بر ترمز دوباره تیونینگ شده است. جگوار اف تایپ مدل ۲۰۲۱ همچنین از تایرهای پیرلی پی زیرو استفاده می‌کنند که در مدل R ده میلی متر پهن‌تر هستند.

جگوار اف تایپ مدل 2021 رونمایی شد + تصاویر

بخش اعظم طراحی کابین خودرو دست نخورده باقی مانده، ولی از نظر تجهیزات و تکنولوژی‌ها شاهد پیشرفت بسیاری هستیم. صفحه کیلومتر و آمپرها را روی یک صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی می‌توانید ببینید. صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی خودرو ۱۰ اینچی بوده و از اپل کارپلی و اندروید اتو به طور استاندارد پشتیبانی می‌کند. روی خودرو دو نوع صندلی متفاوت قابل سفارش هستند و جگوار امکان سفارشی سازی متریال و رنگ‌ها را فراهم کرده است.

هنوز چیزی در مورد قیمت یا زمان ورود به بازار اعلام نشده و طی ماه‌های اخیر باید منتظر این اطلاعات باشیم. اکثریت تصاویر موجود فعلی از مدل کوپه هستند، ولی یکی دو عکس هم از نسخه کانورتیبل ارائه شده است. نخستین نمونه‌های جگوار اف تایپ مدل ۲۰۲۱ نسخه فرست ادیشن خواهند بود.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar