رونمایی از تویوتا سوپرا مدل ۲۰۲۰

بروزرسانی در: پنج شنبه 29 اسفند 98 ساعت 13:32
رونمایی از تویوتا سوپرا مدل 2020

همه ما تقریباً می‌دانستیم که تویوتا سوپرا مدل ۲۰۲۰ یک نسخه چهار سیلندر هم خواهد داشت، ولی اکنون شرکت تویوتا به صورت رسمی این مدل را رونمایی کرده است. همان طور که انتظار می‌رفت، این خودرو یک موتور چهار سیلندر خطی ۲ لیتری با توربو شارژر Twin Scroll دارد که خروجی‌های آن به کمک یک گیربکس هشت دنده اتومات به چرخ های عقب ارسال می‌شود. روی هم رفته این پیشرانه ۲۵۵ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این مشخصات فنی عیناً مشابه بی ام و Z4 sDrive30i هست که تویوتا سوپرا جدید مبتنی بر آن ساخته شده است. نکته جالب این که مدل شش سیلندر تویوتا سوپرا مدل ۲۰۲۰ در مقایسه با Z4 شش سیلندر مشخصات فنی ضعیف‌تری دارد. تویوتا می‌گوید این نسخه سوپرا صفر تا صد را در ۵.۲ ثانیه پر می‌کند. اگر بخواهیم مقایسه کنیم، نسخه شش سیلندر تویوتا سوپرا مدل ۲۰۲۰ صفر تا صدی ۵.۱ ثانیه‌ای دارد.

بنابراین اگر این خودرو با خروجی‌های قوی‌تر کندتر از مدل شش سیلندر است، به نظر شما آیا می‌تواند برای خریداران جذابیتی داشته باشد؟ البته که قیمت این خودرو در مقایسه با نسخه شش سیلندر ارزان‌تر خواهد بود، البته هنوز جزئیات قیمتی آن منتشر نشده است. با توجه به میانگین مصرف سوخت Z4، تویوتا سوپرا مدل ۲۰۲۰ چهار سیلندر در مقایسه با مدل شش سیلندر کم مصرف‌تر نیز می‌باشد. از یک نقطه نظر پرفورمنس، مدل چهار سیلندر وزن بسیار کم‌تری دارد. تویوتا می‌گوید این مدل در مقایسه با نسخه شش سیلندر تقریباً ۱۱۰ کیلوگرم سبک‌تر است. هر دو مدل تویوتا سوپرا مدل ۲۰۲۰ تقسیم وزن ۵۰/۵۰ دارند.

رونمایی از تویوتا سوپرا مدل 2020

فروش نسخه چهار سیلندر سوپرا در اروپا از ماه مارس شروع می‌شود و بعد از آن، شاهد عرضه این خودرو در مارکت های دیگر نیز خواهیم بود. تویوتا سوپرا مدل ۲۰۲۰ چهار سیلندر به طور استاندارد به رینگ‌های ۱۸ اینچی، روکش صندلی آلکانتارا و سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه نمایش ۸.۸ اینچی مجهز است. خودرویی که در تصویر می‌بینید نسخه ویژه Fuji Speedway است که فقط در رنگ بدنه سفید با آینه‌های قرمز، رینگ‌های ۱۹ اینچ فیبر کربنی و روکش صندلی مشکی و قرمز آلکانتارا فروخته می‌شود. شرکت فقط ۲۰۰ دستگاه از این مدل را برای بازار اروپا در نظر گرفته است.

رونمایی از تویوتا سوپرا مدل 2020

تویوتا هنوز اعلام نکرده که آیا این نسخه ویژه در بازار آمریکا نیز عرضه خواهد شد یا نه. البته با توجه به تأیید شدن این پیشرانه و همچنین بدنه و شاسی برای بازار آمریکا، احتمال این موضوع وجود دارد. البته عرضه تویوتا سوپرا مدل ۲۰۲۰ چهار سیلندر در بازار آمریکا به این بستگی دارد که بازار تقاضای خوب برای یک نسخه سبک‌تر و قوی‌تر از سوپرا را داشته باشد.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar