رونمایی از خودروی مسابقه‌ای ۶۰۰ اسب بخاری ATS Corsa + تصاویر

پنج شنبه 28 شهریور 98 ساعت 16:53
رونمایی از خودروی مسابقه‌ای 600 اسب بخاری ATS Corsa + تصاویر

حال در شرایطی که Automobili Turismo e Sport تغییرات زیادی پشت سر گذاشته و از یک مدل بسیار خاص GT رونمایی کرده، شاخه موتور اسپرت این شرکت به نام ATS Corsa نیز از یک نمونه اولیه مسابقه‌ای به نام RR Turbo رونمایی کرده که قادر است در بسیاری از مسابقات فدراسیون جهانی اتومبیل رانی در اروپا حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. ATS می‌گوید صفر تا صد این خودرو کاملاً داخل شرکت طراحی و ساخته شده است.

مهندسان شرکت از یک شاسی بسیار سبک وزن از جنس کروم مولیبدن (حدوداً ۴۰ کیلوگرم) و یک اتاق سبک وزن کامپوزیتی که به گونه‌ای طراحی شده تا حداکثر داون فورس را داشته باشد برای ساخت این خودرو استفاده کرده‌اند. این خودرو همچنین با بدنه فیبر کربنی هم قابل سفارش خواهد بود. در عقب، این مدل مسابقه‌ای را با یک باله آلومینیومی تکی یا یک باله فیبر کربنی سه تکه می‌توانید سفارش بدهید.

رونمایی از خودروی مسابقه‌ای 600 اسب بخاری ATS Corsa + تصاویر

زیر بدنه جذاب آن، اوضاع بسیار پیچیده‌تر می‌شود. موتور و گیربکس روی یک رام مونوبلاک از جنس آلومینیوم مستحکم سوار شده‌اند. سیستم تعلیق، کمک فنرها و اگزوز نیز روی این رام نصب شده‌اند. قدرت مورد نیاز خودروی مسابقه‌ای کورسا RR توربو از یک موتور ۲ لیتری توربو ۴ سیلندر قرض گرفته شده از هوندا تأمین می‌شود. این موتور که در وسط خودرو نصب شده ۶۰۰ اسب بخار قدرت در ۸۵۰۰ دور در دقیقه و ۵۳۰ نیوتن متر گشتاور بین ۴ هزار تا ۷ هزار دور در دقیقه تولید می‌کند. این پیشرانه به یک گیربکس شش دنده دستی با دیفرانسیل لغزش محدود متصل شده است. وزن خشک این خودرو برابر با ۷۸۰ کیلوگرم می‌باشد.

رونمایی از خودروی مسابقه‌ای 600 اسب بخاری ATS Corsa + تصاویر

از دیگر موارد قابل توجه فنی این خودرو می‌توان به ترمزهای مسابقه‌ای برمبو با کالیپرهای ۴ پیستون و دیسک‌های فولادی و آپشن ترمزهای سرامیک کربنی با کالیپرهای سبک وزن، سیستم تعلیق دوجناقی دوبل با کمک فنرهای قابل تنظیم الکترونیکی از طریق یک صفحه نمایش داخل کابین، تایرهای میشلن و رینگ‌های ۱۸ اینچی آلیاژی اشاره کرد. یک تبلت نیز داخل کابین وجود دارد که به دوربین نصب شده روی خودرو مجهز بوده و به کمک آن می‌توانید مسابقات خود را ضبط کرده یا به صورت آنلاین پخش کنید.

قیمت این خودرو از ۱۱۰ هزار یورو شروع می‌شود. بهار سال آینده نخستین نمونه‌های فروخته شده تحویل خواهند شد.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar