رونمایی از فولکس واگن آرتئون R + تصاویر

پنج شنبه 5 تیر 99 ساعت 16:32
رونمایی از فولکس واگن آرتئون R + تصاویر

شرکت فولکس واگن اخیراً خیلی بی سروصدا یک نسخه قدرتمند R از آرتئون را برای بازارهای جهانی مختلف معرفی کرده است. یکی از سخنگوهای شرکت به اتوبلاگ گفته که این خودرو قرار نیست در بازار آمریکا عرضه شود.

مهندسان شرکت قصد داشتند یک موتور شش سیلندر را زیر کاپوت آن قرار دهند، ولی نهایتاً آن‌ها یک ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو با ۳۱۵ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور برای این خودرو در نظر گرفته‌اند. این پیشرانه به یک گیربکس هفت دنده اتومات دو کلاچه متصل شده است. با این ترکیب فنی خودرو صفر تا صدر را در حدوداً ۵ ثانیه پر می‌کند و حداکثر سرعتش روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

به کمک تکنولوژی R-Performance Torque Vectoring خروجی‌های پیشرانه بین محور عقب و جلو تقسیم می‌شود. این سیستم همچنین قابلیت تقسیم گشتاور بین چرخ های عقب را هم فراهم کرده است. تا ۱۰۰ درصد گشتاور در مواقعی مانند پیچ‌های شدید ممکن است به محور عقب ارسال شود. از این رو، آرتئون R در مقایسه با مدل استاندارد دینامیک رانندگی بهتری دارد. خودرو همچنین به ترمزهای بزرگ‌تر و سیستم تعلیق هوشمند به صورت استاندارد مجهز شده است.

رونمایی از فولکس واگن آرتئون R + تصاویر

از نظر ظاهری، خودروی آرتئون R به کمک دریچه‌های ورودی هوای بزرگ‌تر در جلو، تریم مشکی در هر دو طرف، یک اسپویلر کوچک روی صندوق مدل فست بک و یک دیفیوزر نصب شده بین چهار سراگزوز از مدل استاندارد متفاوت شده است. کالیپرهای ترمز آبی تیره آن نیز از فاصله دور روی رینگ‌های ۲۰ اینچی کاملاً مشخص هستند. داخل کابین، خودرو به صندلی‌های اسپرت، تریم فیبر کربن روی داشبورد و پنل درها و شیفترهای دنده بزرگ پشت فرمان سه پره مجهز می‌باشد.

شرکت فولکس واگن فروش آرتئون R فست بک و شوتینگ بریک را طی ماه‌های آینده شروع خواهد کرد. جزئیاتی قیمتی آن هنوز اعلام نشده است و همان طور که گفته شد، خبری از عرضه آن در آمریکا نیست. این خودرو جدیدترین مدل R فولکس واگن بعد از رونمایی تی راک R و تیگوان R محسوب می‌شود. مدل بعدی R که احتمال عرضه آن در آمریکا وجود دارد نسخه R نسل هشتم گلف است.

Autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar