رونمایی از لامبورگینی سیان به عنوان اولین مدل هیبریدی شرکت + تصاویر

چهارشنبه 13 شهریور 98 ساعت 17:47
رونمایی از لامبورگینی سیان به عنوان اولین مدل هیبریدی شرکت + تصاویر

شایعات متعدد پیرامون استفاده شرکت لامبورگینی از تکنولوژی هیبریدی بالاخره در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۹ قرار است به حقیقت بپیوندد. این کمپانی ایتالیایی از یک مدل تولید محدود به نام سیان رونمایی کرده که قوی‌ترین خودرو و همچنین نخستین مدل هیبریدی تاریخ شرکت می‌باشد.

پیشرانه بنزینی الکتریکی سیان گویی جانی دوباره به موتور تنفس طبیعی ۱۲ سیلندر خورجینی شرکت بخشیده است. این پیشرانه هیبریدی تفاوت‌های زیادی با آن چه قبلاً روی کانسپت آستریون LP910-4 دیده بودیم دارد و در مقایسه با یک سیستم هیبریدی استاندارد بسیار پیشرفته‌تر می‌باشد.

یک موتور الکتریکی نصب شده بین پیشرانه بنزینی و گیربکس برق مورد نیازش را از یک ابرخازن دریافت کرده و ۳۴ اسب بخار قدرت را وارد سیستم می‌کند. در حالی که این عدد برای یک ابرخودروی لامبورگینی خیلی زیاد نباشد، ولی به لطف سیستم هیبریدی ملایم ۴۸ ولتی، سیان مصرف سوخت بهتری دارد، در شتاب گیری‌های سریع عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد و در سرعت‌های پایین خود به تنهایی می‌تواند قدرت مورد نیاز خودرو را تأمین کند. کل سیستم هیبریدی خودرو وزنی فقط حدوداً ۳۸ کیلوگرمی دارد. این وزن اضافه را شرکت به لطف مواد کامپوزیتی سبک وزن مانند فیبر کربن در بدنه جبران کرده است.

رونمایی از لامبورگینی سیان به عنوان اولین مدل هیبریدی شرکت + تصاویر

موتور ۱۲ سیلندر خورجینی نصب شده در وسط خودرو به کمک سوپاپ‌های هوای تیتانیومی ۷۸۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند، عددی که سیان را به قوی‌ترین خودرو در تاریخ ۵۶ ساله شرکت تبدیل کرده است. خروجی قدرت کل سیستم ۸۱۹ اسب بخار می‌باشد. لامبورگینی سیان صفر تا صد را در ۲.۸ ثانیه پر کرده و حداکثر سرعتی بالای ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت دارد.

از نظر ظاهری، در طراحی سیان از المان‌های مختلف خودروهای قبلی لامبورگینی در کنار برخی عناصر طراحی مدل‌های کانسپت شرکت بهره گرفته شده است. چراغ‌های LED روز روشن Y شکل مستقیماً از مدل ترزو میلنیو که سال ۲۰۱۷ رونمایی شده بود قرض گرفته شده، چراغ‌های عقب شش ضلعی نیز ما را به یاد مدل جذاب کنتاش می‌اندازد. خط گاندینی روی بدنه که در تمام مدل‌های شرکت دیده‌ایم روی این مدل نیز ارائه شده و ظاهری بسیار جذاب به آن بخشیده است.

رونمایی از لامبورگینی سیان به عنوان اولین مدل هیبریدی شرکت + تصاویر

داخل کابین اولین چیزی که به ذهن خطور می‌کند تلاش لامبورگینی برای حرکت به سمت استفاده از تکنولوژی‌های روز خودروهای خود است. راننده درست جلوی یک صفحه کیلومتر و آمپرهای دیجیتال قابل سفارشی سازی می‌نشیند. روی کنسول مرکزی شاهد استفاده از یک صفحه نمایش سیستم اطلاعات سرگرمی مشابه هوراکان Evo هستیم. استفاده از چرم پولترونا فراو و بخش‌هایی که به صورت سه بعدی چاپ شده‌اند در واقع فاصله بین میراث و آینده لامبورگینی را به نوعی پر کرده است.

رونمایی از لامبورگینی سیان به عنوان اولین مدل هیبریدی شرکت + تصاویر

لامبورگینی ۶۳ دستگاه از سیان را به صورت دست ساز در کارخانه سنت آگاتا تولید خواهد کرد. علت انتخاب عدد ۶۳ در واقع به سال تأسیس شرکت که ۱۹۶۳ است باز می‌گردد. جزئیات قیمتی خودرو هنوز مشخص نشده، ولی اگر قصد خرید آن را دارید باید متاسفانه به اطلاع شما برسانیم که تمام ۶۳ مدل آن فروخته شده‌اند. خریداران خوش شانس این ابرخودرو امکان سفارشی سازی آن را خواهند داشت.

خیلی‌ها می گویند مدل سیان در واقع پیش نمایشی از نسل آتی ابرخودروهای لامبورگینی است، ولی شرکت اخیراً اعلام کرده که جدیدترین مدل آن‌ها که دهه آینده میلادی قرار است رونمایی شود بسیار شبیه به نسل بعدی مدل‌های لامبورگینی خواهد داشت. طبق گفته مدیران شرکت این مدل در واقع اولین قدم در مسیر الکتریکی سازی خودروهای لامبورگینی خواهد بود.

رونمایی از لامبورگینی سیان به عنوان اولین مدل هیبریدی شرکت + تصاویر

قدم دوم در مسیر الکتریکی سازی شرکت به احتمال زیاد یک نسخه هیبریدی از لامبورگینی اوروس است. مدل سوم احتمالاً می‌تواند خودروی جانشین آونتادور باشد که با تکنولوژی‌های مشابه سیان در دهه آینده میلادی رونمایی خواهد شد. استفاده از ابرخازن ها به جای باتری‌های لیتیم یونی گرچه هزینه بیشتری داشته و سیستم را پیچیده‌تر می‌کند، ولی بدون شک برگ برنده را در رقابت با دیگر شرکت‌ها به لامبورگینی خواهد داد.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar