رونمایی از نسخه الکتریکی Z.E. رنو توئینگو

سه شنبه 6 اسفند 98 ساعت 18:52
رونمایی از نسخه الکتریکی Z.E. رنو توئینگو

اروپایی‌ها این روزها هنگام خرید یک خودروی شهری الکتریکی زیبا گزینه‌های زیادی پیش روی خود دارند. در ابتدا خودروهای الکتریکی اسمارت بودند که در این قاره سروصدا کردند، بعداً نوبت به مینی کوپر SE و هوندا E رسید و اکنون، خودروی رنو توئینگو Z.E. برای اروپا رونمایی شده است. توئینگو، همان طور که احتمالاً می دانید مبتنی بر پلت فرم اسمارت فور فور ساخته شده و همان شاسی و موتور را دارد. به همین دلیل، بسیاری از قطعات فنی دو خودرو عیناً مشابه هم است، ولی توئینگو Z.E. یک بهبود بزرگ در مقایسه با اسمارت فور فور دارد.

در عقب خودرو یک موتور الکتریکی با یک گیربکس تک دنده نصب شده که مشابه اسمارت ۸۰ اسب بخار قدرت و ۱۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. از نظر خروجی‌ها این موتور الکتریکی به خوبی با پیشرانه مدل پایه توئینگو که یک موتور ۳ سیلندر توربو با ۱ اسب بخار قدرت و ۱۳۵ نیوتن متر گشتاور است برابری می‌کند. تفاوت رنو با اسمارت ظرفیت باتری آن‌هاست. باتری توئینگو Z.E. ظرفیتی برابر با ۲۱.۳ کیلووات ساعت داشته و اسمارت فور فور، به یک پک باتری با ۱۷.۲ کیلووات ساعت ظرفیت مجهز شده است. به لطف این پک باتری بزرگ‌تر، رنو توئینگو ظرفیت پیمایش الکتریکی برابر با ۱۶۵ تا ۲۳۰ کیلومتر داشته و این عدد برای اسمارت بین ۱۱۵ تا ۱۳۰ کیلومتر می‌باشد. برخلاف داشتن پک باتری بزرگ‌تر، رنو از نظر فضای سرنشین و بار در مقابل اسمارت کم نمی‌آورد.

تشخیص یک توئینگو بنزینی از الکتریکی، حداقل از فاصله دور کار بسیار سختی خواهد بود. تنها برخی تزئینات آبی رنگ روی جلوپنجره، رینگ ها و نشان‌هایی کوچک روی بدنه توئینگو الکتریکی وجود دارند که آن را از مدل بنزینی متفاوت می‌کنند. برخی نسخه‌های توئینگو Z.E. ممکن است یک نوار آبی روشن روی کناره‌های خود، مانند مدلی که در تصویر می‌بینید داشته باشند. ظاهراً طرح‌های دیگری را نیز می‌توان برای کناره‌ها انتخاب کرد. طراحی بدنه تقریباً تفاوتی با مدل استاندارد بنزینی ندارد. داخل کابین نیز تغییراتی ایجاد نشده، البته به جز یک دسته دنده که لوگوی Z.E. روی آن درج شده و به شما امکان انتخاب یکی از سه سطح سیستم باز تولید انرژی از ترمزگیری را خواهد داد.

فروش رنو توئینگو Z.E. در سراسر اروپا تا پایان سال جاری شروع خواهد شد و قرار نیست وارد بازار امریکا شود. رونمایی رسمی و جهانی این خودرو در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۲۰ اتفاق خواهد افتاد. جزئیات قیمتی آن هنوز اعلام نشده است.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar