رونمایی از ون مرسدس بنز متریس مدل ۲۰۲۱

چهارشنبه 21 اسفند 98 ساعت 16:54
رونمایی از ون مرسدس بنز متریس مدل 2021

شاخه ون سازی شرکت مرسدس بنز اخیراً از یک مدل به روز شده ون ویتو رونمایی کرده که از تکنولوژی‌های بهتر، پیشرانه‌های توربودیزل جدید و در برخی بازارها از پیشرانه الکتریکی بهره می‌برد. مدل ویژه بازار آمریکای این ون که با نام متریس شناخته می‌شود برای مدل سال ۲۰۲۱ از برخی از این به روزرسانی ها بهره خواهد برد.

تغییرات طراحی ظاهری خودرو بسیار کم بوده و به جلوپنجره جدید، چراغ‌های عقب متفاوت، افزایش تنوع رنگ و طراحی‌های جدید رینگ محدود می‌شود. به روزرسانی های جدی‌تر داخل کابین اتفاق افتاده و مرسدس بنز متریس به یک صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی هفت اینچی، دوربین دید عقب بهتر و آینه دید عقب دیجیتال مجهز شده است. شرکت می‌گوید این تکنولوژی به رانندگان ون کمک می‌کند تا همیشه بدانند پشت سر آن‌ها در خیابان و جاده چه می‌گذرد. میدان دید این دوربین تقریباً دو برابر میدان دید یک آینه معمولی است و چیزی مانند پشت سری‌ها نیز دید راننده را مختل نمی‌کند. رانندگانی که ترجیح می‌دهند از یک آینه معمولی استفاده کنند می‌توانند دوربین را با فشردن یک دکمه روی آن خاموش نمایند.

رونمایی از ون مرسدس بنز متریس مدل 2021

در اروپا، پیشرانه‌های قابل سفارش روی این خودرو بسیار متنوع هستند. خریداران امکان انتخاب یک موتور چهار سیلندر توربو دیزلی در یک مدل ۱.۷ لیتری با ۱۰۲ و ۱۳۶ اسب بخار قدرت و یک مدل ۲ لیتری در نسخه‌های ۱۶۳، ۱۹۰ و ۲۳۶ اسب بخاری را خواهند داشت. در اروپا پیشرانه بنزینی برای این ون عرضه نشده است. برخی مدل‌ها به گیربکس شش دنده دستی مجهز هستند، ولی اکثریت آن ها با گیربکس ۹ دنده اتومات فروخته خواهند شد.

موتور پایه این خودرو فقط با سیستم دیفرانسیل جلو عرضه می‌شود و از سوی دیگر پیشرانه‌های ۱۳۶ و ۱۶۳ اسب بخاری در نسخه‌های دیفرانسیل جلو، دیفرانسیل عقب یا دو دیفرانسیل قابل سفارش است. مشتریانی که موتور ۱۹۰ اسب بخاری را انتخاب می‌کنند بین سیستم دو دیفرانسیل و دیفرانسیل عقب حق انتخاب خواهند داشت. نهایتاً، قوی‌ترین پیشرانه این خودرو نیز به سیستم دو دیفرانسیل یا دیفرانسیل عقب متصل می‌شود. البته این پیشرانه فقط روی ون‌های مسافری قابل سفارش است و در مدل‌های تجاری نمی‌توانید آن را انتخاب کنید. در اروپا به دلیل ساختار مالیاتی و بازرسی‌های فنی سالانه چنین محدودیتی وجود دارد.

رونمایی از ون مرسدس بنز متریس مدل 2021

ون مرسدس بنز متریس در دو طول بدنه و دو طول بین دو محور قابل سفارش می‌باشد و در قوی‌ترین مدل خود، ظرفیت حمل بار تا ۱.۵ تن را خواهد داشت. تا اینجای کار به نظرتان این خودرو خیلی قابل سفارشی سازی است نه؟ البته هنوز این موارد تمام نشده‌اند و یک مورد مهم دیگر وجود دارد.

الکتریکی شدن این ون می‌توان بدین معنی باشد که ناوگان‌های تجاری می‌توانند بدون مشکل و محدودیت در شهرهای اروپایی از این خودرو بهره ببرند. پیشرانه الکتریکی ویتو ۲۰۱ اسب بخار قدرت دارد و روی چرخ های جلو نصب شده، به یک پک باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی لیتیم یونی مجهز بوده و ظرفیت پیمایش الکتریکی برابر با ۴۲۱ کیلومتر دارد. شارژ باتری این خودرو از ۱۰ تا ۸۰ درصد با استفاده از شارژر سریع ۱۱۰ کیلوواتی فقط ۴۵ دقیقه زمان خواهد برد، ولی اگر از یک شارژر ۱۱ کیلوواتی خانگی استفاده کنید برای شارژ کامل پک باتری باید ۱۰ ساعت تقریباً صبر کنید.

مرسدس بنز متریس مدل 2021

مرسدس بنز یک نسخه استاندار از ویتو الکتریکی را در دو مدل با طول بدنه ۵۱۳۰ میلی متری و ۵۳۶۰ میلی متری روانه بازار خواهد کرد. این ون الکتریکی ظرفیت ۹ سرنشین را دارد. ون مرسدس بنز ویتو الکتریکی را می‌توان یک جایگزین ارزان قیمت در مقایسه با ون EQV که در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۹ رونمایی شده بود به حساب آورد. هنوز شرکت ظرفیت بار و بکسل مدل الکتریکی ویتو را اعلام نکرده است. بنجامین کاهلر، مدیر ون‌های الکتریکی شرکت گفته که تبدیل این ون به یک مدل الکتریکی تاثیری منفی روی ظرفیت بار آن نداشته است.

در آمریکا، مرسدس بنز متریس جدید از چند ماه دیگر با مدل سال ۲۰۲۱ وارد بازار خواهد شد. این خودرو به آخرین نسخه MBUX، دوربین دید عقب، جلوپنجره جدید و برخی تغییرات دیگر ویتو مجهز خواهد بود. جزئیات قیمتی این خودرو با نزدیک شدن به زمان ورود خودرو به بازار اعلام خواهد شد.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar