رونمایی از کراس اور جدید کیا سلتوس در دهلی نو + تصاویر

بروزرسانی در: چهارشنبه 5 بهمن 01 ساعت 22:22
رونمایی از کراس اور جدید کیا سلتوس در دهلی نو + تصاویر

کیا سلتوس را بدون شک می توان یکی از عجیب ترین رونمایی های این خودروساز کره ای طی سال های اخیر دانست. خودرویی که دو مدل کانسپت، چندین اسکچ از طراحی بدنه، یک گالری تصاویر کامل و چندین و چند تصویر تیزر از آن تاکنون منتشر شده است. با همه این اوصاف، از آن جایی که کیا سلتوس سال پیش در قالب کانسپت SP برای بازار هند رونمایی شده بود، شرکت کیا تصمیم گرفته تا محصول نهایی را ابتدا در دهلی نو، پایتخت این کشور رونمایی کند. البته در این رونمایی هنوز برخی جزئیات از جمله طراحی کابین و گزینه های پیشرانه به صورت یک راز باقی مانده، ولی امیدواریم در آینده این موارد نیز مشخص شوند.

میزان جزئیات و همچنین مواد اولیه به کار رفته در ساخت خودرو مواردی هستند که سلتوس را در این سگمنت نسبت به رقبای خود متمایز می کند. خطوط طراحی روی بدنه بسیار آشنا به نظر می رسند، ولی با این حال طراحان کیا تلاش کرده اند تا این خطوط ظاهری جدید و نو به سلتوس بدهند. در طراحی بخش جلو اولین چیزی که به چشم می زند طراحی سه تکه ای است که بخش های پایینی و بالایی این قسمت را شکل داده اند. جلوپنجره دماغه ببر پهن تر شده و در اطراف آن تزئینات فلزی مختلف و همچنین چراغ های جلوی بسیار زیبایی را می توانیم ببینیم. در بخش عقب چین های روی بدنه و افکت های فلزی در کنار چراغ های LED و چراغ های راهنمای سه بعدی چند لایه ترکیب بسیار جذابی را ایجاد کرده اند.

رونمایی از کراس اور جدید کیا سلتوس در دهلی نو + تصاویر

قبلا رندرهایی از طراحی کابین این خودرو منتشر شده و می دانیم که قرار است شاهد یک صفحه نمایش ۱۰.۲۵ اینچی اطلاعات سرگرمی روی داشبورد باشیم. این صفحه نمایش را به سه بخش مجزا می توان تبدیل و روی هر بخش یک اپلیکیشن متفاوت را باز کرد. کیا می گوید یک صفحه نمایش هدآپ هشت اینچی روی یک پنل شیشه ای پشت فرمان وجود خواهد داشت. خریداران می توانند با انتخاب آپشن سیستم صوتی بوز با هشت اسپیکر از شنیدن به موسیقی مورد علاقه خود داخل کیا سلتوس لذت ببرند. آپشن Sound Mood Lighting نیز که از نورپردازی محیطی و ترکیب موسیقی های آرامش بخش استفاده می کند می تواند انتخاب خوبی برای خریداران باشد.

برای بازار هند این خودرو با سه پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو ۴ سیلندر ۱۷۵ اسب بخاری، یک ۲ لیتری چهار سیلندر ۱۴۷ اسب بخاری و نهایتا یک ۱.۶ لیتری دیزلی ۴ سیلندر ۱۳۴ اسب بخاری عرضه خواهد شد. کیا هنوز چیزی در مورد گیربکس این خودرو نگفته، ولی به احتمال زیاد امکان انتخاب بین یک دو کلاچه هفت دنده اتومات، یک شش دنده اتومات و یک گیربکس CVT وجود خواهد داشت. کیا سلتوس همچنین امکان انتخاب بین سه حالت رانندگی اکو، عادی و اسپرت را دارد. در بیانیه مطبوعاتی کیا آمده که حالت اسپرت زمان پاسخ گویی سیستم فرمان و موتور الکتریکی را برای افزایش حس و حال دینامیک رانندگی بهبود می بخشد. از آن جایی که اشاره به سیستم هیبریدی این خودرو نشده، هنوز مشخص نیست موتور الکتریکی مذکور مربوط به سیستم فرمان برقی این خودرو است یا نه.

رونمایی از کراس اور جدید کیا سلتوس در دهلی نو + تصاویر

برای بازار هند کیا سلتوس با سه ترکیب رینگ و لاستیک ۱۶ اینچ با تایر ۲۰۵/۶۰، ۱۷ اینچ با تایر ۲۱۵/۵۵ و یا ۱۸ اینچ با تایر ۲۳۵/۴۵ قابل سفارش است.

در یکی از رندرهای منتشر شده از کابین، دکمه هایی وجود داشتند که ظاهرا مربوط به سیستم دو دیفرانسیل، سیستم کمکی حرکت در سربالایی و دیفرانسیل عقب قفل شونده بودند. کیا حداقل در رونمایی بازار هند چیزی در این مورد نگفته و برای کسب اطلاعات بیشتری در این زمینه فعلا باید صبوری به خرج بدهیم.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar