رونمایی شرکت نیکولا از تراک الکتریکی Badger

چهارشنبه 23 بهمن 98 ساعت 17:35
رونمایی شرکت نیکولا از تراک الکتریکی Badger

در حالی که هنوز چند ال تا رونمایی نسخه نهایی و تولیدی کشنده شرکت نیکولا فاصله داریم این استارت آپ آمریکایی از کانسپت جدید خود که یک پیکاپ تراک الکتریکی به نام Badger می‌باشد رونمایی کرده است. ظاهراً شرکت نیکولا قصد دارد این خودرو را در دو نسخه روانه بازار کند. نسخه اولی یک پیشرانه باتری - الکتریکی داشته و مدل دوم، از یک پیشرانه ترکیبی سلول سوختی و باتری - الکتریکی بهره می‌برد. مدل باتری الکتریکی با یک بار شارژ ظرفیت پیمایشی برابر با ۴۸۰ کیلومتر دارد، همین پیشرانه در ترکیب با یک موتور سلول سوختی ظرفیت پیمایش خودرو را دو برابر کرده و به حدوداً ۹۶۰ کیلومتر می‌رساند. جالب این که حالت ترکیبی باتری به راحتی فشردن یک دکمه داخل کابین فعال می‌شود. حداکثر قدرت پیشرانه ۹۰۶ اسب بخار بوده و ۱۳۲۰ نیوتن متر نیز گشتاور دارد. با کمک یک سیستم لانچ ابرخازنی که پرفورمنسی فوق العاده در اختیار خودرو قرار می‌دهد، صفر تا صد را این تراک جذاب فقط در ۲.۹ ثانیه می‌تواند پر کند.

در حالی که شرکت ریویان با پیکاپ الکتریکی خود بیشتر طرفداران خودروهای آفرود را هدف گرفته، ولی نیکولا با پیکاپ تراک الکتریکی خود می‌خواهد شرکت‌های حمل بار را به خود جذب کند. ترور میلتون، مدیرعامل شرکت گفته: «تراک Badger می‌تواند یک روز کامل کاری را بدون تمام شدن ذخیره باتری خود کار کند. این تراک الکتریکی را می‌توان برای کار، سفرهای آخر هفته، بکسل کردن، آفرود و بسیاری موارد دیگر استفاده کرد. هیچ پیکاپ الکتریکی دیگری قادر به فعالیت در چنین دماها و وضعیت‌هایی نیست.» ظاهراً شرکت نیکولا از یکی از مجری‌های برنامه معروف Diesel Brothers شبکه دیسکاوری برای طراحی و توسعه این خودرو در شرایط دنیای واقعی کمک گرفته است. فرد مذکور یک سری مستند نیز از لحظه تولید تراک Badger تا نهایی سازی آن آمده کرده که به زودی از این شبکه پخش خواهد شد.

رونمایی شرکت نیکولا از تراک الکتریکی Badger

تراک Badger از یک پک باتری ۱۶۰ کیلووات ساعتی لیتیم یونی و یک سلول سوختی ۱۲۰ کیلوواتی، یک اتاق استاندارد تراک ۴ در و کابین ۵ سرنشین بهره می‌برد. این خودرو ابعادی برابر با ۵۸۶۰ میلی متر، ۲۱۶۰ میلی متر عرض، ۱۸۵۰ میلی متر ارتفاع و ۱۵۶۰ میلی متر طول قسمت بار دارد. با این اوصاف این خودرو تقریباً ۱۰ سانتی متر ارتفاع کم‌تری در مقایسه با فورد اف ۱۵۰ داشته و در عوض حدوداً ۴ سانتی متر از آن پهن‌تر است. نکته عجیب این که Badger تقریباً ۱۰ سانتی متر طول بیشتری از فورد اف ۱۵۰ داشته و قسمت بار آن تقریباً ۷.۵ سانتی متر از آن کوتاه‌تر می‌باشد. اگر تصاویر رندر منتشر شده درست باشند، به نظر می‌رسد بخش جلو و فضای سرنشین جلوی Badger بیشتر فضای طول خودرو را به سبک تراک های الکتریکی بولینگر گرفته‌اند.

رونمایی شرکت نیکولا از تراک الکتریکی Badger

شرکت می‌گوید دماهای زیر ۲۰ درجه سانتی گراد تأثیر منفی روی عملکرد شارژ باتری خواهد گذاشت. با یک پریز برق ۱۵ کیلووات شارژ پک باتری این خودرو تقریباً ۱۲ ساعت زمان می‌برد. ظرفیت بکسل خودرو بالای ۴ تن است و توانایی کشیدن تریلر تا وزن ۹ تن را دارد.

طی دو سال آینده شاهد تراک های الکتریکی زیادی خواهیم بود. بولینگر در اواسط سال ۲۰۲۱، فورد و هامر در اواخر ۲۰۲۱، نورو تی وان و ریویان در اواخر سال ۲۰۲۰ و تسلا در اواخر سال ۲۰۲۱ همگی تراک های الکتریکی خود را روانه بازار خواهند کرد. قیمت این خودروها از ۳۹ هزار دلار برای تسلا سایبر تراک تا ۱۲۵ هزار دلار برای بولینگر B1 متفاوت است.

شرکت نیکولا می‌گوید تراک Badger را با همکاری کمپانی‌های مختلفی خواهد ساخت. در اروپا شرکت نیکولا با کمپانی ایویکو همکاری دارد و قرار است دو کمپانی با هم کشنده نیکولا Tre را تولید و روانه بازار کنند. ایویکو هیچ کارخانه‌ای در خاک آمریکا البته ندارد.

رونمایی شرکت نیکولا از تراک الکتریکی Badger

ماه سپتامبر امسال در مراسم نیکولا ورلد ۲۰۲۰ قطعاً شاهد اطلاعات بیشتری در مورد تراک جذاب Badger خواهیم بود. شرکت می‌گوید آزمایش نمونه‌های تستی این تراک و همچنین ثبت نام پیش فروش محدود آن را به زودی می‌خواهد شروع کند.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar