سوپرشارژر جدید Whipple برای وانت Super Duty فورد

پنج شنبه 28 فروردین 99 ساعت 14:55
سوپرشارژر جدید Whipple برای وانت Super Duty فورد

وانت‌های سوپر دیوتی شرکت فورد در به روزرسانی سال ۲۰۲۰ خود یک پیشرانه بنزینی تنفس طبیعی ۷.۳ لیتری هشت سیلندر خورجینی دارند. شرکت Whipple که به عنوان یکی از معروف‌ترین سازنده‌های سوپرشارژر آمریکا معروف می‌باشد، از فرصت استفاده کرده و یک سوپرشارژر برای این پیشرانه طراحی کرده است.

سوپرشارژر ۳ لیتری Twin Screw این شرکت قادر است قدرت موتور مذکور را از ۴۳۰ به ۷۰۰ اسب بخار افزایش داده و گشتاور آن را از ۶۴۴ به ۱۰۱۶ نیوتن بر متر برساند. هنوز معلوم نیست این افزایش خروجی‌ها چه تاثیری روی ظرفیت بکسل خودرو، مصرف سوخت یا شتاب خودرو می‌گذارد، ولی کاملاً می تون بهبود قابل توجهی را در هر یک از این بخش‌ها پیش بینی کرد.

سوپرشارژر جدید Whipple برای وانت Super Duty فورد

برای نصب این سوپرشارژر روی موتور طبق ادعای Whipple هیچ نیازی به اعمال تغییرات و دست کاری آن نیست و در کیت این سوپرشارژر شرکت یک اینترکولر هوا به آب نیز ارائه کرده است. شرکت همچنین ماژول کنترل موتور PCM را به منظور بهره مندی حداکثری توزیع سوخت، جرقه زنی، مدیریت گشتاور، کنترل گیربکس و سیستم‌های کنترل الکترونیکی دریچه گاز کالیبره می‌کند. نرم افزار این سیستم به صورت لحظه‌ای انواع پارامترهای مختلف را تحلیل می‌کند و اگر مشکلی در سیستم وجود داشته باشد، میزان بوست را کاهش خواهد داد.

شرکت Whipple همچنین گفته که برای نصب این سوپرشارژر باید گیربکس ۱۰ دنده اتومات خودرو را دوباره کالیبره کند تا پیشرانه در تمامی لحظات در محدوده حداکثر گشتاور خود باقی بماند. شرکت می‌گوید بعد از نصب سوپرشارژر حالت‌های رانندگی مختلف اف ۲۵۰ و اف ۳۵۰ شامل آفرود، بکسل، اکو و اسپرت دست نخورده باقی می‌مانند.

سوپرشارژر جدید Whipple برای وانت Super Duty فورد

کیت سوپرشارژر Whipple قیمتی معادل ۷۸۹۵ دلار همزمان با آغاز فروش در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ خواهد داشت. البته رود اند ترک در گزارش خود گفته که به علت بحران ویروس کرونا ممکن است زمان عرضه و همچنین قیمت این کیت سوپرشارژر دست خوش برخی تغییرات شود. در این فاصله، قطعاً خریداران وانت‌های سری سوپر دیوتی فورد می‌توانند با خیال راحت و ذهنی آزاد در مورد تمایل خرید این کیت سوپرشارژر تصمیم گیری کنند.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar