شورولت کوروت C8 کانورتیبل مدل ۲۰۲۰ رونمایی شد + تصاویر

پنج شنبه 11 مهر 98 ساعت 14:56
شورولت کوروت C8 کانورتیبل مدل 2020 رونمایی شد + تصاویر

در حالی که اوایل سال جاری میلادی به کمک تصویر تیزر منتشر شده ما تا حدودی با طراحی بدنه شورولت کوروت کانورتیبل مدل ۲۰۲۰ آشنا شده بودیم، ولی امروز شرکت به طور رسمی از نسخه روباز این خودرو رونمایی کرده است. جالب این که مدل روباز کوروت جدید یک سقف فلزی جمع شونده دارد، مدلی که در طول تاریخ هفتاد ساله کوروت نخستین بار است می‌بینیم. شرکت برای مکانیسم باز و بسته کردن سقف از موتورهای الکتریکی استفاده می‌کند. در مدل‌های قبلی روباز کوروت از قطعات هیدرولیکی برای این کار استفاده می‌شد. مکانیسم بسته شدن سقف طوری طراحی شده که به هنگام بسته بودن، به هیچ وجه فضای بار خودرو کم نمی‌شود. شورولت در بیانیه خود تاکید کرده که سقف خودرو چه باز باشد چه بسته، می‌توانید دو چمدان را به راحتی داخل صندوق عقب قرار بدهید.

کاور عقب خودرو شباهت زیادی به رودسترهای موتور وسط موجود در بازار دارد و این طراحی خاص پشت صندلی‌ها را روی مدل‌های مختلف دیده‌ایم. به طور کلی، در تمام مدل‌های کوروت کانورتیبل سقف و بخش پشتی صندلی‌ها هم رنگ بدنه است، ولی شما می‌توانید در صورت تمایل آن‌ها را به رنگ Carbon Flash که در واقع یک خاکستری تیره متالیک است رنگ آمیزی کنید. بین آن‌ها یک تکه شیشه قرار گرفته که هنگام باز شدن سقف جلوی باد را در کابین می‌گیرد. برای داشتن حداکثر جریان هوا این تکه شیشه‌ای را می‌توانید پایین ببرید. جالب اینجاست که این تکه شیشه‌ای را حتی در صورت بسته بودن سقف هم می‌توانید پایین برده و از جریان هوا داخل کابین لذت ببرید. موردی که در طراحی کوروت کانورتیبل جدید از نظر ما می‌تواند ایراد بزرگی باشد این است که کاور عقب هیچ پنجره‌ای نداشته و شما قادر نیستید موتور این خودرو را ببینید.

شورولت کوروت C8 کانورتیبل مدل 2020 رونمایی شد + تصاویر

درست مانند مدل کوپه، موتور بلوک کوچک LT2 حدوداً ۴۹۰ اسب بخار قدرت و ۶۳۷ نیوتن متر گشتاور داشته و به سیستم اگزوز پرفورمنس مجهز شده است. این پیشرانه به همان گیربکس هشت دنده اتومات دو کلاچه متصل شده و خروجی‌های خود را به کمک آن، به چرخ‌های عقب ارسال می‌کند. شورولت هنوز مشخصات پرفورمنس یا وزن خالص کوروت کانورتیبل را اعلام نکرده، ولی انتظار می‌رود این خودرو اندکی در مقایسه با مدل کوپه سنگین‌تر و در نتیجه کندتر باشد. شورولت می‌گوید سیستم تعلیق این خودرو را به گونه‌ای تیون کرده تا خودرو حس و حال سواری مانند مدل کوپه را داشته باشد. حداکثر سرعت خودرو تقریباً همانند مدل کوپه خواهد بود. شرکت همچنین گفته که کوروت کانورتیبل با سقف بسته و اسپویلر Z51 تقریباً همان میزان درگ مدل کوپه را دارد.

شورولت کوروت C8 کانورتیبل مدل 2020 رونمایی شد + تصاویر

قیمت این خودرو در مقایسه با مدل کوپه ۷۵۰۰ دلار گران‌تر می‌باشد. بدین معنی که برای خرید مدل پایه آن حداقل باید ۶۷ هزار و ۵۰۰ دلار پول کنار بگذارید. تولید مدل کانورتیبل از اواخر سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ و مدتی بعد از شروع مونتاژ مدل کوپه آغاز خواهد شد. برای آشنایی بیشتر با مشخصات و همچنین آپشن های ارائه شده برای آن، می‌توانید همین الان سری به وب سایت شرکت شورولت بزنید.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar