لوتوس از قوی‌ترین خودروی جاده‌ای خود رونمایی کرد + تصاویر

شنبه 5 مرداد 98 ساعت 16:36
لوتوس از قوی‌ترین خودروی جاده‌ای خود رونمایی کرد + تصاویر

آینده همیشه برای لوتوس روشن نبوده است، ولی این شرکت بریتانیایی این روزها تحت مالکیت شرکت چینی جیلی اوضاع به مراتب ریسکی‌تری در مقایسه با مثلاً سال ۲۰۱۵ دارد. این روزها لوتوس با رونمایی از نسخه GT خودروی Evora قصد دارد اوضاع خود را بهبود ببخشد و این خودرو با تغییرات بسیار و آپشن های زیاد در سطح رقبایی مانند پورشه، ممکن است بتواند نظر خیلی‌ها را در بازار به خود جلب کند.

مدل GT در واقع جایگزین نسخه‌های اسپرت ۴۱۰ و ۴۰۰ خودروی Evora خواهد شد. لوتوس از این خودرو با عنوان قوی‌ترین مدل جاده‌ای تاریخ لوتوس که در آمریکا به فروش رفته یاد می‌کند. Evora GT به یک موتور شش سیلندر خورجینی ۳.۵ لیتری سوپرشارژردار با ۴۱۶ اسب بخار قدرت در ۷ هزار دور در دقیقه و ۴۲۹ نیوتن متر گشتاور در ۳۵۰۰ دور در دقیقه مجهز است. صفر تا صد این خودرو برابر با ۳.۸ ثانیه و حداکثر سرعتش را Evora GT می‌تواند تا ۳۰۳ کیلومتر بر ساعت افزایش بدهد. گرچه این مدل اندکی کندتر از Evora GT430 که سال ۲۰۱۷ رونمایی شده بود می‌باشد، ولی لوتوس آن را هرگز در بازار آمریکا عرضه نکرده بود.

لوتوس از قوی‌ترین خودروی جاده‌ای خود رونمایی کرد + تصاویر

خودروی Evora GT به صورت استاندارد به یک گیربکس شش دنده دستی مجهز است. در صورت تمایل خریداران امکان سفارش گیربکس اتومات برای این خودرو را دارند. این گیربکس اتومات حالت تعویض دستی به کمک شیفترهای آلومینیومی نصب شده روی فرمان را هم خواهد داشت.

شرکت لوتوس برای کاهش وزن Evora GT در ساخت آن به میزان زیادی از فیبر کربن استفاده کرده است. علاوه بر این، در صورت تمایل با مقداری هزینه بیشتر می‌توانید فیبر کربن بیشتری نیز روی خودروی خود سفارش بدهید. پکیج کربن ارائه شده برای Evora GT با قیمت ۱۰ هزار دلاری خود شامل یک پنل سقف، در صندوق عقب، پنل جلو و دیفیوزر تمام فیبر کربنی می‌باشد. با انتخاب این آپشن وزن خودرو تقریباً ۲۵ کیلوگرم دیگر کاهش پیدا می‌کند، یا به عبارتی دیگر به ازای هر کیلو کاهش وزن باید ۲۰۰ دلار به لوتوس پول پرداخت کنید.

لوتوس از قوی‌ترین خودروی جاده‌ای خود رونمایی کرد + تصاویر

با خرید آپشن اگزوز تیتانیومی ۸ هزار دلاری وزن خودرو تقریباً ۱۱ کیلوگرم دیگر کم‌تر خواهد شد. خودروی Evora GT در سبک‌ترین حالت خود وزنی معادل ۱۴۰۷ کیلوگرم دارد، ولی برای رسیدن به این وزن باید به اندازه قیمت یک فولکس واگن گلف آپشن خریداری کنید. از نظر میزان داون فورس، Evora GT عملکرد فوق العاده در مقایسه با مدل‌های قبلی خود دارد.

اضافه شدن نام GT به خودرو تغییرات طراحی ظاهری خاصی برای خودرو در بر نداشته است. داخل کابین نیز همین داستان بوده و لوتوس همچنان این مدل را به عنوان یک خودرو دو سرنشین ارائه می‌کند. به گونه‌ای که صندلی‌های عقب آن فقط برای سرنشین‌های بسیار بسیار کوچک مناسب می‌باشد. خودروی Evora GT به یک صفحه نمایش ۷ اینچی استاندارد با پشتیبانی از اندروید اتو و اپل کارپلی مجهز است.

لوتوس از قوی‌ترین خودروی جاده‌ای خود رونمایی کرد + تصاویر

فروش لوتوس Evora GT مدل ۲۰۲۰ در آمریکا با قیمت پایه ۹۷ هزار دلاری هم اکنون شروع شده است. تحویل اولین نمونه‌های فروخته شده از اواخر سال جاری میلادی آغاز خواهد شد.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar