هوندا CR-V مدل ۲۰۲۰ هیبریدی بازار آمریکا رونمایی شد + تصاویر

جمعه 29 شهریور 98 ساعت 16:45
هوندا CR-V مدل 2020 هیبریدی بازار آمریکا رونمایی شد + تصاویر

خودروی هوندا CR-V هیبریدی اوایل سال جاری در اروپا رونمایی شده بود. اکنون این شرکت خودروسازی ژاپنی تصمیم گرفته تا پیشرانه هیبریدی CR-V را برای مدل سال ۲۰۲۰ در بازار آمریکا نیز ارائه کند. این نسخه الکتریکی سازی شده CR-V در واقع سومین مدل هیبریدی هوندا در بازار امریکا بعد از آکورد هیبریدی و اینسایت لقب می‌گیرد، ولی این خودرو نخستین مدل شاسی بلند هونداست که قرار است در بازار ینگه دنیا فروخته شود.

در مقایسه با CR-V مدل ۲۰۱۹، این خودرو تغییرات ظاهری اندکی کرده است. در طراحی ظاهری، این خودرو به یک جلوپنجره کرومی بزرگ‌تر، قاب چراغ‌های مه شکن جدید روی سپر جلو، چراغ‌های عقب دودی و سراگزوزهای جدید مجهز شده است.

در تمامی مدل‌ها به جز مدل پایه آل ایکس خودرو به چراغ‌های مه شکن LED جدید در جلو مجهز شده‌اند. دو مدل EX و EX-L از سوی دیگر از یک رینگ ۱۸ اینچی خاکستری تیره و مدل قدرتمند تورینگ از رینگ‌های جدید ۱۹ اینچی بهره می‌برند. شرکت هوندا برای مدل جدید CR-V هیبریدی دو رنگ خاکستری و قرمز متالیک را از امسال ارائه خواهد کرد. در تریم های غیر هیبریدی هوندا CR-V تنها رنگ جدید ارائه شده آبی متالیک است. در تمامی مدل‌ها، کنسول مرکزی خودرو به منظور استفاده راحت‌تر بازطراحی شده و مدل تورینگ به صورت استاندارد به سیستم شارژ بی سیم Qi مجهز می‌باشد.

هوندا CR-V مدل 2020 هیبریدی بازار آمریکا رونمایی شد + تصاویر

تمامی مدل‌های CR-V جدید اکنون به یک موتور ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربو با ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۲ نیوتن متر گشتاور مجهز شده‌اند. موتور ۲.۴ لیتری که قبلاً در مدل پایه آل ایکس به صورت استاندارد عرضه می‌شد امسال بازنشسته شده است.

سه خط تولید هوندا در آمریکا وظیفه ساخت و مونتاژ CR-V هیبریدی را بر عهده خواهند داشت. دقیق‌تر بخواهیم بگوییم، کارخانه آنا واقع در ایالت اوهایو وظیفه تولید موتور، کارخانه راسلز پوینت در اوهایو وظیفه ساخت دو موتور الکتریکی و نهایتاً کارخانه گرینسبرگ وظیفه مونتاژ CR-V هیبریدی در کنار مدل‌های معمولی این خودرو و همچنین هوندا اینسایت را عهده دار هستند.

هوندا CR-V مدل ۲۰۲۰ هیبریدی را به کمک یک لوگوی هوندای آبی روی جلوپنجره، چراغ‌های مه شکن میله مانند و همچنین نشان هیبریدی روی بدنه می‌توانید از مدل عادی تشخیص بدهید. از سوی دیگری هوندا CR-V تورینگ به یک سپر عقب خاص مجهز شده است. همچنین در تمامی مدل‌های هیبریدی سراگزوزها پنهان هستند. داخل کابین نیز CR-V هیبریدی به کمک صفحه نمایش‌هایی که میزان شارژ باتری و همچنین میزان بازتولید انرژی را نشان می‌دهد در کنار یک صفحه کیلومتر و آمپرهای خاص و دسته دنده دکمه‌ای و چند دکمه برای حالت‌های رانندگی EV، Econ و اسپرت خود را از مدل‌های عادی متمایز کرده است. به کمک پدال‌های پشت فرمان می‌توان میزان بازتولید انرژی از سیستم ترمز خودرو را تنظیم کرد. در حالت رانندگی EV در سرعت‌های پایین، یک صدای خاص از خودرو تولید و به عابرین پیاده هشدار می‌دهد. در حالت اسپرت، یک صدای خاص داخل کابین پخش می‌شود تا راننده و سرنشین‌ها حس و حال سواری اسپرت تری داشته باشند!

هوندا CR-V مدل 2020 هیبریدی بازار آمریکا رونمایی شد + تصاویر

پیشرانه هیبریدی این خودرو یک موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر را با دو موتور الکتریکی و یک پک باتری که زیر محفظه بار نصب شده‌اند ترکیب کرده است. خودرو به صورت استاندارد به گیربکس استاندارد مجهز نیست. خروجی کل سیستم ۲۱۲ اسب بخار بوده که بخشی از آن به کمک یک کلاچ الکتریکی برای سیستم دو دیفرانسیل به چرخ‌های عقب ارسال می‌شود. هوندا هنوز خروجی گشتاور سیستم را اعلام نکرده، ولی نسخه ویژه بازار اروپای این خودرو ۱۸۱ اسب بخار قدرت و ۳۱۴ نیوتن متر گشتاور دارد. هوندا می‌گوید انتظار دارد CR-V هیبریدی در مقایسه با مدل استاندارد این خودرو ۵۰ درصد مصرف سوخت کم‌تری داشته باشد. به عبارتی دیگر، هوندا CR-V هیبریدی در مدل تک دیفرانسیل مصرف میانگین ۵.۶ لیتر به ازای هر صد کیلومتر و در مدل دو دیفرانسیل ۵.۸ لیتر به ازای هر صد کیلومتر بنزین مصرف می‌کند.

هوندا CR-V مدل 2020 هیبریدی بازار آمریکا رونمایی شد + تصاویر

نسخه غیر هیبریدی هوندا CR-V جدید تا پایان امسال وارد نمایندگی‌های شرکت می‌شود و مدل الکتریکی سازی شده آن نیز اوایل ۲۰۲۰ قرار است وارد بازار شود. قیمت گذاری تمام مدل‌ها نزدیک به زمان رونمایی قرار است اعلام شود.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar