رونمایی از نسخه ویژه Stronger Than Time مرسدس بنز جی کلاس + تصاویر

بروزرسانی در: شنبه 25 خرداد 98 ساعت 18:20
رونمایی از نسخه ویژه Stronger Than Time مرسدس بنز جی کلاس + تصاویر

مرسدس بنز جی کلاس امسال ۴۰ ساله می‌شود. این اتفاق به قدری جذاب و شاید غیر قابل باور است که گویی این شاسی بلند قدرتمند طراحی شده در اتریش بیشتر از ۴ دهه می‌باشد که در خیابان‌های سراسر دنیا حضور دارد.

شکل کلی خودرو تقریباً دست نخورده باقی مانده و در عین حال، تکنولوژی‌های به کار رفته، راحتی کابین و پیشرانه‌های آن بارها طی نسل‌های مختلف دچار تغییر شده‌اند. مدل‌های پایه سال ۱۹۷۹ این خودرو تنها ۷۲ اسب بخار قدرت داشتند و در قوی‌ترین مدل، این میزان تنها به ۱۵۶ اسب بخار افزایش پیدا می‌کرد. ولی بعد از همه این سال‌ها، شاسی بلند عضلانی و زیبای آلمان‌ها گرچه ظاهری تقریباً شبیه به مدل کلاسیک خود دارند، این خودرو فوق العاده قوی‌تر شده و اکنون، برای چهلمین سالگرد تولد خودرو شرکت نسخه‌ای به نام Stronger Than Time به معنی قوی‌تر از زمان رونمایی کرده است.

مرسدس بنز جی کلاس

برای این نسخه ویژه سه پیشرانه ارائه شده و همچنین شاهد عرضه پکیج‌های طراحی برای آن هستیم. همه این خودروها لوگوی نسخه ویژه Stronger Than Time را روی زمین پروجکت می‌کنند. مدل دیزلی این نسخه ویژه به نام G 400d، قوی‌ترین مدل خانواده است که از موتور شش سیلندر خطی توربو دیزل OM656 استفاده کرده و ۳۳۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. اگر از علاقه مندان موتورهای بنزینی هستید، مدل G500 با یک موتور هشت سیلندر خورجینی ۴ لیتری توربو ۴۲۲ اسب بخار قدرت و ۶۱۰ نیوتن متر گشتاور دارد.

مرسدس بنز جی کلاس

نهایتاً، قوی‌ترین نسخه بنزینی که نشان مرسدس آ ام گ را نیز روی خود دارد، ۵۸۵ اسب بخار قدرت از موتور هشت سیلندر خورجینی توربوی مذکور تولید کرده و به گیربکس ۹ دنده اتومات اسپید شیفت TCT آ ام گ مجهز شده است. سیستم دو دیفرانسیل این تراک آ ام گ تقسیم گشتاور ۴۰/۶۰ داشته و مرسدس آ ام گ G63 با این مشخصات فنی صفر تا صد را در ۴.۵ ثانیه پر می‌کند. دو مدل دیگر نیز به پکیج طراحی بدنه آ ام گ و قطعات پرفورمنس ویژه مجهز شده‌اند که از آن جمله می‌توان به گلگیرهای عضلانی و اگزوزهای اسپرت اشاره کرد. شاخه تخصصی سفارشی سازی G Manufaktur به خوبی روی این نسخه ویژه کار کرده و ۶۴ ترکیب تریم کابین و ۳۴ رنگ بدنه برای آن موجود است.

مرسدس بنز جی کلاس

همان طور که می دانید، جی کلاس هیچ وقت خودرویی نبوده که برای رانندگی روی آسفالت طراحی شده باشد و شرکت برای نسخه ویژه نیز می‌خواهد همین رویه را ادامه بدهد. مرسدس قصد دارد یک مرکز ویژه به نام G-Class Experience Center را در ۱۵ کیلومتری جنوب شهر گراتس در اتریش راه اندازی کند که در آن، مسیرهای رانندگی مختلفی برای مشتریانی که قصد به چالش کشیدن جی کلاس را دارند موجود می‌باشد. مرسدس بنز همچنین یک پکیج آ ام گ تریل برای این خودرو طراحی کرده که به کمک آن، کمک فنرهای خودرو برای آفرود تیونینگ می‌شوند. خودرو به حالت‌های رانندگی مختلفی برای جاده‌های خاکی، صخره‌ای و شنی مجهز بوده و ترکیب رینگ و تایرها نیز برای رانندگی در شرایط جاده‌ای مختلف بهینه سازی شده‌اند.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar