شورولت کوروت با کیت بدنه پاندم

جمعه 12 آبان 02 ساعت 10:28
شورولت کوروت با کیت بدنه پاندم

شرکت ژاپنی پاندم از کیت جدید خود برای شورولت کوروت کانورتیبل نسل هشتم رونمایی کرد. این پروژه تیونینگ باعث شده ارتفاع کوروت به شدت کم شود و ظاهر جذابی پیدا کند.

ژاپنی‌ها در تیونینگ کوروت دست تنها نبوده‌اند و شرکت آلمانی بادر نیز تغییراتی را در آن اعمال کرده است. استفاده از کیت بدنه جدید بر پهنای کوروت بسیار افزوده و تغییراتی را در قوس چرخ‌ها به همراه داشته است. این کیت همچنین شامل اسپویلر لبه‌ای جلو و رکاب‌های جانبی متفاوت با تیغه‌های عمودی است. در بخش عقب خودرو یک بال بزرگ ثابت به همراه دیفیوزری خشن دیده می‌شود. رنگ نارنجی بدنه نیز با عناصر مشکی براق همراه شده تا تضاد جذابی را ایجاد کند.

شورولت کوروت پاندم از رینگ‌های ۱۰ پره با ظاهر مشکی براق استفاده می‌کند. این رینگ‌ها ابعاد ۲۰ و ۲۱ اینچی در جلو و عقب دارند و هرکدام ۱ اینچ بزرگ‌تر از رینگ‌های استاندارد کوروت هستند؛ اما تغییرات شرکت بادر آلمان معطوف به کابین خودروست به گونه‌ای که از پوشش مشکی با دوخت‌های سفید استفاده شده است. همچنین اطراف پانل پشت آمپرها و رکاب درب‌ها نیز با فیبر کربن مزین می‌شود.

کیت بدنه شورولت کوروت با ارتقای سیستم تعلیق همراه شده و به همین خاطر سیستم تنظیم ارتفاع نیز وجود دارد که به راننده اجازه می‌دهد ارتفاع کوروت را تا حد امکان کاهش دهد؛ اما در بخش قوای محرکه تغییر چندانی وجود ندارد و این شرکت تنها به استفاده از ورودی هوای فیبر کربنی و اگزوز با سوپاپ‌های قابل تنظیم اکتفا کرده است. برای یادآوری باید گفت پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری کوروت نسل هشتم ۴۹۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند هرچند با سفارش پکیج Z51 می‌توان قدرت این نیروگاه آهنین را ۵ اسب بخار بهبود بخشید.

تا سپتامبر ۲۰۲۳ تعداد ۲۵,۴۳۸ دستگاه شورولت کوروت به فروش رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۰.۲ درصدی را نشان می‌دهد. شورولت برنامه‌های مفصلی برای این نسل کوروت دارد و اخیراً تصاویر جاسوسی نسخه ZR1 آن منتشر شده‌اند. هنوز اطلاعات زیادی از این خودرو در دست نیست اما گفته می‌شود پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۵ لیتری توئین توربوی آن حدود ۸۰۰ اسب بخار قدرت تولید خواهد کرد. برای مقایسه باید گفت همین پیشرانه در Z06 به‌صورت تنفس طبیعی ۶۷۰ اسب بخار قدرت ارائه می‌کند. انتظار داریم ZR1 اواخر سال جاری میلادی یا اوایل سال ۲۰۲۴ معرفی شود.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar