معرفی بنز AMG GLE 800 کوپه برابوس

پنج شنبه 4 مرداد 03 ساعت 09:09
معرفی بنز AMG GLE 800 کوپه برابوس

پیشرانه درون‌سوز این خودروی خاص برابوس حالا بیش از ۸۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

مرسدس‌بنز از تولید یک پرچمدار برای شاسی‌بلند کوپه خود خودداری کرده است اما این باعث محدودشدن تصورات مهندسان و طراحان برابوس نشد. این تیم پرآوازه با تولید یک دستگاه مرسدس‌بنز GLE 800 بار دیگر توان خود را به رخ رقیبان کشیده است. پیشرانه این خودرو را یک واحد ۴ لیتری V8 تویین توربو موسوم‌به «بای توربو» تشکیل داده است که برخلاف نسخه استاندارد GLE، قدرت بسیار زیادی تولید می‌کند.

برخلاف یکی از سنت‌های برابوس برای نام‌گذاری محصولاتش که همیشه نام شامل قدرت خروجی موتور می‌شد، GLE 800 به ۸۱۲ اسب بخار قدرت و ۱,۰۱۷ نیوتن متر گشتاور مجهز شده است و در این زمینه با سوپراسپرت‌های مطرح بازار برابری می‌کند. سازنده مدعی شده که آفرینش جدیدش به‌لطف بهره‌وری از بهبودهای مکانیکی و فنی پیشرانه می‌تواند در عرض ۲.۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و روند شتاب‌گیری را تا رسیدن به سرعت ۳۱۴ کیلومتر بر ساعت ادامه دهد.

در مقام مقایسه می‌تواند به سریع‌ترین GLE مرسدس AMG یعنی GLE 63 S 4Matic پلاس نگاهی انداخت که با تکیه بر پیشرانه ۴ لیتری V8 خود ۶۱۲ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و می‌تواند در عرض ۳.۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. به این ترتیب، محصول برابوس با تکیه‌بر بهبودهای یادشده و در مقایسه با سریعترین GLE مرسدس حدودا ۱ ثانیه سریع‌تر به سرعت معیار ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و اگر آن را در برابر یک سوپراسپرت مانند لامبورگینی آونتادور SVJ قرا دهید، تنها یک‌دهم ثانیه از آن عقب خواهد ماند

از آنجایی که برابوس تمام بخش‌های خودرو را بهبود می‌بخشد، ظاهر GLE 800 را هم فراموش نکرده و کار خود را با کی کیت بدنه آغاز کرده است. پکیج ظاهری این شرکت شامل اقلامی چون جلوپنجره سفارشی، سیستک اگزوز فولادی ضدزنگ، کالیپرهای ترمز تازه، پکیج نورپردازی جذاب کابین، شیشه‌های دودی، ۰.۸ اینچ فاصله کمتر بدنه تا زمین و… می‌شود. البته تمام این مجموعه زیبا درکنار رینگ‌های بزرگ ۲۴ اینچی برابوس تکمیل می‌شوند که با رنگ خاکستری بدنه و اجزای فیبرکربنی یا سیاه‌رنگ براق هماهنگی کامل دارد.

برابوس، GLE 800 را به‌عنوان یک خودروی لوکس-اسپرت معرفی کرده است پس انتظار می‌رود که قطعات فیبرکربنی در آن زیاد استفاده شده باشد؛ هم کابین و هم بخش‌های بیرونی بدنه شامل قطعات اضافه فیبرکربنی می‌شود که به ظاهر لوکس و اسپرت خودرو کمک می‌کند. خوشبختانه کابین این مدل برخلاف کابین خودروهای خاص برند منصوری با رنگ‌های فسفری عجیب پر نشده و تیونر آلمانی به چرم سیاه‌رنگ و گاه الکانتارا بسنده کرده است.

تصویربرداری و رونمایی از مرسدس AMG GLE 800 برابوس به‌لطف همکاری مسئولان نمایشگاه بین‌المللی خودروی «رودشو» ممکن شده است. مسئولان این رویداد می‌گویند که برابوس خیلی زود این خودروی خاص را در نمایشگاه به فروش رساند اما سخنی از مبلغ فروش آن به میان نیاورده‌اند. نظر شما درباره این GLE کوپه چیست؟ آیا تیونینگ برابوس برای خلق یک شاسی‌بلند خاص، بهتر از منصوری عمل کرده است؟

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar