معرفی بی ام و M240i با ۱۵۰۰ اسب بخار قدرت

سه شنبه 14 فروردین 03 ساعت 09:48
معرفی بی ام و M240i با 1500 اسب بخار قدرت

یک دستگاه بی ام و M240i تیون شده با ۱۵۰۰ اسب بخار قدرت، سریع‌ترین محصول باواریا در دنیا به شمار می رود.

پیشرانه ۶ سیلندر خطی B58 بی ام و به یکی از داغ‌ترین پیشرانه‌های موجود در مسابقات درگ تبدیل شده است. این نیروگاه ۳ لیتری توانایی‌های خود در تحمل بوست بالا را ثابت کرده و مالکان به راحتی می‌توانند به قدرت‌های بسیار زیاد دست یابند. این سری ۲ با ۱۵۰۰ اسب بخار قدرت به خوبی نشان می‌دهد که B58 توانایی رسیدن به جایگاهی مشابه پیشرانه ۲JZ تویوتا را دارد.

بی ام و M240i xDrive موردبحث از نظر ظاهری تقریباً تغییری نسبت به نسخه استاندارد ندارد هرچند از لاستیک‌های رادیال درگ استفاده می‌کند. با دیدن ظاهر خودرو هرگز متوجه نخواهید شد که یک پیشرانه ۶ سیلندر کاملاً ارتقا یافته در بطن M240i قرار دارد. پیشرانه B58 این خودرو از میل‌سوپاپ‌های جدید، سر سیلندر متفاوت، سیستم سوخت‌رسانی هوی دیوتی و توربوشارژر ۷۴ میلی‌متری سود می‌برد.

سیستم چهار چرخ محرک بی ام و حفظ شده هرچند گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک بی ام و توسط شرکت پیور درایو تراین ارتقا یافته است. همچنین اکسل‌ها و شفت نیز بهینه شده‌اند تا توانایی تحمل چنین قدرتی را داشته باشند. شگفت‌انگیز اینکه دیفرانسیل عقب خودرو دست نخورده باقی مانده است. بهترین نکته به عدم دست‌کاری ECU و پذیرش تمامی تغییرات یاد شده توسط مغز اصلی پیشرانه مربوط می‌شود و بنابراین سری ۲ موردبحث اکثر ویژگی‌های اصلی خود از جمله سیستم تهویه مطبوع، سیستم اطلاعات سرگرمی، کروز کنترل و… را دارد. بی ام و ۲۴۰i موردبحث اخیراً توانسته مسافت ۴۰۰ متر را در ۷.۹ ثانیه و با سرعت ۲۸۲ کیلومتر در ساعت طی کند که آن را به سریع‌ترین بی ام و دنیا تبدیل می‌کند. قطعاً این خودرو با برخی تغییرات دیگر می‌تواند رکورد فعلی خود را بهبود بخشد. نظر شما دراین‌باره چیست؟

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar