معرفی تویوتا GR یاریس SRD

جمعه 15 دی 02 ساعت 11:43
معرفی تویوتا GR یاریس SRD

شرکت SRD تیونینگ پروژه ارتقای تویوتا GR یاریس و کسب قدرت ۵۳۰ اسب بخار را به پایان رسانده است.

تویوتا با تولید خودروی GR یاریس ثابت کرد چیزهای خوب در ابعاد کوچک عرضه می‌شوند. پیشرانه ۳ سیلندر توربوی این خودرو ۲۶۸ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. البته همین پیشرانه ۱.۶ لیتری در بطن GR کرولا هم جای گرفته اما قدرتش به رقم قابل‌توجه ۳۰۰ اسب بخار می‌رسد. اگر خواهان قدرت بیشتر باشید می‌توانید سری به گاراژ SRD تیونینگ بزنید.

این سوپرمینی ژاپنی به نسخه ارتقا یافته از پیشرانه G16E-GTS تویوتا با ۵۳۰ اسب بخار مجهز است. تیونر موردبحث می‌گوید امکان استفاده از سوخت اتانول نیز وجود دارد اما در این حالت فعلاً قدرت ۴۵۷ اسب بخاری را ارائه می‌کند. در واقع به دلیل برخی محدودیت‌های فنی امکان کسب قدرت بیشتر وجود نداشته اما درصورتی‌که از سوپاپ بزرگ‌تری برای رساندن گازهای اگزوز به توربو استفاده شود خروجی پیشرانه نیز افزایش خواهد یافت. مالک خودرو می‌گوید در صورت اعمال تغییرات لازم، قدرت تویوتا GR یاریس را می‌توان به حدود ۶۶۰ اسب بخار رساند.

شرکت SRD تیونینگ بنا به درخواست مالک خودرو و کسب قدرت بیشتر ۵ بار پیشرانه را از روی GR یاریس باز و سپس در جای خود نصب کرده است. این خودرو به توربوشارژر پولسار مجهز است اما همانند اکثر پروژه‌های مشابه کاملاً تکمیل نشده است. مالک خواهان نصب گیربکس سکونشئال، سیستم تعلیق سفارشی و رینگ‌های متفاوت شده و قبلاً مبلغ قابل‌توجه ۱۶۴ هزار دلار را برای خودروی خود خرج کرده است.

در نظر داشته باشید که علیرغم هزینه هنگفت یاد شده، این GR یاریس قوی‌ترین نمونه در دنیا نیست و شرکت پاور تیون استرالیا قبلاً نسخه‌ای از آن با قدرت ۷۴۱ اسب بخار را معرفی کرده است. باید دانست این محصول به‌صورت استاندارد از سیستم چهار چرخ محرک استفاده می‌کند و شایعاتی هم درباره به‌روزرسانی GR یاریس و افزایش قدرت آن به ۳۰۰ اسب بخار منتشر شده است. احتمالاً مدل سال ۲۰۲۴ نیز به گیربکس جدید ۸ سرعته اتوماتیک مجهز شود؛ اما اگر بخواهید با قوی‌ترین پیشرانه ۳ سیلندر استاندارد دنیا آشنا شوید باید به کونیگ زگ اشاره کنیم که پیشرانه توئین توربوی بکار رفته در خودروی جمرا ۶۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar