مسابقه درگ بین تسلا مدل ایکس و لامبورگینی آونتادور S + ویدیو

بروزرسانی در: دوشنبه 28 آبان 97 ساعت 13:27
مسابقه درگ بین تسلا مدل ایکس و لامبورگینی آونتادور S + ویدیو

هفته پیش به یاد دارید مطلبی منتشر کردیم که در تست درگ تسلا مدل ایکس به راحتی توانسته بود سه شاسی بلند قدرتمند را به راحتی از میدان به در کند؟ ظاهراً، یکی از رقبای آن مسابقه، کسی که با لامبورگینی اوروس سبز رنگ رانندگی می‌کرده از نتیجه بسیار ناراحت بوده و بار دیگر تسلا مدل ایکس را به مبارزه دعوت کرده است. وی که مالک یک مغازه تیونینگ کوچک در انگلستان است، این بار خواسته با یک دستگاه لامبورگینی آونتادور اس به رقابت تسلا مدل ایکس بیاید و گفته که این بار مطمئناً برنده خواهد شد.

آیا این بار وی موفق خواهد شد با ابرخودروی دیگر خود تسلا مدل ایکس را شکست بدهد؟

بیایید نگاهی به آمار و ارقام بیندازیم.

تسلا مدل ایکس در نسخه قدرتمند P100D می‌تواند تا ۷۷۲ اسب بخار قدرت از دو موتور الکتریکی خود که روی دو محور خودرو نصب شده‌اند تولید کند. با توزیع گشتاور لحظه‌ای که تقریباً همه خودروهای الکتریکی دارند، این ابر شاسی بلند جذاب می‌تواند صفر تا صد را فقط در ۲.۹ ثانیه پر کند. پک باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی آن وزن زیادی دارد و همین موجب شده تا تسلا مدل ایکس داستان ما ۲۵۰۹ کیلوگرم وزن داشته باشد.

از سوی دیگر، آونتادور اس به یک پیشرانه دوازده سیلندر خورجینی ۶.۵ لیتری با ۷۳۰ اسب بخار قدرت مجهز شده است که در مقایسه با مدل استاندارد این خودرو ۳۹ اسب بخار قدرت بیشتری دارد. این ابرخودرو همچنین ۶۹۰ نیوتن متر گشتاور داشته و به یک سیستم دو دیفرانسیل مجهز است. مزیت اصلی آن البته وزن بسیار سبک خودرو است که تقریباً نیم تن سبک‌تر از تسلا مدل ایکس می‌باشد. حال به نظر شما این کاهش وزن نیم تنی چقدر می‌تواند روی نتیجه مؤثر باشد؟ آن هم در یک تست درگ در یک خط مستقیم!

پیشنهاد ما این است که حتماً قبل از خواندن ادامه مطلب ویدیو را خودتان ببینید. ولی اگر حوصله تماشای ویدیو ندارید، باید به اطلاع شما برسانیم که آونتادور اس برنده بی چون و چرای این مسابقه درگ بوده است. در درگ از حال حرکت اوضاع کمی فرق می‌کند و ظاهراً لامبورگینی در ابتدا می از مدل ایکس جلو می افتد، ولی تسلا موفق می‌شود پا به پای آونتادور اس مسابقه را به پایان برساند. به نظر شما برنده واقعی این مسابقه کدام خودرو بود؟

منبع ترجمه: Motor 1

 

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar