افزایش تعداد موتورلانس‌ های اورژانس

شنبه 17 دی 01 ساعت 17:08
افزایش تعداد موتورلانس‌ های اورژانس

سخنگوی اورژانس از افزایش موتورلانس‌های اورژانس کشور به ۳۷۱ دستگاه خبر داد و گفت: موتورلانس زمان رسیدن به بالین بیمار را کاهش می‌دهد و همه تجهیزات مورد نیاز را همراه دارد.

مجتبی خالدی از ورود ۷۱ موتورلانس به ناوگان اورژانس کشور خبر داد و افزود: حدود پنج سال است که به خاطر تحریم‌ها، امکان واردات آمبولانس را نداشته‌ایم و شرکت‌های داخلی نیز به دلیل نداشتن استانداردها، امکان تولید خودرویی آمبولانس نداشتند؛ از این رو تصمیم گرفتیم تعداد موتورلانس های اورژانس را افزایش دهیم.

وی با اشاره به کمبود آمبولانس و ترافیک شهری برای رسیدن بر بالین بیمار گفت: این وسیله امدادی همه تجهیزات موجود در آمبولانس را به جز برانکارد در اختیار دارد و بر اساس آمار در بیشتر مواقع، پس از اعزام موتورلانس دیگر نیازی به اعزام آمبولانس برای بیمار نداریم.

سخنگوی اورژانس کشور رسیدن به زمان چهار دقیقه به بالین بیمار را از دلایل بکارگیری موتور در شهرهای بزرگ همچون تهران، عنوان کرد.

در روزهای بارانی موتورلانس اعزام نمی‌کنیم

خالدی، زمان فعالیت موتورلانس‌ها را تا ساعت ۱۲ شب اعلام کرد و گفت: محدودیت تردد این وسیله نقلیه فقط برای روزهای بارانی است؛ در غیر این صورت، وسیله خوبی برای اعزام به موقع تکنسین اورژانس بر بالین بیمار است.

این کارشناس اورژانس با انتقاد از تخصیص پیدا نکردن اعتبارات سازمان اورژانس برای خرید تجهیزات مورد نیاز گفت: باید دستگاه‌های مربوطه نگاه ویژه‌ای به اورژانس داشته باشد؛ در کشورهای پیشرفته بر اساس اسناد واریزی اورژانس به آنها اعتبار تعلق می‌گیرد که این روش مطلوبی است.

کمبود ۱۰ هزار متخصص اورژانس

خالدی تعداد تکنسین‌های (متخصصان) شاغل در اورژانس کشور را نیز با توجه به ظرفیت و نیاز ناکافی دانست و افزود: اکنون حدود ۲۴ هزار تکنیسین اورژانس در اختیار داریم و با کمبود ۱۰ هزار تکنیسین رو به رو هستیم؛ امیدواریم این کمبود نیز برطرف شود.

۳ هزار ‌آمبولانس کشور فرسوده است
سخنگوی اورژانس، تعداد دستگاه‌های خودرو آمبولانس در کشور را نیز پنج هزار ۵۰۰ دستگاه اعلام کرد و گفت: حدود سه هزار آمبولانس بالای ۱۵ سال عمر دارد که این موضوع برای ناوگان اورژانس کشور خطرناک است زیرا متوسط فعالیت آمبولانس‌ها باید سه تا پنج سال باشد؛ از این رو به حدود سه هزار آمبولانس جدید در کشور نیاز داریم.

ایرنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar