معرفی نسخه ویژه اسکوتر وسپا پریماورا

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
معرفی نسخه ویژه اسکوتر وسپا پریماورا

کمپانی پیاجیو ایتالیا از دو نسخه ویژه خود با نام نوته و یات کلاب به مناسبت پنجاهمین سالگرد تولید موتورسیکلت مشهور وسپا پریماورا، رونمایی کرد.

کاری جذاب تر از عرضه یک نسخه ویژه برای گرامیداشت سالگرد تولید یک وسیله نقلیه وجود ندارد. همین امر باعث شده کمپانی پیاجیو (Piaggio) ایتالیا با عرضهٔ دو نسخه ویژه از موتورسیکلت وسپا (Vespa)، پنجاهمین سالگرد تولید اسکوتر پریماورا (Primavera) را جشن بگیرد. عرضهٔ دو نسخه ویژه به جای یکی، نشان از اهمیت موتورسیکلت وسپا پریماورا برای کمپانی پیاجیو و جایگاه خاص آن در بازار محصولات دوچرخ است. این دو نسخه، نوته (Notte) به معنی "شب" و یات کلاب (Yacht Club) نام دارند.

موتورسیکلت وسپا پریماورا یکی از مشهورترین مدل‌های تولیدی این کمپانی است که در طراحی آن از اسکوتر الگوبرداری شده است. این مدل از موتورسیکلت وسپا به سرعت به عنوان نماد ایتالیا و سبک زندگی ایتالیایی، به شهرت جهانی دست یافت. "پریماورا" در زبان ایتالیایی به معنای "بهار" است و به عنوان مدل ارزان‌قیمت موتورسیکلت وسپا در سال ۱۹۶۸ تولید شد. حداکثر سرعت این مدل، ۹۵ کیلومتر بر ساعت گفته شده است.

نسخه یات کلاب موتورسیکلت وسپا، طراحی بسیار جذاب و شیکی با تم دریایی دارد. پیاجیو به انتخاب مشتری از یک موتور ۵۰ یا ۱۲۵ سی‌سی روی مدل پایه این نسخه از موتورسیکلت وسپا پریماورا استفاده می‌کند. اما روی نسخه GTS اسکوتر وسپا، موتور ۱۲۵ یا ۳۰۰ سی‌سی نصب می‌شود که انتخاب هر دو آن ها بستگی به سلیقه و پرداختی خریدار دارد. وجود رنگ سفید در نسخه یات کلاب موتورسیکلت وسپا پریماورا با خطوطی روی آن همراه شده است، که موجب جذاب‌تر شدن ظاهر اسکوتر می‌شود. تغییر در طراحی زین اسکوتر، سواری راحتی برای سرنشینان موقع رانندگی در محیط شهری فراهم کرده است.

نسخه نوته از موتورسیکلت وسپا پریماورا، در واقع همان تریم یات کلاب با رنگ مشکی است که برای ایجاد زیبایی بیشتر با رنگ بدنه مشکی مات و خطوط نقره‌ای در داخل آن طراحی می‌شود. در این نسخه، تمام قسمت‌های بدنه از جمله دستگیره‌ها، رینگ‌ها و پدال‌ها به طور یک دست مشکی هستند. نسخه Notte نیز مانند Yacht Club، با دو تیپ پایه اسپرینت (sprint) به عنوان نسخه پایه و تیپ GTS به عنوان نسخه پیشرفته‌تر به بازار عرضه می‌شود که البته موتور آن‌ها کاملا یکسان است. تمام قطعات و تجهیزات از زین گرفته تا چرخ‌ها و گلگیرها، همگی به رنگ سیاه طراحی شده‌اند.

این دو نسخهٔ ویژه از موتورسیکلت وسپا پریماورا، دارای رینگ‌های ۱۲ اینچی هستند. در تریم GTS نمایشگر دیجیتالی ۴.۳ اینچی برای پشت آمپر به کار گرفته شده است. همچنین پیاجیو سیستم استارت استاپ را نیز برای هر دو مدل موتور ۱۲۵ و ۳۰۰ سی‌سی این اسکوتر، نصب کرده است. کمپانی پیاجیو اواسط خرداد سال جاری از نسخه‌های ویژه موتورسیکلت وسپا طی رویداد آمری‌وسپا (Amerivespa) در ویرجینیای آمریکا رونمایی کرد. عرضه این دو نسخهٔ ویژه از موتورسیکلت وسپا پریماورا، از مرداد ماه امسال شروع خواهد شد. قیمت تیپ پایه این دو نسخهٔ ویژه حدود ۴ هزار و ۱۴۹ دلار تخمین زده شده است.

نخستین نسخه از موتورسیکلت وسپا در سال ۱۹۴۶ و پس از پایان جنگ جهانی دوم توسط پیاجیو تولید شد. این کمپانی در دوران جنگ جهانی، به تولید هواپیما مشغول بود ولی با شروع رکود در این صنعت به حوزهٔ کاری جدیدی ورود کرد. پیاجیو هم اکنون بزرگ‌ترین تولیدکننده وسائل نقلیه دوچرخ در اروپا است که علاوه بر ایتالیا، در هند و ویتنام نیز کارخانه دارد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar