موتورسیکلت‌ برقی هم به گواهینامه نیاز دارد

بروزرسانی در: شنبه 20 فروردین 01 ساعت 15:38
موتورسیکلت‌ برقی هم به گواهینامه نیاز دارد

به نقل از صدا و سیما، سرهنگ احمد کرمی اسد افزود: اخیرا در فضای مجازی کلیپی مبنی بر اینکه "استفاده از موتورسیکلت‌های برقی نیازی به گواهینامه ندارد" منتشر شده است.

وی گفت: به استناد ماده ۱ آیین نامه صدور انواع گواهینامه رانندگی مصوب سال ۱۳۹۰ هیات محترم وزیران، رانندگی با هرنوع وسیله نقلیه موتوری زمینی مستلزم داشتن گواهینامه رانندگی متناسب با آن وسیله است.
رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور با تاکید بر اینکه موتورسیکلت‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند افزود: راکبین انواع موتورسیکلت‌ها باید دارای گواهینامه رانندگی موتورسیکلت باشند و در این میان هیچ تفاوتی بین موتورسیکلت‌های های کاربراتوری، انژکتوری و برقی به لحاظ ضرورت داشتن گواهینامه رانندگی برای راننده آن وجود ندارد.
سرهنگ کرمی اسد گفت: مطابق ماده ۷۲۳ قاون مجازات اسلامی (تعزیرات) رانندگی بدون داشتن گواهینامه با هرنوع وسیله نقلیه خودرویی و موتوری تخلف نبوده بلکه جرم محسوب می‌شود و همکاران بنده در صورت مشاهده، ضمن متوقف کردن وسیله نقلیه، متخلف را به مراجع قضایی معرفی می‌نمایند.
وی در خصوص شرایط دریافت گواهینامه موتورسیکلت اظهار کرد: داشتن ۱۸ سال تمام، ارائه گواهی سلامت جسمی و روانی از مراجع صلاحیت دار پزشکی، ارائه گواهی طی دوره‌های آموزش نظری و عملی از آموزشگاه‌ها و یا مراکز مجاز آموزش رانندگی، قبولی در آزمون‌های تئوری و مهارت عملی از شرایط لازم برای اخذ گوهینامه موتورسیکلت می‌باشد.
سرهنگ کرمی اسد در پایان گفت: در سراسر کشور بیش از ۱۸۰ آموزشگاه رانندگی موتورسیکلت وجود دارد که هموطنان عزیز می‌توانند با مراجعه به این آموزشگاه‌ها فرایند دریافت گواهینامه موتورسیکلت را طی نمایند.

عصرخودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar