نگاهی اجمالی به لامبورگینی آونتادور SVJ + ویدیو

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:35
نگاهی اجمالی به لامبورگینی آونتادور SVJ + ویدیو

لامبورگینی آونتادور به عنوان خودرویی که سال ۲۰۱۱ رونمایی شده، یکی از قدیمی‌ترین خودروهای این شرکت محسوب می‌شود.

با این اوصاف، شرکت لامبورگینی هنوز فکر می‌کند تا چند سال آینده هم این مدل می‌تواند در بازار حضور داشته باشد.

به غیر از مدل کوپه استاندارد و مدل رودستر، که سال گذشته با رونمایی مدل آونتادور اس دچار تغییراتی شدند، شرکت نسخه‌های ویژه زیادی از این خودرو مانند آونتادور J، وننو و سنتناریو را هم روانه بازار کرده است.

جدیدترین و بدون شک بهترین آن‌ها آونتادور SVJ است. این خودرو نه تنها سریع‌ترین نسخه آونتادور محسوب می‌شود، بلکه به احتمال زیاد به عنوان حسن ختام آونتادور در تاریخ ثبت خواهد شد.

با نگاهی ساده به طراحی بدنه خودرو می‌توان متوجه شد که SVJ یک مدل کاملاً ویژه است. خودرو به قطعات آیرودینامیکی فعال مجهز شده که علاوه بر زیباتر کردن طراحی کلی بدنه، روی پرفورمنس آن هم تأثیر می‌گذارند. برخی تجهیزات جذاب این خودرو مانند سیستم فرمان عقب نیز از دید پنهان هستند ولی به خوبی توانسته‌اند SVJ را به مدلی خاص تبدیل کنند.

این خودرو قدرت مورد نیازش را از موتور ۶.۵ لیتری دوازده سیلندر خورجینی با ۷۵۹ اسب بخار قدرت و ۷۲۰ نیوتن متر گشتاور تأمین رده و می‌تواند ظرف ۲.۸ ثانیه سرعتش را از صفر به صد کیلومتر بر ساعت برساند. حداکثر سرعت آن ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت است.

این اعداد روی کاغذ فوق العاده به نظر می‌رسند، ولی در دنیای واقعی به نظر شما این خودرو حرفی برای گفتن دارد؟ مجله موتور اسپرت اخیراً شانس سواری با مدل پرچم دار لامبورگینی را داشته و توانسته با کمک سیستم لانچ کنترل از حالت سکون به سرعت ۲۷۱ کیلومتر بر ساعت برسد.

شاید بگویید این عدد با توجه به حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعتی خودرو خیلی زیاد نیست، ولی با این حال ما شما را تماشای این ویدیو دعوت می‌کنیم تا خودتان ببینید که برای رسیدن به چنین سرعتی راننده فقط از ۵ دنده این آونتادور SVJ هفت دنده استفاده می‌کند.

منبع ترجمه: Cars Coops

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar