برخورد پلیس با حمل بار نامتعارف وسایل نقلیه

یکشنبه 17 بهمن 00 ساعت 14:18
برخورد پلیس با حمل بار نامتعارف وسایل نقلیه
معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از برخورد با حمل بار نامتعارف با ظرفیت خودرو در معابر خبر داد.

سرهنگ علی همه خانی با بیان اینکه وسایل نقلیه هرکدام ظرفیت و کارکرد معینی دارند، گفت: استفاده بیش از حد مجاز از ظرفیت این وسایل و نیز استفاده از آنان در کارکردهای دیگر علاوه بر اینکه به وسیله نقلیه آسیب می‌زند، احتمال وقوع تصادفات و کاهش ایمنی دیگر کاربران ترافیک را نیز افزایش می‌دهد و از این رو پلیس با آن برخورد خواهد کرد.

وی در مورد مواردی که پلیس راهور با آن برخورد می‌کند، گفت: به عنوان مثال سوار کردن بیش از حد مجاز مسافر در خودرو، حمل بار با خودروی سواری، حمل بیش از ظرفیت و حجم بار با وانت بار یا کامیون، حمل بیش از ظرفیت بار با موتورسیکلت و ... از جمله این موارد است.

همه خانی ادامه داد: در همین راستا نیز روز گذشته ماموران پلیس در محدوده بزرگراه شهید بابایی متوجه تردد یک دستگاه سواری پژو با باری غیر متعارف و بیش از حد بر روی سقف و صندوق عقب آن شدند که بلافاصله نسبت به متوقف کردن این خودرو اقدام شد.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه این خودرو تخلفات دیگری هم داشت و در نهایت به پارکینگ منتقل شد، اظهارکرد: بار این خودرو یک دست مبلمان بود، طبیعتاً حمل مبلمان باید با وانت بار انجام شده و خودروی سواری وسیله مناسبی برای انتقال آن نیست. علاوه بر اینکه این اقدام به خودروی سواری خسارت می‌زند و دید راننده را نیز کاهش می‌دهد، تصور کنید در آن سرعت بزرگراه ناگهان یکی از مبل ها از روی سقف رها شده و به کف مسیر می‌افتاد، آن وقت ممکن است حوادث خطرناک وغیر قابل جبرانی رخ دهد.

وی در پایان از رانندگان نیز خواست که حتما به ظرفیت و نوع وسیله نقلیه خود در حمل بار توجه کرده و به هیچ عنوان از وسیله نقلیه سواری برای حمل و انتقال بار استفاده نکنند، چرا که در صورت بروز خطر و حوادث، مسئولیت با راننده خاطی خواهد بود.

پرشین خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar