معرفی سدان لوکس هونگچی H6

پنج شنبه 17 آذر 01 ساعت 09:06
معرفی سدان لوکس هونگچی H6

کمپانی هونگچی قصد دارد به زودی از سدان جدید خود به نام H6 پرده بردارد، اما در این بین تعدادی تصویر کاملاً واضح به همراه اطلاعات این خودرو به بیرون درز کرده است.

 

اندکی درباره هونگچی

برند هونگچی، هونگژی (به زبان انگلیسی Hongqi) را باید از معدود لوکس سازان چینی دانست. این نشان با قدمت قابل توجه ۶۳ سال، توانسته است همواره محصولات لوکس و خاصی را به بازار چین و برخی کشورها عرضه کند؛ چنان که، برخی از محصولات این برند توسط رؤسای جمهور چین نیز مورد استفاده بوده و هستند. در چند سال گذشته، با تقویت تیم مهندسی و طراحی هونگچی توسط فاو، شاهد هستیم محصولات متنوعی از این خودروساز چینی به بازارهای مختلف (حتا بازارهایی متمول همچون امارات و عربستان سعودی) معرفی و عرضه شده است. برخلاف اکثر خودروهای چینی، سدان ها و کراس اوورهای هونگچی به هیچ وجه در رده خودروهای اقتصادی و ارزان قیمت قرار نمی گیرند و قیمت های به نسبت بالایی دارند.

 

طراحی ظاهری

در بخش ظاهری هونگچی H6 مانند تمام محصولات این برند شاهد استفاده از زبان طراحی مخصوص هونگچی هستیم، با این تفاوت که در H6 سعی شده است سبک طراحی اسپرت تر باشد و در عین حال، شاهد هستیم در جای جای بدنه از کروم کاری های فراوان استفاده شده است تا جنبه های لوکس گرایی هونگچی نیز حفظ شود.

در بخش کناری خودرو، به عنوان نخستین مورد، طراحی زیبا، متفاوت و پیچیده رینگ ها به چشم می آیند. پس از آن، شکل و شمایل ستون C هونگچی H6 که تا نزدیکی های انتهای خودرو رفته است، شما را به خود جذب خواهد کرد. به عنوان یک نکته منفی هم باید به دستگیره درها اشاره کرد که از نوع مخفی شونده نیست و به صورت ایزی اوپن طراحی شده اند.

اما بی تردید عجیب ترین بخش هونگچی H6 را باید بخش انتهایی و به خصوص طراحی سپر و چراغ های عقب آن دانست. خروجی اگزوز به صورت دوبل و به شکل پنج ضلعی نامنتظم در مرکز سپر تعبیه شده است و چراغ های عقب نیز بیش از آن که در بخش عقب خودنمایی کنند، در واقع، به طرفین خودرو متمایل شده اند و در نمای کناری دیده می شوند. طراحی چراغ ها اما به زیبایی صورت گرفته است و دو لاین شدن آن ها روی درِ صندوق، ابتکاری است که شاید از کمپانی جنسیس و مدل G90 اقتباس شده باشد.

 

بخش فنی H6

در بخش فنی برای هونگچی H6 از یک پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر با دو خروجی متفاوت ۲۲۱ اسب بخار و ۲۴۸ اسب بخار استفاده شده است. این دو پیشرانه با دو کد ۴۰TD و ۴۵TD شناخته می شوند و TD مخفف Turbo Direct injection است و ارتباطی با موتورهای دیزلی ندارد. در زمان عرضه احتمالاً یک نسخه پلاگین هیبریدی نیز از H6 معرفی خواهد شد.

ابعاد خودرو

هونگچی H6 دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۴۹۹۰، ۱۸۸۰ و ۱۴۵۵ میلی متر است و فاصله محوری آن هم ۲۹۲۰ میلی متر اعلام شده است.

زمان عرضه

پیش بینی ها حاکی از رونمایی قریب الوقوع این سدان زیبا به صورت رسمی تا پیش از پایان سال ۲۰۲۲ در چین است و این مدل مابین هونگچی H5 و H7 قرار خواهد گرفت.

اسب بخار

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar