بررسی وضعیت قیمت خودروهای وارداتی در بازار / اردیبهشت ۱۴۰۳

بروزرسانی در: سه شنبه 25 اردیبهشت 03 ساعت 15:15
بررسی وضعیت قیمت خودروهای وارداتی در بازار / ارديبهشت 1403

آمار خودروهای وارداتی از سال گذشته تا کنون به حدود ۱۰ هزار دستگاه رسیده و همین آمار نسبتا محدود در مقایسه با بازار ۱.۵ میلیون دستگاهی خودرو ایران موجب رشد قابل توجه قیمت بسیاری از خودروهای وارداتی در مقایسه با قیمت شرکتی شده است.

برند های معتبر و با کیفیت بدون شک سهم بالاتری از رشد قیمت ها در بازار داشته اند که از آن جمله می توان به تویوتا، سوزوکی، هوندا، هیوندای و ... اشاره کرد و البته خودروهای چینی وارداتی نیز از این رشد قیمت بی نصیب نبوده اند. در گروه خودروهای چینی وارداتی، کیفیت محصولات، تمایز برند و اعتبار موجب رشد بیشتر برخی خودروها شده از آن جمله می توان به هونگچی، GAC و ... اشاره کرد.

بررسی آخرین آگهی ها و قیمت های کشف شده خودروهای وارداتی در بازار نشان دهنده خودروهای وارداتی محبوب تا این لحظه است به گونه ای که معاملات خودرویی مانند تویوتا کرولا وارداتی علی رغم قیمت حدود ۲.۳ میلیارد تومانی شرکتی این محصول، روی قیمت حدود ۳.۸ تا ۴ میلیارد تومان انجام می شود.

همچنین برخی خودروها نیامده در صدر استقبال خرید حواله قرار گرفته اند که از جمله جذاب ترین آن ها می توان به سوزوکی جیمنی اشاره کرد؛ این خودرو بدون شک محبوب ترین خودرو در فهرست وارداتی ها از برند معتبر سوزوکی است. حتی هیوندای النترا وارداتی که انتقاد های زیادی به کم آپشن بودن آن می شد نیز در بازار به قیمت حدود ۳ میلیارد تومان (با حاشیه سود حدود یک میلیارد تومان) رسیده است.

از طرف دیگر در بین چینی ها، سنت‌شکن‌ترین خودروهای محصولات GAC هستند که توسط راسا موتور در کنار سوزوکی ها وارد شده اند. یکی از محصولات پرطرفدار در بین محصولات GAC، سدان این برند با نام EMPOW است که حواله های آن و همچنین کراس اوور EMKOO بعضا از ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان آگهی می شود.

فیات ۵۰۰ به عنوان کوچکترین خودرو وارداتی از برند جذاب فیات ایتالیا تقریبا یکی از معدود غیرچینی هایی است که طرفداران خاصش قیمت آن را در بازار به حدود ۳ میلیارد تومان یعنی ۸۰۰ میلیون تومان بیش از قیمت شرکتی وارداتی آن رسانده اند. سوزوکی ها بعضا در آگهی ها کارشان به معاوضه با ملک در تهران رسیده است. سوزوکی بالنو از معدود گزینه های هاچ بک وارداتی است که یک آگهی معاوضه آن با ملک در کیش و تهران سر و صدای زیادی به راه انداخته که نشان دهنده قرارگیری آن در زمره وارداتی های پرطرفدار است.

بررسی وضعیت قیمت خودروهای وارداتی در بازار / اردیبهشت 1403

عجیب ترین قیمت در بین وارداتی ها اما مربوط به هونگچی H5 شرکت BMCARS است که قیمت شرکتی وارداتی آن حدود ۲.۸ میلیارد و در زمره گران ترین وارداتی ها است و در بازار زمزمه قیمت های ۵.۵ تا ۶ میلیارد تومانی برای آگهی های آن به گوش می رسد.

بازار خودروهای وارداتی به دلیل تعداد محدود و همچنین تب و تاب بازار و نوسانات نرخ ارز با رشد و حباب قیمت ها همراه است اما در این بین عموما خودروهایی حاشیه سود بالاتری را کسب می کنند که برند غیرچینی دارند یا از برند های معتبر چینی هستند. به نظر می رسد با تمرکز وزارت صمت روی خودروهای برقی، خودروهای بنزینی محدود وارد شده همچنین در حاشیه های بالای سود بازار باقی بمانند.

عصرخودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar