معرفی لامبورگینی روئلتو ۲ هزار اسب بخاری

بروزرسانی در: پنج شنبه 19 مهر 03 ساعت 09:51
معرفی لامبورگینی روئلتو 2 هزار اسب بخاری

یک تیونر آمریکایی بنام آندرگراند ریسینگ، با تجهیز پیشرانهٔ V12 روئلتو به دو توربوشارژر، قدرت پرچم‌دار لامبورگینی را به ۲۰۰۰ اسب بخار رسانده است.

لامبورگینی روئلتو به لطف یک پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V12 همراه با سه موتور الکتریکی که مجموعاً ۱۰۱۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند، به‌خودی‌خود سوپراسپرت بسیار قدرتمندی است ولی سازندهٔ ایتالیایی در این ماشین همچنان از استفاده از توربوشارژر اجتناب کرده است و به همین دلیل، تیونری آمریکایی بنام آندرگراند ریسینیگ تصمیم گرفته این کاستی را برطرف کند! این تیونر که به خاطر تبدیل سوپرکارها به هایپرکار شهرت دارد، پیشرانهٔ جانشین اونتادور را به دو توربوشارژر مجهز کرده است. به لطف این کار، به گفتهٔ آندرگراند ریسینگ، روئلتوی توئین توربو حالا ۲۰۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت.

با این قدرت خارق‌العاده که دو برابر قدرت روئلتوی استاندارد است، سوپرکار پرچم‌دار سنت آگاتا حتی از بوگاتی توربیون با پیشرانهٔ V16 هم قوی‌تر خواهد شد. البته تجهیز قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی لامبورگینی به دو توربوشارژر و بیرون کشیدن چنین قدرتی هرگز کار ساده‌ای نیست و آندرگراند ریسینگ گیربکس را هم کاملاً ارتقاء داده است تا تحمل انتقال این قدرت را داشته باشد. علاوه بر این، سیستم مدیریت پیشرانه نیز با ECU اختصاصی جایگزین خواهد شد.

البته روئلتوی توئین توربوی آندرگراند ریسینگ همچنان در دست توسعه است و خودروی بنفش‌رنگی که در تصاویر می‌بینید، یک پروتوتایپ آزمایشی است. بااین‌حال، تیونر آمریکایی به‌زودی این پروژه را تکمیل خواهد کرد و با انتشار چند ویدئو، عملکرد روئلتوی توئین توربو را در عمل نشان خواهد داد. آندرگراند ریسینگ فعلاً اعداد پرفورمنس این روئلتوی ۲۰۰۰ اسبی را منتشر نکرده است ولی ازآنجایی‌که نسخهٔ استاندارد این سوپرکار ایتالیایی ظرف ۲.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد، برای این نمونهٔ ۲۰۰۰ اسبی باید انتظار شتاب ۲ ثانیه و حتی کمتر را داشته باشیم.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar