داچیا داستر خودروی جدید پاپ فرانسیس خواهد بود + تصاویر

دوشنبه 11 آذر 98 ساعت 16:38
داچیا داستر خودروی جدید پاپ فرانسیس خواهد بود + تصاویر

پاپ فرانسیس هم حتی این روزها از تب و تاب شاسی بلندها در امان نمانده و مانند هزاران اروپایی دیگر، وی نیز یک دستگاه داچیا داستر به عنوان خودروی بعدی خود برگزیده است. البته تفاوت وی با اروپایی‌های دیگر این بوده که او مبلغی برای آن پرداخت نکرده و حتی به نمایندگی نرفته است. این شرکت رومانیایی که زیرمجموعه رنو می‌باشد خود یک دستگاه داچیا خاص را به عنوان خودروی جدید پاپ فرانسیس به وی اهدا کرده است.

تیم طراحی و ساخته نمونه‌های خاص داچیا یک دستگاه داستر نسل دوم را با همکاری شرکت اتاق سازی Romturingia و طی پروسه‌ای که شامل برش یک سانروف بزرگ با یک ساختار شیشه‌ای جدا شدنی می‌شود به خودروی جدید پاپ فرانسیس تبدیل کرده‌اند. به منظور ورود و خروج راحت‌تر پاپ به کابین، ارتفاع سیستم تعلیق آن نیز کاهش یافته است. داچیا همچنین می‌گوید یک صندلی نیمکتی عقب بسیار راحت برای پاپ فرانسیس در کنار بسیاری تجهیزات دیگر نصب کرده است. ما هنوز تصاویر کابین این خودرو را ندیده‌ایم.

داچیا داستر خودروی جدید پاپ فرانسیس خواهد بود + تصاویر

از سوی دیگر، داچیا مشخصات فنی کامل خودرو را نیز منتشر نکرده، بنابراین ما نمی‌دانیم دقیقاً چه موتوری زیر کاپوت آن نصب شده، ولی از آن جا که داستر پاپ فرانسیس یک مدل دو دیفرانسیل است، تنها دو پیشرانه می‌تواند داشته باشد. این خودروی خاص یا به یک موتور ۱.۴ لیتری ۴ سیلندر توربو با ۱۳۰ اسب بخار قدرت مجهز شده، یا از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری ۱۱۵ اسب بخاری توربو دیزل بهره می‌برد. این موتور دیزلی طی سال‌های اخیر روی میلیون‌ها خودرو از شرکت‌های مختلف مانند رنو، نیسان و حتی برخی مدل‌های مرسدس بنز نصب شده است. در هر صورت، جدیدترین خودروی ناوگان واتیکان به یک گیربکس شش دنده دستی مجهز خواهد شد.

داچیا داستر خودروی جدید پاپ فرانسیس خواهد بود + تصاویر

واتیکان در طول تاریخ خود همواره از خودروهای مختلف و متنوعی برای جابجایی پاپ استفاده کرده که از جالب‌ترین آن‌ها می‌توان به یک دستگاه فیات کامپانیولا و یک مرسدس بنز M کلاس تیونینگ شده اشاره کرد. پاپ فرانسیس قبلاً با خودروهایی مانند یک جیپ رانگلر و یک فیات ۵۰۰L هم رانندگی کرده و چند وقت یک بار با یک دستگاه رنو ۴ GTL مدل ۱۹۸۴ در خیابان‌های واتیکان دیده می‌شود.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar