بی وای دی F3

بروزرسانی در: جمعه 13 بهمن 02 ساعت 08:58
بی وای دی F3

بررسی بی وای دی F3

بی وای دی F3 از جمله محصولات پرفروش شرکت BYD چین است که بر اساس دسته‌بندی‌های جهانی در سگمنت سدان‌های خانوادگی جمع و جور قرار می‌گیرد. این خودرو که نمونه اولیه آن در سال ۲۰۰۵ روانه بازار شد، تاکنون فیس لیفت‌ها و نسل‌های مختلفی از آن به بازار عرضه شده است که آخرین آن‌ها به سال ۲۰۱۶ باز می‌گردد. شرکت کارمانیا در سال ۱۳۹۷ اقدام به مونتاژ BYD F3 برای بازار ایران کرد. این خودرو در ابتدا با یک گیربکس ۵ سرعته دستی روانه بازار کشور شد و اکنون زمزمه‌هایی مبنی بر عرضه نسخه اتوماتیک آن نیز شنیده می‌شود. F3 برخلاف برادر بلند قامت خود (S6) تاکنون نتوانسته فروش خوبی را تجربه کند و به یچ وجه خودرو شناخته شده یا محبوبی محسوب نمی‌شود.

نمونه BYD F3 عرضه شده در ایران آخرین فیس لیفت سال ۲۰۱۶ است، بنابراین با یک طراحی کاملا مدرن مواجه هستیم. در نمای جلویی چراغ‌هایی کشیده و اسپرت را می‌بینیم که همراهی آن‌ها با یک جلو پنجره کرومی و خطوط حجمی روی کاپوت نمای بسیار زیبایی را برای این بخش خلق کرده است. طراحی F3 و به خصوص بخش جلویی آن قطعا تویوتا کرولا را در ذهن تداعی می‌کند، زیرا که BYD F3 روی پلتفرم نسل نهم تویوتا کرولا ساخته شده است. در نمای کناری هم خطوطی را می‌بینیم که از عقب خودرو تا گلگیر جلویی امتداد یافته‌اند و نمایی نسبتا اسپرت و جوان پسند را خلق کرده‌اند. در نمای پشت هم چراغ‌هایی بزرگ و ساده قرار گرفته‌اند که طراحی قابل قبولی دارند. مجموعا طراحی BYD F3 را می‌توان خوب دانست. در کابین این خودرو نیز همانند سایر چینی‌های بازار از پلاستیک نسبتا بی کیفیت استفاده شده است و نباید انتظار بالایی از کابین F3 داشته باشید. همچنین برای ایجاد تنوع در کابین، برخی از بخش‌ها به رنگ کروم درآمده‌اند.
بی وای دی F3 عرضه شده در ایران به یک موتور ۴ سیلندر با حجم ۱۵۰۰ سی سی مجهز است که می‌تواند قدرتی معادل با ۱۰۷ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۱۴۸ نیوتن متر در ۴۸۰۰ دور بر دقیقه را تولید کند. نیروی این پیشرانه را یک گیربکس ۵ سرعته دستی به چرخ‌های جلو می‌فرستد. حداکثر سرعت بی وای دی F3 170 کیلومتر بر ساعت عنوان شده است. این خودرو می‌تواند طی زمان ۱۲ ثانیه سرعت خود را از ۰ به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند که با توجه به وزن ۱۲۱۰ کیلوگرمی، چندان شتاب مناسبی نیست و عاشقان هیجان را ناامید می‌کند. یکی از برتری‌های BYD F3 در مقابل سایر ماشین‌های موجود در این رده قیمتی، مصرف سوخت این خودرو است؛ براساس اعلام شرکت کارمانیا، مصرف سوخت ترکیبی F3 در حدود ۵.۹ لیتر در هر صد کیلومتر است که مصرف بسیار رضایت بخشی برای یک سدان خانوادگی محسوب می‌شود.
وقتی به آپشن‌های F3 نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که BYD در این بخش سنگ تمام گذاشته است. آپشن‌های نصب شده روی F3 در این کلاس قیمتی بی‌نظیر هستند. دوربین دید جانبی زیر آینه سمت راست و دوربین دید عقب، سیستم ورود بدون کلید با دکمه روی درب های جلو و صندوق عقب، استارت دکمه ای، سیستم تهویه مطبوع برقی، چراغ های روشنایی در روز (Daylight)، روشن شدن خودکار چراغ‌های جلو و چراغ بدرقه، رینگ اسپرت آلیاژی، سانروف دو حالته و فعال شدن اتوماتیک دوربین جانبی در هنگام شروع حرکت از دنده عقب جهت افزایش دید تنها بخشی از آپشن‌هایی هستند که در BYD F3 دیده می‌شوند.
بی وای دی F3 به عنوان یک سدان ارزان قیمت و اقتصادی به بازار خودروی ایران معرفی شده است، اما به دلایلی نتوانسته نظر مثبت مشتریان ایرانی را به سوی خود بکشاند و در فروش چندان موفق نبوده است. اگر بخواهیم در پایان یک نظر کلی در مورد این خودرو داشته باشیم، باید بگوییم که BYD F3 از مزیت‌هایی مانند طراحی بروز، مصرف سوخت بهینه، آپشن‌های فوق العاده و سواری قابل قبول برخوردار است. اما معایبی مانند شتاب ضعیف، بازار دست دوم نامناسب، خدمات پس از فروش نه چندان خوب و دسترسی سخت به قطعات یدکی معایبی هستند که این خودرو و خریدارانش باید با آن‌ها دست و پنجه نرم کنند.

امنيت بی وای دی F3

مطابق انتظارها، بی وای دی F3 هم مانند سایر هموطنان خود توانسته 5 ستاره ایمنی را از موسسه C-NCAP چین دریافت کند. همچنین این خودرو از پلتفرم تویوتا کرولا استفاده می‌کند و بهره‌گیری از چنین پلتفرمی در افزایش ایمنی آن بی‌تاثیر نخواهد بود. کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، ایموبولایزر، سیستم هشدار دهنده و سیستم‌های ABS و EBD امکانات ایمنی BYD F3 هستند.

ارزش خريد بی وای دی F3

قیمت BYD F3 در بازار چین از 49.900 یوان آغاز شده و تا 63.900 یوان نیز ادامه می‌یابد. بنابراین با یک خودروی کاملا اقتصادی طرف هستیم. این خودرو در ابتدای عرضه خود در ایران نیز با قیمتی زیر 50 میلیون تومان به بازار عرضه شد، اما نوسان نرخ ارز باعث افزایش قیمت آن در بازار آزاد شده است. BYD F3 مزیت‌های قابل توجهی دارد که یکی از شاخص‌ترین آن‌ها آپشن‌های فراوان و مصرف بهینه سوخت است، اما خدمات پس از فروش ضعیف و بازار دست دوم نامناسب باعث می‌شوند نتوانیم ارزش خرید بالایی را برای این خودرو متذکر شویم.

10
0 4

رقبای بی وای دی F3

جیلی GC6، جک J4 اتوماتیک، تندر پلاس دنده‌ای از جمله رقبایی هستند که در رنج قیمتی بی وای دی F3 قرار دارند. از لحاظ سطح آپشن و مصرف سوخت، بی وای دی F3 قطعا در مقایسه با سایر رقبا حرف‌هایی برای گفتن دارد، اما در یک جمع بندی نهایی اگر در این رنج قیمتی به دنبال سدانی با خدمات پس از فروش مناسب و بازار دست دوم بسیار خوب و کیفیت بالا هستید مطمئنا بهترین انتخاب تندر پلاس خواهد بود اما اگر طراحی بروز، امکانات متنوع و مجهز بودن به گیربکس اتوماتیک مهم‌ترین اولویت شما برای انتخاب یک سدان خانوادگی محسوب می‌شود بهتر است به فکر جک J4 باشید.


مشخصات فنی بی وای دی F3

نام لاتین خودرو BYD F3
کلاس بدنه سدان
سگمنت جهانی C- سدان خانوادگی جمع و جور
کشور سازنده چین
سال طراحی 2015
تعداد سرنشین 5
شرکت عرضه کننده کارمانیا
گارانتی 3 سال یا 100 هزار کیلومتر
حجم موتور 1500 سی سی
محور محرک دیفرانسیل جلو
گیربکس 5 سرعته دستی
تعداد سیلندر 4
نوع سیلندر خطی
تعداد سوپاپ 16
قدرت 107 اسب بخار در 5800 دور بر دقيقه
گشتاور 145 نيوتن متر در 4800 دور بر دقيقه
حداکثر سرعت 170 کيلومتر بر ساعت
نوع سوخت بنزین
سیستم سوخت رسانی پاشش سوخت انژکتوری چند نقطه ای
سیستم تعلیق جلو مک فرسون
سیستم تعلیق عقب ثابت با فنر پیچشی
نوع فرمان هیدرولیکی
طول 4617 میلیمتر
عرض 1716 میلیمتر
ارتفاع 1480 میلیمتر
فاصله محوری 2615 میلیمتر
وزن 1210 کیلوگرم
رینگ و لاستیک جلو 195/60R15
رینگ و لاستیک عقب 195/60R15
مصرف سوخت ترکیبی 5.9 لیتر در صد کیلومتر
حجم باک 50 لیتر
پیمایش 847 کيلومتر
استاندارد آلایندگی يورو 5
ستاره ایمنی 5 ستاره ایمنی از CNCAP
سیستم تهویه مطبوع سیستم تهویه مطبوع برقی
سیستم صوتی ، تصویری و مالتی مدیا سیستم صوتی با 4 بلندگو و 2 تیوتر/ سیستم عامل اندروید/ صفحه نمایش چند منظوره لمسی 8 اینچ/ ورودی های USB، AUX، SD Card و بلوتوث/ امکان ارتباط با تلفن همراه و پاسخگوئی تماس ها/ امکان نصب نرم افزار GPS
غربیلک فرمان کنترل سیستم صوتی، پاسخگوئی به تماس ها و دوربین جانبی روی غربیلک فرمان
سیستم صندلی های جلو روکش چرمی/ تنظیم دستی صندلی راننده در 6 جهت و سرنشین در 4 جهت
سیستم صندلی های عقب روکش چرمی/ مجهز به ایزوفیکس (Isofix)
سیستم روشنایی جلو چراغ های هالوژن جلو/ تنظیم ارتفاع چراغ های جلو/ چراغ های جلوی روشنایی در روز (Daylight)/ روشن شدن اتوماتیک چراغ های جلو و چراغ بدرقه
سیستم روشنایی عقب چراغ LED و مه شکن عقب
سنسورهای پیش فعال 4 عدد سنسور پارک بر روی سپر عقب
سیستم آینه ها آئینه‌های جانبی برقی، تاشو با راهنما و چراغ خوش آمدگویی/
سیستم شیشه ها شیشه های برقی/ شیشه عقب دارای سیستم یخ زدا
سیستهای سقف سانروف دو حالته
سایر موارد دوربین دید جانبی زیر آینه سمت راست و دوربین دید عقب/ سیستم نمایش پیمایش و مصرف سوخت (Trip Computer)/ قفل درب صندوق عقب برقی/ خروجی 12 ولت سمت سرنشین جلو
کیسه های هوا 2 کیسه هوای ایمنی (راننده و سرنشین)
سیستم های امنیتی و حفاظتی قفل مرکزی و سیستم ضد سرقت با صدای هشدار و کلید هوشمند (PIC)/ استارت دکمه ای/سیستم ورود بدون کلید با دکمه روی درب های جلو و صندوق عقب
ترمزهای جلو: دیسکی
ترمزهای عقب دیسکی
سیستم های ترمز و پایداری سیستم ترمز ضد قفل (ABS)/ سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)/

عکس بی وای دی F3

نمای جلو بی وای دی F3

نمای جلو بی وای دی F3

پیشرانه بی وای دی F3

پیشرانه بی وای دی F3

صندوق عقب بی وای دی F3

صندوق عقب بی وای دی F3

نمای جلو بی وای دی F3

نمای جلو بی وای دی F3

نمای عقب بی وای دی F3

نمای عقب بی وای دی F3

آینه بغل بی وای دی F3

آینه بغل بی وای دی F3

نمای جلو بی وای دی F3

نمای جلو بی وای دی F3

نمای داخلی بی وای دی F3

نمای داخلی بی وای دی F3

فرمان بی وای دی F3

فرمان بی وای دی F3

آپشنهای روی دستگیره بی وای دی F3

آپشنهای روی دستگیره بی وای دی F3

صفحه آمپر و کیلومترشمار بی وای دی F3

صفحه آمپر و کیلومترشمار بی وای دی F3

مانیتور داشبورد بی وای دی F3

مانیتور داشبورد بی وای دی F3

تنظمیات تهویه مطبوع بی وای دی F3

تنظمیات تهویه مطبوع بی وای دی F3

دریچه تهویه مطبوع بی وای دی F3

دریچه تهویه مطبوع بی وای دی F3

تنظیمات چراغ های سقفی بی وای دی F3

تنظیمات چراغ های سقفی بی وای دی F3

نمای عقب بی وای دی F3

نمای عقب بی وای دی F3

BYD F3

BYD F3

نمای عقب بی وای دی F3

نمای عقب بی وای دی F3

نمای جانبی بی وای دی F3

نمای جانبی بی وای دی F3

نمای جانبی بی وای دی F3

نمای جانبی بی وای دی F3

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "بی وای دی F3"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
الي
مهمان

قیمت این ماشین چقدر هست؟