ام جی ۵۵۰

بروزرسانی در: شنبه 14 بهمن 02 ساعت 13:22
ام جی 550

بررسی ام جی ۵۵۰

ام جی یک کمپانی بریتانیایی بود که در سال ۱۹۲۴ تاسیس شد و امتیازش توسط کمپانی های متعددی مانند BMW و در نهایت SAIC چین خریداری شد. جالب است بدانید که SAIC، سهام کارخانجاتی مانند جنرال موتورز و فولکس واگن را نیز دارد و در کل جزو کمپانی های خودروسازی تراز اول چین محسوب می شود. ام جی ۵۵۰ جزو اولین محصولات این کمپانی بود که در ایران با نام شوالیه نیز شناخته می شود. ام جی ۵۵۰ که در چین با نام Roewe 550 شناخته می شود اولین بار در سال ۲۰۰۸ در نمایشگاه خودرو پکن معرفی شد و تولید آن تا سال ۲۰۱۴ به طول انجامید و در سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ به ایران وارد شد و به علت محدودیت خودرو های خارجی در این رنج قیمتی و امکانات مناسب، طراحی ظاهری نسبتا مدرن و کیفیت ساخت بالاتر از محصولات داخلی فروش خوبی را تجربه کرد. ام جی ۵۵۰، حتی با گذشت یک دهه از آخرین عرضه‌اش در ایران، هنوز هم به عنوان یک خودروی با کیفیت شناخته می شود و این دلیلی ندارد جز ذات انگلیسی آن!

ظاهر خودرو با خیلی از خودرو های زمان خودش متفاوت است و نظرات منفی و مثبت زیادی درباره ی آن گفته می شد. در نمای جلو شاهد یک جلوپنجره نسبتا کوچک هستیم که چراغ های آن با طرحی خاص به جلوپنجره متصل هستند و شاید از نظر خیلی از طراحان فرم چراغ ها و جلو پنجره به همدیگه نمی آید. در کل نمای جلو، همچون خودروهای حال حاضر، ظاهر تهاجمی ندارد و بیشتر دارای ظاهر خانوادگی است. طراحی نمای جانبی کاملا ساده است و تنها چیزی که به چشم می آید ظاهر کشیده، حالت اسپرت و عضلانی بودن بدنه و رینگ های ۱۷ اینچی است. در نمای پشتی خودرو شاهد یک سپر بزرگ و پف کرده، یک اگزوز دو لول در سمت چپ و مه شکن های باریک در پایین سپر هستیم که همگی نمای خوبی را به عقب به این خودرو بخشیده اند. با ورود به کابین ام جی ۵۵۰ کاملا متوجه حس و حال خودرو های سال های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ می شوید؛ تریم دو رنگ کرم – مشکی و طرح چوب، طراحی قدیمی و در عین حال زیبا و تعدد دکمه های روی داشبورد همگی باعث می شوند که یاد سال های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ بیافتید. کابین خودرو در کل خوش ساخت و متفاوت است، تریم دو رنگ باعث شده که شبیه به خودرو های لوکس و گران قیمت باشد؛ فرمان طراحی خوب و زیبایی دارد و با قسمت میانی داشبورد هماهنگی دارد، کیفیت داشبورد و روکش چرم صندلی ها مناسب است و در کل حس خوبی را به سرنشین القا می کند. ام جی ۵۵۰ در کل از امکانات مناسبی برخوردار است مخصوصا برای سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ ! از این امکانات می توان به کروز کنترل، کنترل ایستایی در سر بالایی، کنترل کشش، کنترل پایداری، سنسور عقب، سنسور باران، سنسور فشار باد لاستیک ها، توزیع نیروی ترمز، ترمز ضد قفل، ترمز کمکی، کنترل ترمز در پیچ ها CBC، اتولایت، فرمان نیمه برقی، دکمه های روی فرمان، فرمان حساس به سرعت، پدل شیفتر، ۸ اسپیکر Hi-Fi، مانیتور ۷ اینچی، دوربین عقب، صفحه کیلومتر دیجیتال، ۶ عدد ایربگ، راننده و سرنشین جلو و پرده ای و جانبی جلو، استارت دکمه ای، سیستم تهویه اتوماتیک دوگانه، کول باکس، صندلی راننده ۶ حالته برقی، صندلی سرنشین جلو ۶ حالته برقی، صندلی عقب تاشو دو تکه، روکش صندلی چرم مشکی یا کرم، تریم طرح چوب، آینه عقب الکتروکرومیک، آینه جانبی با تنظیم برقی و گرمکن، سانروف، شیشه دودی و شیشه بالابر آنتی ترپ اشاره کرد. لازم به ذکر است ام جی ۵۵۰ سال ۲۰۱۰ دارای امکانات رفاهی و امنیتی می باشد که حتی در خودرو های داخلی ساخت جدید هم موجود نیست! مانند صندلی های برقی ردیف جلو یا ایربگ های پرده ای و پدل شیفتر. ام جی ۵۵۰ دارای یک پیشرانه ۱.۸ لیتری ۴ سیلندر توربو شارژر است که قادر به تولید توانی به میزان ۱۵۸ اسب بخار و گشتاوری به میزان ۲۱۵ نیوتن متر است و تمام قدرت تولیدی این پیشرانه توسط یک گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک تیپترونیک به محور جلو منتقل می شود. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر تست شده این خودروی ۱.۵ تنی در حدود ۱۰.۲ ثانیه است و مصرف سوخت ترکیبی آن معادل ۶.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می باشد که هر دو عددی مناسب هستند. طول ام جی ۵۵۰ چیزی در حدود ۴.۶ متر و فاصله محور ها در حدود ۲.۷ متر است که نشان دهنده ی یک سدان تقریبا کشیده است و این موضوع، خود را در فضای پا مناسب سرنشین های عقب و جلو نشان می دهد؛ البته ارتفاع خودرو در حدود ۱.۵ متر است که این موضوع باعث می شود فضای سر سرنشین های عقب و جلو آنچنان زیاد نباشد.

رانندگی کردن با ام جی ۵۵۰ تجربه خوب و جالبی است. وقتی پایتان را تا آخر بر روی پدال گاز فشار می دهید انتظار ندارید که یک خودروی چینی سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ اینچنین شتابی داشته باشد. هندلینگ خودرو بر خلاف شتاب آن زیاد جالب نیست که البته برای یک خودرویی که طول بیشتر و عرض کمتری نسبت به سمند دارد طبیعی است و در کل ام جی ۵۵۰ برای جاده های مستقیم مناسب تر است. با بالا رفتن دور موتور متوجه می‌شوید که چقدر عایق بندی کابین آن مطلوب است و سر و صدای زیادی از موتور وارد کابین نمی شود. به گفته بعضی از رانندگان، ام جی ۵۵۰ از ترمز های خوبی برخوردار نیست ولی به گفته ی بعضی دیگر، صرفا ترمز آن پایین می‌گیرد و اگر ریگلاژ انجام شود دارای ترمز های خوب و قدرتمندی است. در کل پیشرانه و گیربکس از هماهنگی خوبی برخوردار است و متوجه ایرادی در آن نمی شوید و تعویض دنده با پدل شیفتر حس خوبی را القا می کند. فرمان هم برقی است و حساس به سرعت است و در سرعت های بالا متوجه سفت شدن آن می شوید و به گفته ی بعضی از رانندگان از دقت بالایی برخوردار نیست اما با نشستن پشت آن متوجه می شوید که این چنین نیست و سنسور های آن به خوبی عمل میکنند.

از مزایای این خودرو می توان به عملکرد فنی مناسب، عایق بندی مطلوب کابین، شتاب مناسب، کیفیت ساخت نسبتا بالا و استهلاک پایین و از نقاط ضعف آن می توان به حساسیت پیشرانه به بنزین کم کیفیت اشاره کرد.

امنيت ام جی ۵۵۰

ام جی 550 با اینکه شوالیه ی کهنه کاری است و سن و سالی از آن گذشته اما در بخش امنیت حرفی برای گفتن دارد. ام جی 550 دارای 5 ستاره کامل ایمنی U-NCap است که آن را مدیون انگلیسی بودن ذات خود و امکانات مناسب ایمنی مانند 6 عدد ایربگ (سرنشین جلو، راننده، پرده ای جلو)، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش، کنترل ایستایی در سربالایی، TPMS، توزیع نیروی ترمز، ترمز ضد قفل، ترمز کمکی، کنترل ترمز در پیچ ها یا CBC است.

رقبای ام جی ۵۵۰

قیمت دست دوم این خودرو در آبان 1402 (بسته به سال و شرایط فنی و بدنی خودرو) چیزی در حدود 550 میلیون تا یک میلیارد تومان می باشد که برای یک خودروی قدیمی چینی با کمبود قطعات یدکی، قیمت بالایی محسوب می شود. از رقبای اصلی صفر کیلومتر این خودرو می توان به دنا پلاس توربو اتوماتیک اشاره کرد. از مزیت های دنا نسبت به ام جی 550 می توان به صفر کیلومتر بودن، وجود قطعات یدکی با قیمت مناسب، خدمات پس از فروش، وجود لوازم اسپرت و بازار خرید و فروش عالی آن اشاره کرد. از معایب دنا پلاس توربو اتوماتیک نسبت به ام جی 550 نیز میتوان به کوچک بودن فضای کابین، کم بودن شتاب، کم بودن امکانات رفاهی، ابهام در ایمنی و کیفیت ساخت پایین اشاره کرد.


مشخصات فنی ام جی ۵۵۰

نام لاتین خودرو MG 550
کلاس بدنه سدان
سگمنت جهانی C
کشور سازنده چین
سال طراحی 2008
تعداد سرنشین 5
حجم موتور 1796 سی سی
نوع موتور توربو
محل قرارگیری موتور جلو
محور محرک دیفرانسیل جلو
گیربکس 5 سرعته اتوماتیک
تعداد سیلندر 4
نوع سیلندر خطی
تعداد سوپاپ 16
قدرت 161 اسب بخار در 5500 دور بر دقيقه
گشتاور 215 نيوتن متر در 2500-4500 دور بر دقيقه
حداکثر سرعت 205 کيلومتر بر ساعت
شتاب 0-100 10.2 ثانيه
ضريب تراکم 10.5
نوع سوخت بنزین
سیستم سوخت رسانی تزریق غیرمستقیم
سیستم تعلیق جلو مک فرسون
سیستم تعلیق عقب اتصال چندگانه
نوع فرمان برقی/ حساس به سرعت
طول 4624 میلیمتر
عرض 1827 میلیمتر
ارتفاع 1480 میلیمتر
فاصله محوری 2705 میلیمتر
وزن 1450 کیلوگرم
حجم صندوق 452 ليتر
رینگ و لاستیک جلو 215/50R17
رینگ و لاستیک عقب 215/50R17
مصرف سوخت شهری 12.5 لیتر در صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی 9 لیتر در صد کیلومتر
مصرف سوخت جاده ای 6.9 لیتر در صد کیلومتر
حجم باک 62 لیتر
استاندارد آلایندگی يورو 4
سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه
سیستم صوتی ، تصویری و مالتی مدیا 8 اسپیکر HiFi - هندزفری-مانیتور 7 اینچی- Bluetooth - USB - DVD - MP3 - iPod - AUX
غربیلک فرمان روکش چرم-دکمه‌های کنترلی-پدال شیفتر
سیستم صندلی های جلو روکش چرم-صندلی‌ راننده و سرنشین جلو 6 حالته برقی
سیستم صندلی های عقب روکش چرم-تاشو دوتکه
سیستم روشنایی جلو هالوژن-اتولایت-مه‌شکن
سیستم روشنایی عقب مه‌شکن
سنسورهای پیش فعال سنسور باران-سنسور فشار باد تایر
سیستمهای کمکی راننده دوربین عقب-کروز کنترل-کنترل ایستایی در سربالایی-سنسور عقب
سیستم آینه ها آینه عقب الکتروکرومیک-آینه جانبی با تنظیم برقی با گرمکن
سیستم شیشه ها برقی-شیشه دودی-شیشه بالابر آنتی‌ترپ
سیستهای سقف سانروف
سایر موارد چراغ بدرقه-کول باکس
کیسه های هوا 6 عدد-جلو-جانبی و پرده ای
سیستم های امنیتی و حفاظتی استارت دکمه‌ای
ترمزهای جلو: دیسکی خنک شونده
ترمزهای عقب دیسکی خنک شونده
سیستم فرمان و هدایت پذیری برقی
سیستم های ترمز و پایداری کنترل ترمزها در پیچ (CBC)-کنترل کشش-کنترل پایداری-توزیع نیرو ترمز-ترمز ضدقفل-ترمز کمکی

عکس ام جی ۵۵۰

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

11 دیدگاه ها برای "ام جی ۵۵۰"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
گلی
مهمان
درمورد به صدا افتادن کابین باید بگم کارشناسی شما کاملا اشتباه و غیر تخصصی هست من مدل ۵۵۰ فول آپشن ۲۰۱۰ دارم کابین و لوازم و صندلی ها کاملا سالم هستن و هیچ صدایی از کابین شنیده نمیشه هیچگونه خرابی و شکسته گی یا خشو خط روی تزئینات داخلی بوجود نیامده . کاملا سالم مثل روز اول . از خرید و فروش دربازار هم نمیشه توقع داشت مثل پراید و سمند عرضه بشه . مردم ایران چیزی میخرن که وقتی بی پول شدن ببرن به سرعت بفروشن دنبال کیفیت نیستن . شما اگر خواستی کارشناسی کنی سپر جلو ام جی… بیشتر
حمید
مهمان

سلام ممنون میشم شماره اقای فلاحی یا ادرس اقای فلاحی رو به شماره بنده پیامک کنید.
۰۹۱۲۶۷۵۴۷۷۳

حمید
مهمان

سلام میشه ادرس اقای فلاحی رو بذارید

سهیل
مهمان

سلام دوستان تو شرق هم مهندس محمد فلاحی عالی کاراشو انجام می ده و با توجه به اینکه با قطعه فروشا چونه می زنه و همشونو می شناسه همیشه کم خرج و با کیفیت بالا کار می کنه و نمی پوچونه خیلیم سریع عیابی می کنه و حل می کنه من که دارمش شدیدا راضیم . بنظرم تو این شرایط تحریمی مکانیکای خوب رو باید بهم معرفی کنیم . دوستم که مزدا داره اونم می خواددام جی ش کنه چون شرایط ماشین منو‌می بینه که هم بیشتر اذیت می کنم هم کم خرج تر در می اد

حمید
مهمان

سلام میشه ادرس اقای فلاحی رو به این شماره بفرستید ممنون میشم عزیز
۰۹۱۲۶۷۵۴۷۷۳

امیر علی
مهمان

سلام دوستان با توجه به تجربه ای که پنج سال ام جی داشتم ماشیناتونو یا ببرین نمایندگی تهران یا اقای نارنجی من دست هر کس دیگه یی دادم ماشین یه هفته بعدش یه جای دیگش لنگ خورد چون دستگاه دیاگ و همه چیش متفاوت و خاصه. من ماشینمو دادم رفت اما تجربه منو تکرار نکنید

رودی
مهمان
حدود ۵ سال هست که ابن مدل رو دارم و حدود ۷۰ تا باهاش رفتم. در‌مجموع ماسین خیلی خوبی هست ، امکانات خوبی هم داره ، مصرف سوختش بسیار مناسبه و شتاب ماشید هم به نسبت خوبه. ار نقاط ضعف می شه به دور کم فرمون اشاره کرد و بعضی جاها اگر حواستون جمع نباشه باید دو فرمونه دور‌بزنید، اگر دیگر نقاط ضعف می شه به ترمز ماشین اشاره گرد که بر روی سطح خیس کمی نا مطمئن هست همچنین بازار فروش بد و در تهران نمایندگی های کمی‌داره که هر خریداری رو فراری می ده ! ولی امکانات خوبش… بیشتر
ترانه
مهمان

سلام دوستان ببخشید من میخواستم ام جی بخرم میخواستم ببینم ام جی ۵۵۰بهتره یا ۳۶۰بهتره ؟

رودی
مهمان
۵۵۰ موتور قوی تری داره ولی ۳۶۰ بروز تر هستش. اگر دنبال ماشین شهری هستید ۳۶۰ راحت تره ولی در جاده قطعا ۵۵۰ بهتره. ۳۶۰ در شروع حرکت خصوصا وقتی کولر روشن باشه چون موتور ضعیف تری داره و همچنین وزن اتاق به نسبت موتور زباده، به مراتب کندتر از ۵۵۰ هست. در مورد خدمات ۵۵۰ می تونم بگم اصلا و به هیچ وجه پیشنهاد نمی کنم ! کلا ماشین بی دردسری هست ولی خدا نکنه که مجبور بشی به نمایندگی سر بزنی ! هم تعداد نماینگی کمه ! هم دیر وقت می دن ! هم معلوم نیست چی کار… بیشتر
محمد
مهمان

هیچ کدوم دو نخر خدمات پس از فروش مزخرف داره بارار دست دومش اصلا خوب نیست لوازمش گرونه

حمید
مهمان

گیربکسش تو کارکردهای بالا تقه میزنه ، روغن گیربکسش حتما باید به موقع تعویض بشه ، خدمات پس از فروشش هم اصلا جال نیست