ام جی ۳۶۰ توربو

بروزرسانی در: پنج شنبه 12 بهمن 02 ساعت 16:22
ام جی 360 توربو

بررسی ام جی ۳۶۰ توربو

نسل اول ام جی ۳۶۰ در سال ۲۰۱۵ معرفی شد و در سال ۲۰۱۷ نیز تحت یک فیس‌لیفت قرار گرفت. این خودرو در بازار چین به رووی ۳۶۰ (Roewe 360) معروف است، اما در بازار ایران نام ام جی ۳۶۰ برای آن انتخاب گردید.
شرکت آذویکو در سال ۱۳۹۵ مونتاژ نمونه تنفس طبیعی این خودرو را آغاز کرد و در سال ۱۳۹۶ نیز نمونه توربو آن را در اختیار خریداران ایرانی قرار داد که از لحاظ تجهیزات در رده ام جی ۳۶۰ اتوماتیک قرر داشت، اما پیشرانه آن قدرتمندتر بود. چه مدل تنفس طبیعی و چه مدل توربو ام جی ۳۶۰ به دلیل عرضه محدود، امکانات نه‌چندان متنوع و دسترسی سخت به قطعات یدکی هرگز نتوانستند در ایران فروش موفقی را تجربه کنند.

از حیث طراحی هیچ تفاوتی میان نمونه تنفس طبیعی و توربو ام جی ۳۶۰ وجود ندارد و هر دو آن‌ها با یک طراحی کاملا یکسان روانه بازار می‌شوند. طراحی ام جی ۳۶۰ به گونه‌ای است که قطعا شما را راضی خواهد کرد و حداقل اینکه طراحی آن از سدان‌های وطنی رقیب جذاب‌تر است.
داخل کابین این سدان شرقی و مخصوصا در قسمت داشبورد، با یک طراحی زیبا و چشم‌نواز مواجه هستیم که به راحتی بیننده را مجذوب خود خواهد کرد. استفاده گسترده از قطعات پلاستیکی و همچنین عدم وجود آپشن‌هایی همچون تهویه اتوماتیک یا تنظیم برقی صندلی‌ تنها ضعف‌هایی هستند که در این بخش با آن‌ها مواجه خواهید شد.
ام جی ۳۶۰ با پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو خود می‌تواند قدرتی در حدود ۱۳۰ اسب‌بخار و گشتاور ۲۱۰ نیوتن‌متر را برای راننده فراهم کند. این پیشرانه برای انتقال قدرت به چرخ‌های جلو با یک گیربکس ۶ دنده اتوماتیک جفت شده است که در نهایت شتاب ۰ تا ۱۰۰ حدود ۹.۷ ثانیه‌ای را برای این خودرو رقم می‌زند. ام جی ۳۶۰ توربو با مصرف ترکیبی ۶.۹ لیتر در هر صد کیلومتر خودرویی بهینه از لحاظ مصرف سوخت محسوب می‌شود.
ام جی ۳۶۰ توربو با سطح نسبتا کاملی از آپشن‌ها و امکانات رفاهی به بازار کشور آمده، هرچند که برخی آپشن‌های ضروری مانند کروز کنترل از روی آن حذف شده است. از جمله آپشن‌های موجود در این خودرو می‌توان به روکش صندلی چرمی، مانیتور ۸ اینچی لمسی، دوربین عقب، سانروف، آینه‌های جانبی برقی با گرمکن و خروجی ۱۲ ولت اشاره کرد.
محصولات ام جی و به خصوص ام جی ۳۶۰ را می‌توانیم قربانی سیاست‌های غلط و ناکارآمدی شرکت آذویکو بدانیم که باعث شد این خودرو نتواند مورد توجه مشتریان ایرانی قرار بگیرد. مزایایی همچون شتاب مناسب، طراحی قابل قبول و عایق‌بندی خوب کابین برای این خودرو قابل ذکر هستند، اما خدمات پس از فروش ضعیف و بازار دست دوم نامناسب، دو ایراد اساسی ام جی ۳۶۰ توربو هستند که باید از آن‌ها اطلاع داشته باشید.

امنيت ام جی ۳۶۰ توربو

اینکه ام جی 360 نیز همچون اغلب سدان‌های تولید شده در کشور چین بتواند 5 ستاره ایمنی کامل را از موسسه C-NCAP چین دریافت کند یک موضوع کاملا قابل پیش بینی است و تعجبی ندارد! آپشن‌ها و امکانات ایمنی نسبتا خوبی نیز برای این خودرو تدارک دیده شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به ترمزهای دیسکی، 2 کیسه هوا، ترمز ABS ، سیستم EBD، ترمز کمکی و سیستم ESP اشاره کرد.

ارزش خريد ام جی ۳۶۰ توربو

کسانی که محصولات ام جی را در ایران خریداری کرده‌اند، با مشکلات فراوانی مواجه هستند که عدم ایفای تعهدات توسط شرکت آذویکو و تامین قطعات یدکی فقط بخشی از آن‌ است. اگر مونتاژ ام جی در ایران جدی‌تر گرفته می‌شد محصولات این برند قطعا می‌توانستند به فروش بسیار خوبی دست یابند. با تمامی تفاسیر، باید یک ارزش خرید پایین را برای ام جی 360 توربو در نظر بگیریم. در این رده قیمتی میتوانید پژو 207 اتوماتیک یا رنو ساندرو را به عنوان یک هاچبک مطمئن شهری با بازار پر رونق خریداری نمایید.

10
0 4.2

رقبای ام جی ۳۶۰ توربو

چری آریزو 5 توربو  جدی ترین و نزدیک‌ترین رقیب ام جی 360 توربو در بازار ایران است که هر دو نیز از گیربکس اتوماتیک بهره میبرند. به طور خلاصه اگر لذت رانندگی، شتابگیری اولیه و هندلینگ جزء اولویتهای شماست و نبود قطعات یدکی و خدمات پس از فروش چندان برایتان اهمیت ندارد به سراغ ام جی 360 توربو بروید!


مشخصات فنی ام جی ۳۶۰ توربو

نام لاتین خودرو MG 360 TURBO
کلاس بدنه سدان
سگمنت جهانی C - سدان خانوادگی جمع و جور
کشور سازنده چین
سال طراحی 2014
تعداد سرنشین 5
شرکت عرضه کننده آذیکو
حجم موتور 1498 توربوشارژ سی سی
محور محرک دیفرانسیل جلو
گیربکس 6 دنده اتوماتیک تیپ ترونیک
تعداد سیلندر 4
نوع سیلندر خطی
تعداد سوپاپ 16
قدرت 130 اسب بخار در 5500 دور بر دقيقه
گشتاور 210 نيوتن متر در 4400 دور بر دقيقه
حداکثر سرعت 190 کيلومتر بر ساعت
شتاب 0-100 9.7 ثانيه
نوع سوخت بنزین
سیستم سوخت رسانی انژکتور
سیستم تعلیق جلو مک فرسون
سیستم تعلیق عقب چند بازو H شکل همراه با میله پیچشی
نوع فرمان برقی/ حساس به سرعت
طول 4579 میلیمتر
عرض 1804 میلیمتر
ارتفاع 1490 میلیمتر
فاصله محوری 2660 میلیمتر
وزن 1330 کیلوگرم
حجم صندوق 482 ليتر
رینگ و لاستیک جلو 205/55R16
رینگ و لاستیک عقب 205/55R16
مصرف سوخت ترکیبی 6.9 لیتر در صد کیلومتر
حجم باک 55 لیتر
پیمایش 797 کيلومتر
استاندارد آلایندگی يورو 5
ستاره ایمنی 5 ستاره ایمنی از CNCAP
سیستم تهویه مطبوع دستی
سیستم صوتی ، تصویری و مالتی مدیا مانیتور 8 اینچی لمسی، 4 اسپیکر - هندزفری، Bluetooth - USB - AUX - Apple CarPlay
غربیلک فرمان روکش چرمی، دکمه های کنترلی روی فرمان
سیستم صندلی های جلو روکش چرمی، تنظیم 6 حالته دستی راننده + تنظیم دستی گودی کمر، تنظیم 4 حالته دستی صندلی سرنشین جلو
سیستم صندلی های عقب مه شکن عقب
سیستم روشنایی جلو چراغ‌های هالوژن همراه با تنظیم ارتفاع نور، دی لایت، مه شکن جلو، چراغ بدرقه
سیستم روشنایی عقب روکش چرمی، ایزوفیکس، تاشو دوتکه
سنسورهای پیش فعال سنسور پارک عقب،سنسور اندازه‌گیری غیرمستقیم باد تایر (iTPMS)
سیستمهای کمکی راننده کنترل ایستایی در سربالایی
سیستم آینه ها آینه جانبی با تنظیم برقی + گرمکن
سیستم شیشه ها شیشه بالابر برقی درب‌های جلو و عقب، شیشه بالابر آنتی‌ترپ راننده
سیستهای سقف سانروف برقی
سایر موارد دوربین عقب (نمایش خطوط کمی پارک با حرکت فرمان)، خروجی 12 ولت، محفظه زیر صندلی، جای عینک، چراغ مطالعه صندلی‌های عقب، تنظیم ارتفاع کمربندهای ایمنی
کیسه های هوا 2 عدد (راننده + سرنشین جلو)
سیستم های امنیتی و حفاظتی قفل مرکزی از راه دور، ایموبلایزر
ترمزهای جلو: دیسکی
ترمزهای عقب دیسکی
سیستم های ترمز و پایداری ABS/EBD/BA/CBC

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar