معرفی کراس اوور اقتصادی مکث موتور تیام

بروزرسانی در: پنج شنبه 6 بهمن 01 ساعت 09:06
معرفی کراس اوور اقتصادی مکث موتور تیام

بایک رویجیانگ X3 که چند وقتی است برای تست های فنی در جاده های کشور تردد دارد، گفته می شود که بزودی با نام « تیام » توسط مکث موتور به بازار می آید. این احتمال مطرح است که بایک رویجیانگ X3 یا همان مکث تیام به صورت وارداتی در ایران عرضه شود.

 

فهرست مطالب

بر اساس اسناد جدیدی که از سوی وزارت صمت منتشر شده است، مکث موتور می خواهد تا در زمینه واردات خودرو دو محصول چینی را به بازار ایران بیاورد. یکی از این خودروها بایک رویجیانگ X3 است که گویا نام تیام را در ایران خواهد داشت و به عنوان یک کراس اوور یا بهتر بگوییم مینی MPV اقتصادی شناخته می شود. هنوز مشخص نیست که این خودرو چه زمانی به بازار عرضه می شود. اما باید یادآور شد که در سال های گذشته بارها خودروسازان مختلف به سراغ MPVهای اقتصادی چینی و ارزان قیمت رفتند و در نهایت به این نتیجه رسیدند که به خاطر سبک طراحی ضعیف، توانایی حرکتی نه چندان مناسب و عدم قابلیت رقابتی زیاد به سراغ این دسته از خودروها نروند.

مشخصات فنی مکث تیام

تیام یا همان بایک رویجیانگ X3 به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با ۱۱۱ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است که جعبه دنده ۵ سرعته دستی توان را به چرخ های عقب این کراس اوور اقتصادی می رساند. این خودرو که یک کراس اوور دیفرانسیل عقب به حساب می آید، ۱۴۳۵ کیلوگرم وزن دارد و به باک ۴۸ لیتری بنزین مجهز است. مکث تیام به صورت استاندارد یک خودروی ۷ نفره است و با فاصله محوری ۲۷۰۰ میلی متر، می تواند در ردیف اول و دوم فضای کاربردی را برای سرنشینان ایجاد کند. اما سبک طراحی اقتصادی آن سبب شده تا در بخش عقب تیام آنچنان فضای ایده آلی وجود نداشته باشد.

امکانات بایک رویجیانگ X3

هنوز مشخص نیست که بایک رویجیانگ X3 با چه امکاناتی توسط مکث موتور عرضه می شود. در بازار جهانی نسخه فول آپشن تیام به دو کیسه هوا، تهویه الکتریکی دستی، سقف پانوراما، فرمان کمکی برقی، دوربین و سنسور پارک عقب، دوربین زیر آینه شاگرد، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، کروز کنترل، سنسور فشار باد تایرها، رینگ آلومینیومی ۱۶ اینچی، تریم داخلی چرم مصنوعی، نمایشگر لمسی و… مجهز است.

اسب بخار

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar